مسجد محل تربیت صحیح است

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه مسجد محل تربیت صحیح است، خطاب به والدین شرکت کننده در سطح اوقات فراغت گفت: به دنبال تربیت مسجدی و مکتبی فرزندان خود باشید و با معارف اهل بیت علیهم السلام آنها را آشنا کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی امروز (۲۸ مرداد) در اختتامیه کلاس های اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) بیرجند اظهار داشت: برگزاری این کلاس ها در مسجد تاثیرگذار بر سرنوشت کودکان و نوجوانان است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: تلاش کنید تا کودکان و نوجوانان شما در ساحت اندیشه رشد یابند و مفاهیم قرآن کریم را با فرزندان خود کار کنید چرا که مفاهیم در ساحت اندیشه است. 

وی با بیان اینکه حوزه فکری نوجوانان و کودکان امروزی متفاوت است، افزود: فرزندان امانت های خداوند در دستان ما هستند و مهم است که بدانیم برای عاقبت بخیر شدن و رسیدن آنها به یک شخصیت سالم چه اقداماتی انجام دهیم و به تراز صالحیت توجه کنیم. 

حجت الاسلام محقی در ادامه گفت: تراز صالحیت، حضرت عباس علیه السلام است؛ به زندگی ایشان اگر توجه کنید خواهید دید که مادر حضرت عباس علیه السلام سبب تراز صالحیت شدن ایشان بودند. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: وجود مقدس حضرت ام البنین(س) چهار فرزند خود را بگونه ای تربیت می کند که در ساحت ولی و امام زمان خود یعنی حضرت سیدالشهدا(ع) به خوبی نقش آفرینی می کنند و پا به رکاب و گوش به فرمان ایشان بودند. 

وی با بیان اینکه مسجد محل تربیت صحیح است، افزود: امروز به این نتیجه رسیده ایم که فطرت مقدم بر تربیت است و فطرت فرزندان ما خداجویی است و به دنبال تربیت مسجدی و مکتبی باشید و با معارف اهل بیت علیهم السلام آشنا کنید. 

حجت الاسلام محقی عنوان کرد: فرزندان امروزی هوش سرشار و اراده فوق العاده ای دارند و خداوند بهترین هدیه بشریت را به ما داده است و باید قدردان باشیم و به سه اصل آسان گیری، مداومت و تدریج در زمینه تربیت آنان توجه داشته کنید. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طول سال اردوهای مسجدی را افزایش خواهیم داد، گفت: اجرای طرح شبی با مساجد برای مانوس شدن کودکان و نوجوانان با مسجد در دستور کار داریم.

کد خبر 1777625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha