میزبانی از مهمانان امام رئوف(ع) در پویش مردمی «هر خانه یک زائرسرا»

مدیر کانون خادمین امام رئوف از آغاز پویش مردمی «هر خانه یک زائرسرا» به مناسبت فرارسیدن دهه پایانی ماه صفر خبرداد.

جواد علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: یکی از نیازهای اولیه زائرین امام هشتم(ع) به خصوص در ایام پیک زائر مانند دهه آخر صفر اسکان و اقامت شبانه است و از آنجا که با حضور میلیونی زائر ظرفیت‌های اقامتی رسمی و اضطراری شهر پاسخگوی نیاز زائرین نیست باید ظرفیت‌های مردمی مانند مساجد و منازل نیز پای کار باشند که الحمدالله همواره در مشهدالرضا چنین بوده و خواهد بود.

وی افزود: بدون تردید یکی از بهترین رزق های معنوی ما مشهدی ها، بهره مندی از نعمت همسایگی با حضرت رضا علیه السلام است و به شکرانه این همجواری مردم مشهد همواره خود را خادم زائرین آقا می‌دانند و از هیچ تلاشی برای خدمت‌رسانی به ایشان دریغ نمی‌کنند.

مدیر کانون خادمین امام رئوف(ع) ادامه داد: در این ایام درب منازل مشهدی‌ها به خصوص در محلاتی که در مسیر تشرف زائرین هستند از قدیم الایام به روی مهمان های حضرت باز بوده ولی در چند سال اخیر با راه اندازی پویش‌هایی چون هر خانه یک زائرسرا تلاش کردیم این ظرفیت ها هم افزایش پیدا کرده و هم هماهنگ و یکپارچه و هم افزا شوند. 

علما گفت: مشهدی‌هایی که علاقه مند به خدمت هستند می‌توانید به شکرانه این نعمت بزرگ، با همکاری کانون خادمین امام رئوف، با ثبت نام در سامانه این پویش و مشارکت در یکی از موارد مورد نیاز زائرین اعم از اسکان یا اطعام یا حمل و نقل و .... وخدمت به میهمانان حضرت در ایام شهادتش، عشق و ارادت خود را به ولی نعمتمان حضرت رضا علیه السلام بیش از پیش نشان دهند.

مدیرکانون خادمین امام رئوف تصریح کرد: در این پویش در حوزه اسکان همشهریان ما می‌توانند حداقل یک خانواده از زایرین را در منزل خود میزبانی کنند یا یک روز با جابجایی زائرین حضرت شمس الشموس علیه السلام با وسیله نقلیه شخصی خود به زائرین خدمت کرده و یا با طبخ یک وعده غذای خانگی در اطعام زائرین مشارکت کرده و یا در نهایت اگر هیچ کدام از این موارد مقدور نبود با نذر مبالغ نقدی مثلا با۵۰ هزار تومان در میزبانی شایسته تر از زائرین حضرت مشارکت کنند.

کد خبر 1777584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha