هراس استکبار جهانی از رسانه ای شدن ظرفیت های عظیم پیاده روی اربعین

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: آن چه مسلم است این که استکبار جهانی از رسانه ای شدن ظرفیت های عظیم پیاده روی اربعین حسینی به شدت می هراسد و لذا اقدام به بایکوت رسانه ای این واقعه بی نظیر می کند.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که به لطف الهی روز به روز بر شمار شرکت کنندگان در پیاده روی عظیم اربعین حسینی در کشور عراق افزوده می شود،گفت: این پیاده روی به عنوان یکی از مناسک مهم ما حقیقتاً به یکی از نمادهای عینی و برجسته فرهنگ شیعی تبدیل شده و از این منظر باید به تحلیل و بررسی تأثیرات آن در جامعه اسلامی و شیعی پرداخت.

وحدت و انسجام مسلمین و به خصوص شیعیان در پیاده روی اربعین، آن چیزی است که استکبار جهانی از آن به شدت هراس دارد

وی با بیان این که برخی از نشانه ها و شاخصه های هویت سیاسی و فرهنگی شیعه در این مراسم تبلور خاصی دارد، گفت: وحدت و انسجام مسلمین و به خصوص شیعیان در این پیاده روی، آن چیزی است که استکبار جهانی از آن به شدت هراس دارد و چه خوب است که روز به روز این قبیل مناسک که نشان دهنده شور محبان الحسین(ع) است با شعور معنوی و دینی افزون تری همراه باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: آن چه مسلم است این که استکبار جهانی از رسانه ای شدن ظرفیت های عظیم پیاده روی اربعین حسینی به شدت می هراسد و لذا اقدام به بایکوت رسانه ای این واقعه بی نظیر می کند.

این مدرس دانشگاه افزود: گرچه بسیاری از رسانه های جهانی که اختیار مدیریت آن ها دست صهیونیست ها و آمریکایی هاست از انعکاس صحیح این حرکت بزرگ بین المللی به شکل عمدی خودداری می ورزند و به نوعی به بایکوت آن می پردازند اما سال به سال جمعیت بیشتری از مردم دنیا به برکت چنین اقداماتی با فرهنگ و مکتب سیدالشهدا(ع) آشنا می شوند و این ها همه از نشانه های آخرالزمان است که پیش از عصر ظهور موعود اُمم، مردم دنیا با امام حسین(ع) آشناتر می گردند.

وی خاطرنشان کرد: البته شکی نیست که بازتاب پیاده‌روی اربعین حسینی در رسانه‌ها می‌تواند تا حدودی به بازنمایی ظرفیت‌های عظیم این رویداد در مقیاس جهانی کمک کند و لذا ما باید با همه توانی که در بستر هنر و رسانه داریم در این راستا بکوشیم و بدانیم که این تلاش ها از جمله مصادیق بارز جهاد تبیین به شمار می رود.

کد خبر 1776583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha