پیاده روی اربعین، مصداقی از حقیقت وجود اسلام و امام حسین (ع) است

بزرگترین اجتماع مذهبی عالم، اجتماع بشری، بزرگترین خدمت رسانی غیردولتی در اربعین حسینی اتفاق می‌افتد و همه این‌ها مصادیقی است که اعتقاد راسخ به مبارزه علیه باطل و مصداقی از حقیقت وجود اسلام و امام حسین (ع) است.

خبرگزاری شبستان/یاسوج: افراد بسیاری هستند که به سمت قبله قبیله اهل عشق و رکعت، نماز عاشقانه می‌گذارند و دل در این راه دارند.

شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید عبدالسلام اسماعیل هنیه از شهدای راه قدس هستند و امسال «طریق الاقصی» شعار پیاده‌روی اربعین نامگذاری شده تا دل‌های امت اسلام به یکدیگر گره بخورد و انشالله گامی بیشتر به فتح و ظفر نزدیک‌تر شویم.

سالیان بسیاری است که بحث پیاده‌روی اربعین مرسوم‌تر و پررنگ‌تر شده و هم اکنون تبدیل به یک کنگره عظیم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شده و این انتظار در طول سال وجود دارد و افراد زیادی در انتظار فرصت پیاده‌روی مجدد اربعین هستند.

علی رغم مشغله‌های زندگی امروز اگر دل ما به سمت کاروان آل الله می‌چرخد که این شب‌ها و روزها به روایت نقل تاریخ با کاروان سالاری حضرت زینب سلام الله علیها طی طریق می‌کنند، در همین مشغله‌های روزانه دل ما به سمت غزه، شهدای مقاومت و کسانی که جان دادند تا ما امروز حرف بزنیم و در امنیت باشیم.

امنیت و راحت نشستن در دنیای امروز به راحتی نصیب مردم ایران نشده و افراد بسیاری به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بوده و آسایش و آرامش ندارند .

ضمن خدا قوت به نیروهایی که در این مسیر امنیت لازم را فراهم می‌کنند، باید یاد و خاطره شهدایی که در این مسیر جان خود را فدا کردند نیز گرامی داشته شود.

افراد بسیاری راهی پیاده‌روی اربعین شدند و افرادی نیز در حال بازگشت هستند، ولی این مسیر هر روز با جمعیت بیشتری مواجه می‌شود و طبق گزارش‌ها و تصاویر ارسالی، همه گویای این موضوع بوده که مرزهای کشورمان طبق اعلام‌های رسمی به صورت ۲۴ ساعته باز بوده و پذیرای رفت و برگشت زائرین و میهمانان از سایر کشورهای دیگر است.

مرزها و زائرین در امنیت کامل در حال رفت و برگشت هستند و زائرین استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از استان‌های دیگر نیز از مرز شلمچه عبور می‌کنند.

بزرگترین اجتماع مذهبی عالم، اجتماع بشری، بزرگترین خدمت رسانی غیردولتی در اربعین حسینی اتفاق می‌افتد و همه این‌ها مصادیقی است که اعتقاد راسخ به مبارزه علیه باطل و مصداقی از حقیقت وجود اسلام، امام حسین علیه السلام است.

هر انسانی که بشنود، فکر می‌کند که به خانواده بزرگ و پر عظمت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تعلق دارد و در این راهپیمایی عظیم حضور پیدا می‌کند.

می‌توان گفت که پیاده‌روی اربعین صرف پیاده‌روی نیست، بلکه همه کسانی که در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند و کسانی که توفیق حضور ندارند می‌دانند که این حرکتی چند وجهی است و همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند «چند وجه برتر دارد که یکی از وجوه برتر این پیاده‌روی، بحث نزدیک‌تر شدن اعتقادی محور مقاومت است.

کد خبر 1777624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha