«شباب المقاومة»؛ موکبِ وحدت برای آزادی قدس 

موکب «شباب المقاومة» این روزها در شهر کربلا مستقر است؛ موکبی متشکل از ملیت‌های مختلف که در راستای آگاه سازی و واکنش جهانی نسبت به حمایت از مردم مظلوم غزه در برابر رژیم صهیونسیتی فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، امسال، پیاده‌روی اربعین، نه فقط سفری به سوی کربلا، بلکه مسیری است که عشق به حسین و آزادی را به هم پیوند می‌زند؛ در این مسیر، دل‌ها برای فلسطین و آرمان‌های انسانی می‌تپد. هر قدم، پیمانی برای ایستادگی در برابر ظلم و بی‌عدالتی است و نشان از امید و وحدتی دارد که مرزها و ملیت‌ها را در هم می‌شکند.

گویی که این مسیر، پیوندی است میان زمین و آسمان، جایی که قدم‌های زائرین با یاد شهدای طریق‌القدس بهم می‌رسد و هر نفسی که کشیده می‌شود و هر قدمی که برداشته می‌شود، به معنای حمایت از فلسطین و ایستادگی در برابر ظلم است؛ این راهپیمایی، راهی است برای تجدید عهد با شهدا و آرمان‌هایشان.

ترسیم تمدنی وحدت برای آرمان قدس شریف در موکب شباب المقاومة 

موکب «شباب المقاومة» موکبی که این روزها برای همین هدف در شهر کربلا مستقر است؛ موکبی متشکل از ۳۰ ملیت مختلف که در راستای آگاه سازی و واکنش جهانی نسبت به حمایت از مردم مظلوم غزه در برابر رژیم صهیونسیتی فعالیت می‌کند.

ترسیم تمدنی وحدت برای آرمان قدس شریف در موکب شباب المقاومة 

جوانانی که از نقاط مختلف جهان پس از چندین روز پیاده روی به شارع الشهدا آمده‌اند تا صحنه تمدنی وحدت برای آرمان قدس شریف را ترسیم کنند و در امتداد خط سرخ حسین به افق سبز ظهور برسند.

 موکب «شباب المقاومة»؛ در راستای آگاه سازی و واکنش جهانی نسبت به حمایت از مردم مظلوم غزه در برابر رژیم صهیونسیتی فعالیت می‌کند.

تصاویر شهدای جبهه مقاومت اعم از شیعه و سنی در این موکب با هدف اتحاد بیشتر شیعه و سنی برای مقابله توطئه‌های تفرقه انگیزانه شیعه و سنی با استقبال مردم عراق و راهپیمایان حاضر در کربلای معلی همراه شده است.

ترسیم تمدنی وحدت برای آرمان قدس شریف در موکب شباب المقاومة 

همچنین در این موکب فرهنگی- اجتماعی جوانان ملیت‌های مختلف با زائران کشورهای مختلف درباره اهداف جریان مقاومت و راه‌های تحقق تمدن نوین اسلامی بحث و گفت‌وگو می کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین  حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با حضور در موکب شباب المقاومة  در گفتگو با جوانان موکب شباب المقاومه بیان کرد: پیام ویژه اربعین «جهانی‌سازی مکتب مقاومت»  است و موکب شباب‌المقاومة در اربعین، این پیام و هدف را بصورت ویژه دنبال می‌کند،  عنوان #شباب_المقاومة عنوان بسیار جذابی است و هر اندازه که بتوانیم باید این، کار را گسترش دهیم تا جوانان مقاومت به این وسیله به یکدیگر پیوند بخورند و همدیگر را بشناسند و از نقطه شناخت و تعارف به همکاری و تعامل برسند.  

 محمد غلوم مداح بحرینی در موکب شباب المقاومة می‌گوید: باید همراه با شیری که فرزند ما از مادر تغذیه می‌کند، مقاومت را به او بیاموزیم،  امام حسین (ع) بدون مقاومت مانند علم بدون معرفت است و بچه‌های مقاومت یقین بدانند که ما از تمام ملیت‌ها، شب و روز برای آنها دعا میکنیم و انشالله قدس آزاد خواهد شد.

ترسیم تمدنی وحدت برای آرمان قدس شریف در موکب شباب المقاومة 

 حسین عبدی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در این موکب گفت: با دیدن فعالیت‌های موکب شباب‌المقاومة شگفت زده شدم. این موکب نشان داده کار برای امام حسین(ع) ملیت و مذهب و جناح نمی‌شناسد.

شاید زمانی که امام راحل(ره) این جمله معروف "راه قدس از کربلا می‌گذرد " را در راستای حمایت از مردم قدس بیان کرد کسی فکر نمی‌کرد که سال‌ها بعد با فاجعه بزرگی چون نسل‌کشی کامل مردم غزه توسط رژیم غاصب اسرائیل در ابعاد گسترده روبرو شویم.

 اینجا جایی است که عشق به حقیقت و عدالت مردم را به هم پیوند می‌دهد، همان‌طور که مردم فلسطین برای هدف والای خود با هم متحدند و این اتحاد بیش از هر چیز دیگری در حماسه اربعین سال جاری خودنمایی می‌کند.

کد خبر 1778554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha