گروه‌های فلسطینی یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را محکوم کردند

همزمان با حمله اشغالگران صهیونیستی به غزه و کرانه باختری، سه هزار شهرک نشین امروز به مناسبت سالروز «تخریب معبد هیکل سلیمان» به مسجد الاقصی یورش بردند. گروه های فلسطینی این اقدام را محکوم و برنامه های صهیونیستی را شکست خورده دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، صدها شهرک نشین امروز (سه شنبه ۲۳ مرداد) به همراه «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت ملی اسرائیل با حمایت پلیس صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی در قدس اعلام کرد: نزدیک به سه هزار شهرک نشین از امروز صبح به مناسبت سالروز «تخریب هیکل سلیمان» به مسجد الاقصی یورش بردند و نظامیان اشغالگران باب المغاربه را بستند.

اداره اوقاف اسلامی گزارش داد:درحالی  پلیس از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی جلوگیری کردند که شهرک نشین با پرچم اسرائیلی از باب السسله داخل مسجد شدند و دعای تلمودیه سردادند.

محکومیت فلسطینی برای یورش به مسجد الاقصی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه ای اعلام کرد: بن گویر در رأس گروه‌هایی از شهرک‌نشینان به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برد و به حمله به ملت و مقدسات ما ادامه می دهد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: همزمانی مکرر یورش‌های شهرک نشینان با اعیاد یهودی، هرگز در یهودی سازی یا تحمیل واقعیت جدید بر مسجد الاقصی موفق نخواهد بود.

حماس تاکید کرد: رفتار دولت افراطی صهیونیستی و مسئولان جنایتکار جنگی آن مستلزم یک اقدام جدی از سوی جامعه بین المللی برای بازدارندگی و پاسخگویی آنها است.

جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد: حمله به مسجد الاقصی و یورشی که به رهبری تروریست بن گویر و گروه های شهرک نشین انجام شد،  شعله ور کردن جنگ غزه، کرانه باختری و بیت المقدس است.

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یورش که به رهبری بن گویر انجام گرفت، تاکید براین است که برنامه‌های صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی الاقصی ادامه دارد.

در این بیانیه آمده است:سکوت ادامه‌دار بین‌المللی در قبال جنایات اشغالگران به منزله حمایت کامل از ادامه ارتکاب جنایات و حملات این رژیم است.

در همین حال، جبهه خلق آزادی فلسطین نیز در بیانیه ای اعلام کرد: حمله گروه های صهیونیستی به رهبری جنایتکار جنگی بن گویر به مسجد الاقصی، شعله ور شدن اوضاع و تشدید درگیری‌ها به شمار می آید.

در این بیانیه آمده است: تمامی تلاش‌های اشغالگران برای تحمیل واقعیت جدید در این سرزمین به‌ویژه در اماکن مقدس با مقاومت شدید مواجه خواهد شد. .

همچنین گردان شهدای الاقصی خطاب به گردان های خود و تمامی مسلحان، گفت: باید پاسخ هتک حرمت الاقصی و کشتار غزه با گلوله و بمب و آتش زدن شهرک ها باشد.

از سوی دیگر، کمیته‌های مقاومت در فلسطین اعلام کردند: حمله به مسجد الاقصی، اقدامات میدانی بیشتر مقاومت و تشدید رویارویی با دشمن صهیونیستی را می طلبد.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین از  ساکنان کرانه باختری، بیت المقدس و سرزمین های فلسطینی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ خواست تا سفر خود را  به مسجد الاقصی از سر بگیرند.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اسرائیل را مسئول تحریکات خطرناک در مسجد الاقصی دانست و از دولت آمریکا خواست تا برای مجبور کردن رژیم اشغالگر به توقف تحریکات شهرک نشینان مداخله کند.

 تشکیلات خودگردان اعلام کرد: واشنگتن اگر می‌خواهد از یک انفجار غیرقابل کنترل در منطقه جلوگیری کند، باید حمله به غزه و کرانه باختری را متوقف کند.

 جنبش فتح همچنین از امت عربی و اسلامی خواست تا مسئولیت های خود برای حفاظت از مسجد الاقصی به عنوان نخستین قبله و سومین مکان مقدس مسلمان بپذیرند.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی، اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در این حملات با اقامه نماز تلمودی و برافراشتن پرچم  از خطوط قرمز عبور کرده است.

همچنین نهادها و هیئت‌های اسلامی در بیت‌المقدس، حملات اشغالگران صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کردند.

کمیته عالی ریاست عالی برای امور کلیسا در فلسطین نیز تاکید کرد که این یورش‌ها در چارچوب تلاش‌های دولت اشغالگر به رهبری سه نژادپرست بنیامین نتانیاهو، بزالل اسموتریچ و ایتامار بن گویر برای اجرای یهودی سازی و پروژه استعماری نه تنها در شهر بیت المقدس  و مقدسات آن، بلکه در سایر سرزمین های اشغالی فلسطین انجام می گیرد.

یورش مسجدالاقصی در حالی صورت می گیرد که نوار غزه از بیش از ۱۰ ماه پیش شاهد حملات اسرائیلی بوده و ده ها هزار شهید و مجروح برجای گذاشته است.

کد خبر 1776963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha