زمان پایان دادن به درد و رنج مردم غزه فرا رسیده است

مصر، قطر و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که زمان پایان دادن به درد و رنج مردم غزه فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المملکه، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه بیانیه مشترکی را در خصوص وضعیت نوار غزه منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: زمان آن فرا رسیده است تا به رنج طولانی مدت ساکنان نوار غزه و همچنین بازداشت شدگان و خانواده‌های آنها پایان دهیم.

در این بیانیه آمده است که زمان آن فرا رسیده است که توافقنامه آتش بس امضا شود و بازداشت شدگان آزاد شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به عنوان طرف‌های میانجی در طول چندین ماه تلاش زیادی برای رسیدن به یک چارچوب توافق کرده‌ایم و اکنون این توافق روی میز است و آماده اجرا شدن است.

در ادامه بیانیه آمده است که دیگر نباید وقت تلف شود و هیچ طرفی نباید بهانه ای برای تعویق بیشتر داشته باشد، زیرا زمان آزادی بازداشت شدگان، آغاز آتش بس و اجرای این توافق فرا رسیده است.

میانجی گران آماده‌اند در صورت لزوم - پیشنهاد نهایی را برای حل و فصل مسائل باقی مانده مربوط به اجرا به گونه ای ارائه کنند که انتظارات همه طرف ها را برآورده کند.

میانجی‌گران از اسرائیل و حماس خواستند تا مذاکرات فوری را در روز پنجشنبه ۲۴ مرداد  در (دوحه یا قاهره) از سر بگیرند تا تمام خلأهای باقیمانده پر شود و بدون هیچ تاخیری اجرای توافق آغاز شود.

کد خبر 1776319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha