ایجاد مراکز فرهنگی و هنری در جوار مساجد مشهد

معاون فرهنگی شهردار مشهد از اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی در کنار مساجد منتخب شهر مشهد خبر داد.

جاوید کیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: سیاست اصلی مدیریت شهری در دوره ششم محله محوری و رویکرد اصلی در این سیاست قرار گرفتن مسجد به عنوان محور اصلی برنامه های محله است. لذا با عنایت به اینکه برخی مساجد امکانات لازم را برای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی و ورزشی ندارند لذا ایجاد مراکز مکمل و چندگانه در کنار مساجد ضرورت پیدا می‌کند. 

وی افزود: به همین منظور تصمیم بر این شده است تا در برخی مناطق و محلات که امکان ایجاد مراکز پشتیبان برای مسجد مانند مراکز فرهنگی هنری، ورزشی و حتی رسانه‌ای وجود دارد شهرداری مشهد با سرمایه گذاری، به ایجاد این مراکز در کنار مساجد اقدام کند.

معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در ادامه تصریح کرد: بودجه ای که در حال حاضر برای این امر اختصاص پیدا کرده است ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای سال ۱۴۰۳ بوده و در صورت نیاز برای سال آتی نیز بودجه لازم برای تکمیل و توسعه‌ی طرح اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای شناسایی مساجدی که ظرفیت ایجاد مراکز چندگانه را دارند با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان جلسات و بازدیدهایی را داشتیم و لیستی نیز تهیه شده که برای طی ادامه فرآیند در دستور کار همکاران قرار گرفته است.

پایان پیام/

کد خبر 1776644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha