۱۹۵ پروژ عمرانی دهیاری‌های خراسان جنوبی هفته دولت افتتاح می شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی از افتتاح ۱۹۵ پروژه دهیاری های استان با بیش از ۸۵ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شستان و به نقل از روابط استانداری خراسان جنوبی، حسین هاشمی در نشست مشورتی بخشداران تابعه استان که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیر پست بانک و مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان برگزار شد، اظهار کرد: بخشداران تا حدودی صرفه جویی در حوزه های مختلف را رعایت کرده اند اما انتظار داریم، نظارت درستی بر مصرف آب و برق داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد طرح حدنگار در روستاها انجام شده است، افزود: بخشداران باید در بازدیدهای استاندار و معاونان استانداری، روستاییان و دهیاران را بگونه ای هدایت کنند که  خواسته های دارای قابلیت اجرا را مطرح نمایند.

مدیرکل روستایی استانداری یادآور شد: دیوان محاسبات در بازدید از بخش ها و روستاها نواقص و ترک فعل هایی را که بیشتر آنها جنبه مالی دارد را مشاهده و موارد مورد نظر را به دفتر روستایی استانداری ارسال کرده اند.

هاشمی ادامه داد: بخشداران باید با وجود کمبود امکانات و اعتبارات با استفاده از ظرفیت های موجود، اقدامات مورد نیاز را در خصوص مدیریت پسماند روستایی با توجه به وظیفه قانونی خود انجام دهند.

به گفته وی؛ برای رفع این مشکل ایجاد زباله گاه مشترک باید مد نظر قرار گیرد و از سوختن زباله ها جلوگیری شود.

وی در ادامه متذکر شد: یکی از طرح های توسعه روستایی، اجرای طرح اتاق وضعیت روستا(تکام) است که حدود ۷۱ درصد دهیاری ها آن را اجرا کرده اند و از این نظر در کشور در رتبه هفتم هستیم.

مدیرکل روستایی استانداری با اشاره به اینکه با توجه به افزایش مهاجرت از روستاها، اشتغال روستایی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: برای پرداخت تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به شکل انفرادی و تسهیلات با کارمزد ۸ درصد برای اجرای طرح های مختلف در روستا هم اعلام آمادگی می کنیم.

هاشمی افزود: در مهرماه نمایشگاه توانمندی ها در عرصه های مختلف با حضور کار آفرینان در تهران برگزار می شود و بخشداران هم باید افراد توانمند را به استانداری معرفی کنند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد دهیاری های ما پاره وقت هستند، گفت: ۱۹۵ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۸۵ میلیارد تومان مربوط به دهیاری ها در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی هم در ادامه با اشاره به اینکه بخشداران یکی از بازوهای مهم ما هستند، گفت: دستگاه های خدمات رسان برای حفاری در روستاها باید مجوز بگیرند و برای ترمیم آن هم اعتبار لازم پیش بینی شود.

قاسم تنها با بیان اهمیت اجرای طرح حد نگاری در روستاها افزود: بازنگری ۳۶۸ طرح هادی در روستاهای استان انجام شده و در سال های اخیر ۷۰ تا ۸۰ قطعه معوض در اختیار دهیاران قرار داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ اصراری بر گرفتن مبلغی در روستاها برای واگذاری زمین با شرط اجاره ۹۹ ساله نداریم مگر اینکه فرد خواستار گرفتن سند مالکیت باشد.

شایان ذکر است؛ در این جلسه در راستای اجرای مصوبات جلسه قبل، مدیرعامل اتحادیه تعاونی دهیاری های استان توضیحاتی بیان کرد. همچنین پنج نفر از بخشداران نیز به نمایندگی از دیگر بخشداران، به بیان مشکلات موجود در اجرای طرح های هادی روستاها و دیگر موارد پرداختند.

مدیر پست بانک استان هم درباره چگونگی پرداخت تسهیلات توسط این بانک توضیح داد. مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان هم درخصوص بیمه روستائیان سخنانی را بیان کرد.

کد خبر 1777652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha