مشایه الاهواز؛ خیل عظیم مشتاقان اباعبدالله در راه کربلا

بزرگ‌ترین مراسم پیاده‌روی اربعین کشور با عنوان «مشایه اهواز» چند سالی است که با حضور مردم مناطق و شهرهای مختلف از شهر اهواز آغاز شده و هرساله پرشورتر و با جمعیت بیشتر برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، اربعین که از راه می‌رسد، جاده عشق دوباره هموار می‌شود، جاده‌ای که قدم به قدم آن منزلگاه دلدادگانی است که برای رسیدن به کوی دوست حتی فرسنگ‌ها دورتر از منزلگاه امام حسین (ع) پا در رکاب قافله کربلا می‌شوند تا بار دیگر بر قله عشق و ایثار تکیه بزنند، برای راهپیمایی‌کنندگان گرما، تاول پاها، طولانی بودن مسیر، تشنگی و خستگی بی اثر شده است، حتی سالخوردگان با نام حسین  (ع) انرژی جوانی را می‌گیرند و مسیر راهپیمایی اربعین را با ذکر اباعبدالله می‌پیمایند و راه را برای خودشان هموار می‌کنند.

مشایه الاهواز؛ خیل عظیم مشتاقان اباعبدالله در راه کربلا

این روزها خوزستان حال و هوای دیگری به خود گرفته و مردم این استان در کنار میزبانی از زائرانی که خود را به مرزها رسانده­اند، خودشان نیز در حرکت عظیم اربعین حضور پر رنگ دارند.

"مشایه الاهواز" نام عربی بزرگترین کاروان پیاده روی زائران اربعین حسینی کشور است که در دوازدهمین سال متوالی از مناطق مختلف و اغلب کم برخوردار اهواز حرکت خود را به سوی کربلا آغاز کرد.

"مشایه"  ترجمه کلمه «پیاده روی» است چند سالی­ست که در اهواز به صورت جدی آغاز شده است و در حال تبدیل شدن به یک رویداد ملی است.  

این عاشقان حسینی با عزاداری و سوگواری از منطقه ملاشیه حرکت خود را آغاز و سپس در منطقه عین ۲ تجمع کرده و روز بعد تا مرز چذابه ادامه حرکت می دهند.

مشایه الاهواز؛ خیل عظیم مشتاقان اباعبدالله در راه کربلا



مردان و زنان به همراه کودکان و نوجوانان محب ابا عبدالله (ع) در شهر و روستاهای مسیر کاروان مشایه الاهواز نیز به آنها ملحق و به مانند دریایی از مهر و محبت به سمت کربلای معلی حرکت می کنند تا در اربعین سید و سالار شهیدان به اقیانوس عظیم و میلیونی عاشقان حسین (ع) بپیوندند.

در مسیر تردد این زائران حسینی نیز موکب های بسیاری هستند که با شوق و ارادت، از آنها پذیرایی می کنند تا زائر حسین (ع) دغدغه ای جز رسیدن به بین الحرمین نداشته باشد.

کاروان بزرگ پیاده روی مشایه الاهواز، از سال۹۲  توسط چند تن از جوانان منطقه ملاشیه و عین دو اهواز آغاز شده بود و همه ساله بر تعداد زائران همراه این کاروان افزوده می شود تا جایی که اکنون این حرکت خودجوش چند نفره، به کاروانی بیش از ۴۰ هزار نفره از مردم اهواز تبدیل شده است.

مشایه الاهواز؛ خیل عظیم مشتاقان اباعبدالله در راه کربلا

امسال هم دوازدهمین راهپیمایی بزرگ مشایة الاهواز با حضور باشکوه و حماسی مردم حرکت خود را به سمت مرز چذابه آغاز کرده است. در این راهپیمایی بزرگ  چندین هزار نفر از مردم اهواز در اوج گرمای طاقت فرسای تابستانی در یکی از گرم‌ترین ساعت‌های روز با حضور در خیابان‌های اهواز، خورشید تابان را شرمنده عشق و علاقه خود به خورشید کربلا کردند و پای پیاده به سمت نینوا حرکت کردند تا به خیل عظیم زائران اربعین حسینی در عراق بپیوندند.

  اربعین حسینی به عنوان یک رویداد تمدنی آینده‌ساز از مهم‌ترین اتفاقاتی است که بشریت در طول تاریخ تجربه کرده است. در این پیاده‌روی تاریخی، موج جمعیت از سراسر جهان راهی سرزمین عراق می‌شود تا با حضور در مراسم بزرگ چهلمین روز از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و برائت از دشمنان دین‌مبین‌اسلام، خود را برای ظهور یگانه‌منجی عالم بشریت امام‌زمان (ارواحنا فداه) آماده کند.

حماسه اربعین که عقبه آن عاشورا و مکتب امام حسین (ع) است، آینده‌اش وصول به مکتب امام زمان (عج)، ظهور و یک رویداد جهانی است. امروز علاوه براینکه شاهد امتداد حرکت عاشورا در رویداد اربعین هستیم، نقش پررنگ مردم در این حرکت بسیار جلوه‌گری می‌کند. در این رویداد مردم همدیگر را پیدا و پس از مرور مجدد آرمان‌های بشری با تجدید قوای معنوی روزهای ظهور امام زمان (عج) را تمرین می‌کنند.

مشایه الاهواز؛ خیل عظیم مشتاقان اباعبدالله در راه کربلا

کد خبر 1777157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha