نوجوانان و جوانان به نیابت از شهدا امام حسین(ع) را زیارت می کنند

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور نوجوانان و جوانان در کاروان «فُطرُس»، گفت: هر یک از این افراد به نیابت یکی از شهدا امام حسین(ع) را زیارت می کنند.

«ستار هدایت خواه» با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ زائران اربعین حسینی در حسینیه و مسجد امام علی (ع) یاسوج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: در این نشست گفته شد کاروان امام حسین (ع) ۱۳۸۵ سال پیش به راه افتاد تا زمانی که از لحاظ عده و عده به حد کفایت و لیاقت برسد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای شایستگی حضور در این کاروان باید ۴۰ منزل طی شود که منزل اول معرفت، منزل دوم طهارت، منزل سوم محبت، منزل چهارم اخلاص، منزل پنجم ادب، منزل ششم منزل وفای به عهد و .... است.

وی ادامه داد: با توجه به جذاب بودن و محتوای ارزشمند برنامه «فصل شیدایی» به عنوان یکی از بسترهای معرفت افزایی، گفته شد ضرورت دارد مردم برای تماشای این برنامه حضور پیدا کنند.

هدایت خواه افزود: افرادی که هم اکنون حضور دارند برای آمادگی روحی، معنوی و آمادگی جسمی برای حضور در رزمایش عظیم بین المللی پیاده‌روی اربعین حسینی در طول سه جمعه پشت سر هم از امامزاده عبدالله علیه السلام به سمت امامزاده مختار علیه السلام، از امامزاده عبدالله علیه السلام به سمت امامزاده حسن علیه السلام و از فلکه جهاد به سمت امامزاده قاسم علیه السلام پیاده‌روی کردند.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر دینی بیان کرد: هر کدام از این مسیرها حدود ۱۲ الی ۱۳ کیلومتر فاصله دارد، پیاده‌روی و سپس تجمع لازم صورت گرفت، توجیهات لازم سفر نیز انجام شد و این نشست نیز در همین راستا برگزار شد تا این کاروان بتوانند با یک آمادگی خوب در راهپیمایی پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال به لطف الهی تعداد نوجوانان دهه هشتادی دختران و پسران برای شرکت در این همایش بزرگ افزایش پیدا کرده است.

هدایت خواه یادآور شد: این قشر برای آمادگی روحی و معنوی بیشتر در زمینه نقش آفرینی حرکت تمدن ساز و زمینه ساز برای ظهور، حضور پیدا خواهند کرد و به عنوان پرچمدار این حرکت بعد از اینکه برگشتند، فرهنگ اربعین را در میان سایر مردم گسترش می‌دهند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هر یک از این افراد به نیابت یکی از شهدا که تصویر شهید را دریافت می‌کنند، حضور و زیارت خواهند کرد، گفت: بنابراین بود که هر شخص با خانواده شهید مربوطه تماس بگیرد و اعلام کند که ما به نیابت از فرزند شما به زیارت می‌رویم.

کد خبر 1777131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha