پشت‌پرده حمله صهیونیست‌ها به مساجد غزه

جعفرطیاری، قائم مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب قم در آستانه «روز جهانی مسجد» تاکید کرد: مسجد محور اتحاد مسلمانان است و صهیونیست‌ها با هدف قرار دادن مساجد غزه درصدد از بین بردن آن هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: دکتر مصطفی جعفر طیاری، عضو هیئت علمی و قائم مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب قم به مناسبت «روز جهانی مسجد» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بین الملل خبرگزاری شبستان درباره اینکه چرا مساجد غزه هدف اصلی رژیم صهیونیستی هستند، گفت: دلیل این امر کاملا مشخص است. صهیونیست‌ها، دشمن اصلی خود را اسلام می‌دانند، همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند اسلام ناب محمدی، اسلامی است که به گفته قرآن کریم «رحماء بینهم و اشداء علی الکفار»، با خودشان مهربان و دوست هستند، اما در مقابل دشمن محکم و قاطع می‌ایستند. صهیونیست‌ها دشمن این اسلام هستند. می بینند که با وجود آنکه مردم غزه سنی هستند، اما همراه و همنوای با تشیع هستند و فاصله‌ها برداشته شده است. این همان اسلام ناب محمدی است.

وی گفت: صهیونیست‌ها با تشیع و انقلاب اسلامی ایران نیز دشمن هستند و در واقع  دشمنی آنها با انقلاب اسلامی به این برمی گردد که می دانند انقلاب اسلامی در مقابل ظلم و ستم و استکبار آنها ایستادگی می کند. در غزه، حماس و جهاد اسلامی همراه با ایران شده اند و در واقع همه اینها محور جبهه مقاومت اسلامی هستند.

دکتر مصطفی طیاری با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها، مساجد را هدف قرار می‌دهند، چرا که مسجد نماد اسلام است و پایگاه تبلیغ اسلام است.

مسجد نماد اسلام و پایگاه تبلیغ اسلام است. به همین دلیل صهیونیست‌ها  درصدد از بین بردن مساجد هستند.

وی تاکید کرد: اسلام با همه ادیان در وهله اول با صلح و گفت و گو و مهربانی رفتار می‌کند، اما اگر آنها بخواهند تعرض کنند، طبیعی است که از خود دفاع می‌کنند. در واقع کل محور مقاومت حماس، غزه، لبنان و ایران در حال دفاع هستند. منتهی این دفاع به اشکال مختلف صورت می گیرد.

طیاری در ادامه اظهار کرد: صهیونیست‌ها فقط خود را آدم می‌دانند اما سایر ادیان حتی مسیحیان را آدم نمی دانند و به همین خاطر دست به کشتار مردم از جمله کودکان در فلسطین می‌زند.

وی با اشاره به اینکه مسجد محور اتحاد مسلمانان است و همه مسلمانان در مسجد پنج نوبت به طرف قبله واحد، با شعار واحد و با اهداف واحد نماز می‌خوانند، گفت: صهیونیست‌ها  درصدد از بین بردن مساجد هستند. وقتی هدف آنها از بین بردن مساجد باشد، یعنی دشمنی آنها با اسلام و مسلمانان است.

دکتر مصطفی  طیاری درباره اینکه چرا عوامل رژیم صهیونیستی روی منبرهای مساجد ادعیه یهودی می خوانند، هتک حرمت می‌کنند و فیلم و عکس می‌گیرند، گفت:هدف آنها به طور کلی ریشه کن کردن اسلام است؛ چرا که صهیونیست‌ها، فقط خود را آدم می‌دانند. حاکمان اصلی در آمریکا و اروپا، ترامپ و بایدن نقش عروسک‌های خیمه شب بازی را دارند و پشت صحنه اصلی صهیونیست‌ها هستند. لذا آنها به دنبال این هستند که کل دنیا از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری همه در اختیار صهیونیست‌ها باشد و هیچ چیزی در مقابل آنها نباشد. در قرآن کریم نیز آمده است «لن ترضی عنک الیهود و لاالنصاری حتی تتبع ملتهم» (و هرگز یهودیان و یا مسیحیان از تو راضی نخواهند شد مگر دین آنها راپیروی کنی) اما مسجد، اسلام، مقاومت و تشیع و انقلاب اسلامی در مقابل آنها ایستادگی می کنند و به همین دلیل آنها در پی از بین بردن آنها هستند. صهیونیست‌ها می خواهند اماکن مسلمانان را به زمین سوخته تبدیل کنند همچنانکه در شهرک‌های صهیونیست نشین همین کار را کردند، آنها منازل فلسطینیان مظلوم  را ویران کرده و به شهرک های صهیونیستی تبدیل کردند. اکثر مردمان آنها مسلح بوده و در واقع ارتشی و نظامی هستند. اگر آنها اسلحه خود را زمین بگذارند و آتش بس را بپذیرند نه ما و نه فلسطینی‌ها با آنها هیچ دشمنی ای ندارند، ولی آنها در حال ادامه دادن جنگ هستند و به دنبال از بین بردن نمادهای اسلامی همچون قرآن هستند، برای آنها شیعه و سنی نیز تفاوتی نمی کند و دشمن خود را غیر یهودیان می دانند  و می‌خواهند همه را از بین ببرند.

قائم مقام ریاست دانشگاه مذاهب و ادیان قم همچنین در پاسخ به این سوال که فلسطینیان ساکن غزه در مقابل رفتار صهیونیست‌ها روی خرابه‌های مسجد نماز خوانده، کلاس قرآن تشکیل داده و از مساجد تخریب شده اذان پخش می کنند. این امر چه پیامی به جهانیان از جمله صهیونیست ها دارد، گفت: انسان از دیدن این صحنه‌ها در غزه شرمنده می‌شود. آنها در زندان و محاصره هستند با وجود اینکه می‌توانند فرار کنند اما مردانه ایستاده و مقاومت می کنند و شهید می‌دهند، اخیرا در فضای مجازی خواندم که از یکی از رهبران مقاومت حماس پرسیده شده بود آیا شما گمان نمی کردید پس از حمله طوفان الاقصی این روز پیش بیاید و این همه شهید بدهید؟ وی در جواب گفته بود که شما که شیعه هستید باید بهتر این مسئله را درک کنید. الان مثل کربلا و عاشورا است. امام حسین (ع) مگر خودش نمی دانست یاران و فرزندانش شهید می شوند، ولی این راه را رفت و راه حق همین است.

وی در ادامه اظهار کرد: روز به روز جبهه استکبار در حال نابودی است، ناوهای آمریکا مرتب زیر آتش بار موشک‌های یمن است، آن هم یمنی که بسیار فقیر است، قبلا اگر یک ناو آمریکایی از جایی تصمیم به حرکت می گرفت، کشورهایی که در مقابل آمریکا قرار داشتند فورا عقب نشینی می‌کردند، اما الان شاهد هستیم که آنها جرات حرکت را ندارند، اما این امر رسانه‌ای نمی شود چرا که می‌دانند در این صورت آبروی خودشان خواهد رفت.

سنوار ۲۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده است، اما الان توانمند شده و با آنها مقابله می‌کند. اگر افراد در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی و مقاومت کرده و هدف آنها خدا باشد، قطعا پیروزی نصیبشان خواهد بود.

دکتر مصطفی طیاری گفت: درست است که مردم غزه شهید می‌شوند، جایگاه آنها در بهشت است، اما ما دوست نداریم مردم فلسطین این گونه تکه تکه شده و شهید شوند اما چاره‌ای  نیست. نباید فراموش کنیم اگر الان دارند گروه گروه شهید می‌شوند، مردم غزه در طول ۷۰ سال به تدریج شهید می شدند، اما الان رسانه‌ای شده و غرب این همه تظاهرات علیه اسرائیل و به نفع فلسطین انجام داده است.

وی درباره «یحیی سنوار» که جانشین اسماعیل هنیه شده است، گفت: وی ۲۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده است، اما الان توانمند شده و با آنها مقابله می‌کند. جهاد در راه خدا سنت الهی است. اگر افراد در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی و مقاومت کرده و هدف آنها خدا باشد، قطعا پیروزی نصیبشان خواهد بود.

این استاد دانشگاه ادیان و مذاهب، گفت: الان نیز جبهه مقاومت در سطوح مختلف و در عرصه‌های گوناگون پیروزی هایی داشته است، اما به دلیل آنکه رسانه‌ها در اختیار صهیونیست‌ها است، اجازه رسانه‌ای شدن آن را نمی دهند. باید گفت که بچه های غزه مطلب را خوب فهمدیده‌اند و محکم و استوار ایستاده‌اند.

وی درپاسخ به اینکه مساجد کشورهای جهان چگونه می‌توانند صدای مساجد تخریب شده باشند، اظهار کرد: اولا مسلمانان تا آنجا که می‌توانند نمازهای یومیه خود را در مساجد اقامه کنند. مساجد پیش از این محل قضاوت و محل رفع و رجوع کارهای مردم بوده است که باید این امور بیشتر در مساجد صورت گیرد. ما باید رونق مساجد را در کل دنیا بیشتر کنیم و به جز مسایل ظاهری و رفاهی که آن هم لازم است به آن بپردازیم، باید به مسایل نرم افزاری مساجد توجه داشته باشیم و از ابزارهای مختلف چه فضاهای مجازی و چه حقیقی در مساجد حداکثر استفاده را باید کرد تا مسلمانان خطر دشمن اصلی که همان استکبار جهانی در راس آن صهیونیست ها هستند، بیشتر بفهمند و زجر و مصیبت مسلمان غزه را بفهمند و مانند چراغی که هر چه قوی‌تر باشد نورش بیشتر می‌شود.

باید در مساجد خطر دشمن را نیز بیش از پیش گوشزد شود و نیاز مسلمانان به وحدت و تقریب و یاد آوری آن نیز مهم است

وی خاطر نشان کرد: روی آوردن به مساجد، شرکت در نماز جماعت و نماز جمعه، گوش دادن به صحبت‌ها و سخنرانی‌ها، نشست‌ها، تشکیل جلسات پرسش و پاسخ‌ها، برگزاری وبینارها در مساجد به صورت صوت و تصویر و مکتوب و استفاده از فضای مجازی در این زمینه ها، دعوت از روحانیون، دانشگاهیان، انقلابیون، نمایندگان حماس در ایران و سفیر فلسطین در ایران به مساجد باعث می‌شود که صدای مردم مظلوم غزه روز به روز بیشتر به گوش جهانیان برسد و همچنین باید در مساجد خطر دشمن را نیز بیش از پیش گوشزد شود و نیاز مسلمانان به وحدت و تقریب و یاد آوری آن نیز مهم است و انشاله هر چه زودتر شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی رزمندگان  مردم مظلوم غزه بشویم.

کد خبر 1777554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha