ارتقای سهم و جایگاه بخش خصوصی خدمت به اقتصاد کشوراست

معماری ارتقای سهم و جایگاه بخش خصوصی خدمت به اقتصاد کشور دانست وگفت: این موضوع موجب رشد اقتصاد در عرصه های داخلی و خارجی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ فرج الله معماری ضمن تجلیل از تلاش خبرنگاران با اشاره به تغییرات ایجاد شده در عرصه خبر و اطلاع رسانی تاکید کرد: روش ها در این عرصه تغییر کرده و خبرنگاران باید متناسب با علم روز روش ها را در این عرصه خطیر تغییر داده و با برنامه ریزی و دانش روز حرکت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: اتاق استان سمنان در این عرصه آماده همکاری با جامعه رسانه ای برای برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاران را برای ایجاد تغییر در این عرصه کمک کند.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری رسانه های داخلی از رویکردهای نوین علمی افزود: امروزه فعالیت های رسانه ای در دنیا متحول شدند و رسانه های داخلی نیز باید از این فناوری های نوین استفاده کنند.

معماری آشنایی رسانه ها با علوم نوین رسانه ای را ضروری خواند و گفت: برخی از دشمنان کشور در خارج در سطح گسترده به تولید اخبار جعلی با هدف ضربه زدن به نظام و کشور می پردازند لذا انتظار می رود که رسانه های داخل با تقویت بنیه علمی و فناورانه خود به حمایت از کشور در همه حوزه ها و از جمله در حوزه های مرتبط با اقتصاد بپردازند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از آمادگی اتاق بازرگانی استان برای حمایت از آموزش خبرنگاران خبر داد و گفت: امروزه مفهوم رسانه در دنیا دگرگون شده و رسانه های ما نیز باید با شناخت علم روز، از این ظرفیت در راستای کمک به کشور بهره بگیرند.

وی در ادامه  ارتقای سهم و جایگاه بخش خصوصی خدمت به اقتصاد کشور دانست وگفت: این موضوع موجب رشد اقتصاد در عرصه های داخلی و خارجی خواهد شد و هرگونه محدودکردن بخش خصوصی با هر نیتی که صورت بگیرد، ظلم به کشور است.

معماری با بیان اینکه مشکل امروز واحدهای صنعتی و تولیدی بیش از آن‌که به ناترازی انرژی برگردد به ناترازی در برخی مدیریت‌ها برمی‌گردد اضافه کرد: ناترازی‌های مدیریتی باعث ناترازی جدی در حوزه انرژی و تعطیلی گاه و بی‌گاه صنایع شده، است، مدیرانی که با علم به کمبود انرژی نتوانسته‌اند بخشی از این ناترازی را جبران کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به رسیده شدن خاموشی‌ها به خانه‌ها اظهارداشت: مشکل ناترازی انرژی فقط به یک دولت برنمی‌گردد، بلکه مدیران وزارت نیرو در دولت‌های قبل نیز در زمینه سرمایه‌گذاری در این صنعت کم‌کاری کرده‌اند.

وی تداوم خاموشی‌ها و وارد شدن زیان به واحدها را ظلم به اقتصاد کشور دانست وافزود: تداوم خاموشی‌ها فقط به صنایع آسیب نمی‌زند، بلکه خاموشی‌ها به معیشت مردم و بخصوص قشر کارگر آسیب جدی وارد کرده است و تداوم این رویه، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را بیشتر می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: قطعی برق در بخش خانگی و صنعت خسارت‌بار است و پایداری شبکه توزیع برق باید با مدیریت قوی و توسعه ظرفیت تولید برق در یک برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و عملیاتی پیگیری شود.

معماری با اشاره به لزوم تغییر وضعیت فعلی، اظهار کرد: اگر قرار است اتفاق خوبی در کشور بیفتد، باید این اتفاق با بهبود شرایط مدیریتی در کشور آغاز شود. کشور ما در بسیاری از بخش‌ها نیازمند مدیرانی کارآمد، متخصص با کارنامه مدیریتی موفق است، مدیرانی که رضایتمندی مردم را در صدر ماموریت‌های خود می‌دانند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با انتقاد از برخی برنامه‌ریزی‌ها که فقط روی کاغذ می‌مانند، گفت: قرار بود، براساس قوانین، بهره‌وری در کشور بهبود یابد؛ اما هیچ اتفاقی در این بخش نیفتاده است.

وی با بیان اینکه رفع برخی محدودیت‌های نظام بانکی و اصلاح قوانین موثر در بازگرداندن حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی به محل استقرار است  اضافه کرد: گردش مالی برخی واحدهای بزرگ بیش از سقف مجاز عملیات بانکی در استان‌ و شهرستان‌هاست و آنان ناگزیر حساب‌های بانکی خود را به تهران منتقل می‌کنند که اصلاح برخی قوانین گره‌گشا در تحقق این پیشنهاد است.

معماری با تأکید براینکه استقرار و فعالیت واحدهای صنعتی در سمنان منوط به گرفتن مجوزهای محیط‌زیست است ادامه داد:  نمی‌توان صنایع را عامل آلودگی و برخی بیماری‌ها در این استان دانست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به وعده‌های دولت چهاردهم و فراز و نشیب‌های زیاد بخش خصوصی بیان کرد: انتظار می‌رود دولت با کابینه قوی، منسجم و هماهنگ برای رفع مشکلات تلاش کند.

وی با یادآوری این مطلب که دولت چهاردم انتظارهای زیادی در بخش‌های مختلف و از جمله در بخش خصوصی ایجاد کرده است افزود: پاسخ به این انتظارها نیازمند داشتن یک کابینه قوی، متخصص و کارآمد است، اگرچه شبهاتی در تحقق این مهم وجود دارد؛ اما امیدواریم دولت بتواند به وعده‌های داده‌شده عمل کند.

معماری با اشاره به اینکه امید می‌رود دولت چهاردهم بتواند به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کمک کند، تاکید کرد: شرایط دشوار اقتصادی و بین‌المللی کشور ایجاب می‌کند که یک دولت قوی، هماهنگ و منسجم تشکیل شود.

وی درخصوص گلایه برخی مسئولان از وجود حساب برخی صنایع در بانک‌های تهران، گفت: یکی از مشکلات صنایع بزرگ در حوزه بانکی، سقف تعیین‌شده بانکی در استان‌هاست. برخی واحدها با توجه به این محدودیت‌ها ناچارند بخشی از حساب خود را از طریق بانک‌های تهران که این محدودیت‌ها را ندارند، انجام دهند. البته در بحث پرداخت مالیات‌ها بدیهی است که واحدهای مستقر در استان براساس قانون موظفند مالیات خود را در همان استانی پرداخت کنند که واحد در آن مستقر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه واحدهای صنعتی و تولیدی استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، اقدامات خوبی در استان انجام داده‌اند، افزود: بخش عمده‌ای از این واحدها علاقه‌ای به رسانه‌ای کردن امور خیرخوانه خود ندارند.

وی مردم را به‌عنوان مهمترین سرمایه‌ کشور و استان دانست و گفت: امروز اگر استان سمنان در برخی شاخص‌ها وضعیت بهتری دارد، بخش عمده آن به ظرفیت‌های بالای مردمی در این استان برمی‌گردد و باید قدر این مردم را دانست.

معماری با تاکید بر لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها به توسعه منطقه‌ای در استان، از فعالان رسانه‌ای استان خواست با قلم زدن به وظایف خود در این بخش عمل کنند.

کد خبر 1776957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha