از فعالیت ۵۱۰ خادم تا توزیع ۱۱۸ هزار پُرس غذا در موکب اوقاف خوزستان

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه به ازای هر روز ۳۰ نفر خادم داریم که در مجموع ۵۱۰ نفر خادم در موکب اوقاف خوزستان مشغول به کار هستند، گفت: در مجموع ۱۷ روز ۴۲ هزار و ۵۰۰ پرس ناهار، ۴۲ هزار و ۵۰۰ پرس شام و ۳۴ هزار پرس میان وعده توزیع می‌شود.

 حجت‌الاسلام «سید مرتضی خاکباز»، در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه اظهار کرد: خدمت رسانی به زائران حسینی در این موکب از ۱۵ مرداد ماه شروع شده و تا ۶ شهریور ادامه دارد؛ دراین ایام هر شهر و شهرستان با امکانات لازم در موکب حاضر و به زوار خدمت رسانی می کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خوزستان بیان کرد: از سال ۹۴ موکب حضرت علی اصغر (ع) این اداره کل در مرز شلمچه فعالیت خود را برای خدمات رسانی به زائران حسینی آغاز کرده است و موکب استان خوزستان سال اول یعنی هفت سال قبل در مرز شلمچه بود ولی بعد مأموریتش به مرز چذابه منتقل و طی ۶ سال اخیر در این مرز هستیم.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر روز ۳۰ نفر خادم داریم که در مجموع ۵۱۰ نفر خادم در موکب مشغول به کار هستند، خبر داد: در مجموع ۱۷ روز ۴۲ هزار و ۵۰۰ پرس ناهار، ۴۲ هزار و ۵۰۰ پرس شام و ۳۴ هزار پرس میان وعده توزیع می‌شود. همچنین به صورت روزانه ۵۰ هزار بطری آب معدنی به زائران حسینی تقدیم می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به حضور مبلغان اعزامی و طلاب از قم اظهار کرد:اقامه نماز جماعت صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشاء، قرائت روزانه زیارت عاشورا و سخنرانی، پاسخ به شبهات در خیمه معرفت و توزیع اقلام فرهنگی بخشی از ۱۰۲ برنامه فرهنگی است که در این موکب اجرا می‌شود.

وی امام حسین (ع) را  نمونه بارز خدمتگزاری و خدمت‌رسانی به مردم دردمند دانست و گفت: ایشان با اعمال و رفتار خویش نه تنها گرهی از زندگی گرفتاران باز می کرد، بلکه عملا چگونه خدمت کردن به دیگران را به علاقمندان خویش و بشردوستان عالم آموزش می داد.

وی افزود: حضرت سیدالشهداء (ع) به خدمتگزاران راستین به مردم نوید می‌دهد: «من نفس کربة مؤمن فرج الله عنه کرب الدنیا والاخرة» یعنی هر کس اندوهی را از دل یکی از اهل ایمان بزداید، خداوند متعال غصه های دنیا و آخرت او را از میان برداشته و مشکلاتش را حل می‌کند، بنابراین خدمت‌رسانی در جامعه اسلامی به ویژه از سوی کارگزاران، مسئولان، صاحبان قدرت، ثروتمندان و متنفذان امری لازم و ضروری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: شایسته است که هر مسلمان وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیر در هر پست و مقامی که باشد در امر خدمت‌رسانی همت و تلاش خود را مضاعف کند، در زمینه خدمت رسانی به مردم نکات ظریفی وجود دارد که دقت بیشتر خادمان دلسوز را می طلبد.

از فعالیت ۵۱۰ خادم تا توزیع ۱۱۸ هزار پُرس غذا در موکب اوقاف خوزستان

حجت‌الاسلام خاکباز ادامه داد: توجه به شخصیت و حیثیت افراد در امر خدمت‌رسانی از مهمترین ویژگی‌های لازم‌التوجه است چون اگر در ضمن اجرای نیکی و احسان یا کمک به ارباب رجوع به عزت نفس و آبروی افراد بی توجهی شود، نه تنها عمل خدمت رسانی نتیجه مثبت نخواهد داد بلکه موجب انزجار و نفرت نیز می‌شود.

وی تأکید کرد: در خدمتگزاری به مردم یک شرط اساسی وجود دارد که بدون آن عمل نیک، ارزش واقعی خود را از دست می‌دهد و آن اینکه خدمت به مردم باید از راه صحیح و پاکیزه انجام پذیرد؛ خدمت‌رسانی باید بر اساس تقوا، پاکدامنی و برای خدا باشد وگرنه با هدف مقاصد نفسانی و هواهای شیطانی هیچ گونه تأثیری ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه عمل خیر باید از راه خیر و نیک انجام پذیرد، بیان کرد: همچنان که خداوند متعال می فرماید: «انما یتقبل الله من المتقین» یعنی «خداوند متعال فقط از پرهیزگاران اعمال نیک را می پذیرد.».

وی مهمترین اثر خدمت رسانی به زائران حسینی را معنویت و تقرب خود فرد به خدا و ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: اوّلین نتیجه عزاداری نیز آمرزش گناهان است؛ طبق روایات اگر فردی وارد جلسه عزای امام حسین (ع) شود و عزاداری کند، گناهان او آمرزیده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان دومین اثر عزاداری برای امام حسین (ع) را تقرب به خدا عنوان کرد و گفت: هر نوع خدمت به سیدالشهدا (ع) و مجالس عزای ایشان، برترین نیرویی است که انسان را به قرب خدا می‌رساند؛ نماز، روزه، خمس، زکات و دیگر اعمال عبادتی نیز انسان را به درگاه الهی نزدیک می‌کند اما ارتباط با امام حسین (ع) و گریه و عزاداری برای ایشان به عنوان برترین مقرب‌کننده اعلام شده است.

کد خبر 1776772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha