«شیکاگو»، میزبان کنفرانس مقابله با سکوت در قبال نسل‌کشی غزه

اعراب و مسلمانان قرار است در کنفرانس مقابله با سکوت «کنوانسیون دموکراتیک» در قبال نسل کشی غزه که قرار است در «شیکاگو» آمریکا برگزار شود، بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thearabdailynews»، اعراب و مسلمانان قرار است در کنفرانس مقابله با سکوت «کنوانسیون دموکراتیک» در قبال نسل کشی غزه که قرار است از ۱۹ تا ۲۱ آگوست (۲۹ تا ۳۱ مرداد) در «شیکاگو» آمریکا برگزار شود، بپیوندند.

این در حالی است که هزاران نماینده هفته آینده در شیکاگو گردهم می آیند تا در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها رسما جانشین «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا را مورد تایید قرار دهند.

رهبران جامعه عرب و مسلمان اعلام کرده‌اند که به فعالان آمریکایی- آفریقایی تبار و مترقی در به چالش کشیدن تردید حزب دموکرات برای رسیدگی به خشونت اسرائیل در غزه خواهند پیوست.

سازمان دهندگان کنفرانس «ساوث ساید» گفتند که با فعالیت خود از جمله سخنرانان، گردهمایی ها و میزگردهایی که نیاز آمریکا به رسیدگی به نسل کشی جاری در غزه و افزایش خشونت در کرانه باختری را بررسی می کنند، به سکوت «کنوانسیون دموکراتیک» در مورد فلسطین پاسخ خواهند داد.

«نینا ترنر»، سناتور سابق ایالت اوهایو در بیانیه‌ای در این باره گفت: آنچه در آنجا اتفاق می افتد بسیار دارای اهمیت است و مهم است که در جایی افراد با وجدان دور هم جمع شوند تا رنج بشری را منعکس کنند.

ترنر به دیگر دموکرات‌ها از جمله «اندی لوین»، نماینده سابق کنگره میشیگان و «جودیت ویتمر»، رئیس سابق حزب دموکرات «نوادا» خواهد پیوست تا از خواسته‌های آمریکایی‌های عرب برای آتش‌بس به منظور پایان دادن به خشونت‌ها در نوار غزه حمایت کند.

سخنران اصلی در این کنفرانس،«رو خانا»، نماینده کنگره کالیفرنیا خواهد بود که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون دستیار وزیر در وزارت بازرگانی آمریکا خدمت می‌کرد.

این برنامه نه تنها به نگرانی‌های دموکرات‌ها، بلکه به نگرانی‌های شهروندان آمریکایی‌ که می‌خواهند شاهد پایان کشتار در غزه باشند، رسیدگی خواهد کرد.

موضوعی که قرار است در این کنفرانس مطرح شود، مسئله‌ای است که اکثریت دموکرات‌ها می‌خواهند درباره آن بحث صورت گیرد و سیاست دولت در مورد آن تغییر کند.

گفتنی است، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که به دلیل صحبت نکردن قاطعانه‌تر برای آتش‌بس در غزه مورد انتقاد قرار گرفته، قرار است به عنوان جانشین «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری باشد.

کد خبر 1777398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha