ساختن، تعمیر و محافظت از مسجد جزء وظایف اصلی مسلمانان است

عضو شورای روحانیت شهرستان پیرانشهر گفت: ساختن مسجد، تعمیر مسجد و محافظت از مسجد و انجام دادن کارهای مردم در مسجد جز وظایف مسلمانان است.

ماموستا رئوف عمری، عضو شورای روحانیت شهرستان پیرانشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: همانطور که میدانید اسلام یعنی مسجد، مسجد یعنی اسلام، هدف این است که وقتی ما مسلمان هستیم و ارکان اسلام را به جا میاریم از پیامبر و یارانش پیرویی میکنیم، از مسجد درس گرفته ایم.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم میفرمایند: إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَیٰ أُولَٰئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ، کسانی مسجد را میسازند و تعمیر میکنند که به خداوند ایمان داشته باشند و به روز آخرت ایمان داشته باشند، و جدا از اینکه باید به خداوند و روز آخرت ایمان داشته باشند، باید نماز را برپا دارند و زکات اموالشان را میپردازند، و به جز خداوند از هیچکسی ترس و ابایی ندارند، این ها مهتدین و هدایت گرفته اند.

 عضو شورای روحانیت پیرانشهر ادامه داد: از مفهوم این آیه بر می آید که خداوند متعال جدای از اینکه به ما دستور میدهد مسجد بسازیم و مسجد را تعمیر کنیم بایستی ارکان اسلام را هم در مسجد انجام دهیم، یعنی تنها درست کردن و تعمیر مساجد دلیل بر رستگاری نیست بلکه باید ارکان اسلام را هم انجام دهیم، همانطور که در این آیه خداوند متعال میفرمایند کسانی که به خداوند ایمان دارند و مسجد میسازند و تعمیر میکنند، برپا داشتن نماز و پرداختن زکات و نترسیدن از غیر خدا را به دنبال آن می آورد. پس بایستی با انجام دادن اوامر دینی علی الخصوص در مساجد، ثابت کنیم که به خداوند ایمان داریم و در قیامت ناجح هستیم.

وی گفت: همانطور که میدانید در روایت داریم که اگر آدمی یک مسجد کوچک بسازد خداوند در بهشت یک خانه برای او در بهشت میسازد و اگر ساختن مسجد و اهمیت دادن به آن مهم نبود پیامبر اسلام(ص) وقتی که هجرت میکنند در راه مسجد نمی‌ساخت و همچنین وقتی به مدینه میرسد اولین کاری که انجام میدهد، درست کردن مسجد بود، اگر مسجد از اهمیت بالایی برخوردار نبود با این همه مشاکلی که مسلمانان در بدو اسلام داشتند، پیامبر(ص) به مسجد سازی نمی‌پرداخت، این به ما یاد میدهد که اول کاری که مسلمان باید انجام بدهد، ساختن مسجد، تعمیر مسجد و محافظت از مسجد و انجام دادن کار های مردم در مسجد است.

ماموستا عمری افزود: درغزه مردی مثل اسماعیل هنیه وقتی سه فرزندش شهید میشوند، و به ایشان میگویند که فرزندانت شهید شدند، میگوید: «بسم الله الرحمن الرحیم: انا لله و انا الیه راجعون» و این درس را از کجا گرفته است؟ قطعا از مسجد گرفته است و خیلی از مردمان دیگر غزه که چنین درس هایی را از مسجد گرفته اند.

وی افزود: امام علی میفرماید؛ در آخر الزمان از اسلام فقط اسمش باقی میماند، از قرآن فقط رسمش باقی میماند، آنوقت مسجد ها از لحاظ ظاهری تمیز ولی از لحاظ معنوی خالی هستند، آن موقع فتنه رخ میدهد.

عضو شورای روحانیت شهرستان پیرانشهر گفت:  پس ان شاءالله همانطور که علماهای ما این امر را خیلی مهم گرفته اند و واقعا در مسجد سازی و تعمیر کردن آن و در ورود به مسجد برای ادای مناسک و رساندن اسلام و تبلیغ دین کوشا بودند امیدوارم از این تاریخ به بعد هم بیشتر و بیشتر کوشا باشند تا صهیونیست ها و امثال آن ها هم نتوانند در ما رسوخی کنند و خدایی نکرده جوانان ما را گمراه کنند.

کد خبر 1778112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha