فعالیت موکب حضرت عباس(ع) ایلام تا ۲ روز بعد از اربعین

محمدی گفت: موکب حضرت عباس علیه‌السلام شهر ایلام تا دو روز بعد از اربعین حسینی ،پذیرای زائران سیدالشهدا علیه السلام خواهد بود.

پروین محمدی، مدیر کانون‌فرهنگی‌هنری حمزه سیدالشهداء شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و کانون مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه با همکاری بچه‌های مسجد موکب مسجد حضرت عباس علیه‌السلام قبل از اربعین راه‌اندازی و تا دو روز بعد از آن به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد: موکب حضرت عباس علیه‌السلام از ۵ سال گذشته فعالیت خود را در زمان اربعین آغاز کرده است.

فعالیت موکب حضرت عباس(ع) ایلام تا ۲ روز بعد از اربعین

 وی با اشاره به این مهم که در موکب خدماتی مانند اسکان، اطعام، استراحتگاه برای زائران فراهم است، یادآور شد: زائران در سه وعده صبحانه، ناهار و شام اطعام می‌شوند و در مجموع وعده‌های صبحانه و شام هر وعده حدود ۵۰۰ پرس و برای وعده ناهار بر اساس تعداد زائر حدود ۱۰۰ پرس غذا تدارک دیده می‌شود.
مدیر کانون فرهنگی‌هنری حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام تعداد زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در سال گذشته را ۱۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت : براساس پیش بینی صورت گرفته امسال هم پذیرای بیش از ۱۲ هزار زائر خواهیم بود.
محمدی افزود: خواهران در حسینیه باقرالعلوم علیه‌السلام جنب مسجد و برادران در شبستان  مسجد حضرت عباس علیه‌السلام اسکان و اطعام می‌شوند.
وی یادآورشد؛ قبل از راه‌اندازی موکب شرح وظایف بچه مسجدی‌ها مشخص می‌شود و بر آن اساس و به صورت شیفت بندی به زائران اباعبدالله الحسین خدمات ارائه می‌شود.
 وی گفت: در موج برگشت زائران به کشور هدایای فرهنگی شامل گیره سر، توپ، جوراب، بازی فکری، پیکسل و بسته‌های شکلات و ...بین زائران نونهال توزیع می‌شود.

فعالیت موکب حضرت عباس(ع) ایلام تا ۲ روز بعد از اربعین

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به زائران در موکب حضرت عباس علیه السلام یادآور شد: با حضور یکی از پزشکان اعضای کانون و بچه‌های هلال احمر هر شب از ساعت ۸ تا نیمه‌های شب( ۱ تا ۲ شب) خدمات درمانی به زائران ارائه می‌شود.
 به گفته وی با همکاری بچه مسجدی‌ها از ظرفیت خیران هیئت امنا پایگاه بسیج محله خواهران و برادران برای خدمات دهی به زائران استفاده می‌شود به تعداد خادمان موکب موکب حضرت عباس علیه السلام را ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت از این تعداد ۳۰ نفر خواهر و ۳۰ نفر برادر به صورت تبری در این موکب زائران خدمات می‌دهند.
کد خبر 1778470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha