نصرالله: در عملیات «اربعین»، پایگاه مرکزی اطلاعات اسرائیل هدف قرار گرفت

سید حسن نصرالله با اشاره به سالگرد اربعین حسینی، تاکید کرد: عملیات نظامی گسترده ما علیه صهیونیست‌ها «اربعین» نامگذاری شد و تاخیر در انجام عملیات به دلایل متعدد بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منابع عربی، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز با اشاره به سالگرد اربعین حسینی گفت: امروز سالگرد اربعین امام حسین در ۲۰ صفر است. او نماد جانفشانی، ایثار، نفی ظلم، تسلیم و نماد انقلاب تا روز قیامت است.

وی افزود: میلیون‌ها زائر از داخل و خارج از عراق با پای پیاده رهسپار کربلا شدند و این حادثه هرساله تکرار می شود، ما از دولت و مردم مهمان نواز عراق برای پذیرایی و استقبال از میلیون‌ها زائر و هزینه ای که برای خدمت به زائران کردند، تشکر می کنیم.

نصرالله با اشاره به رحلت سلیم حمص، نخست وزیر لبنان، ادامه داد: وظیفه اخلاقی است به دولت و ملت و همه گروه های لبنانی برای رحلت سلیم حمص تسلیت بگوییم. او نماد مقاومت و صداقت و میهن پرستی است. رئیس حمص در سال ۲۰۰۰ میلادی از مقاومت پشتیبانی کرد. او پشتیبان مقاومت تا آخرین روزهای حیاتش بود. ما از دست دادن این چهره مقاومت ملی احساس درد می کنیم. به خانواده کریم او تسلیت می گوییم به خاطر این که این شخصیت بزرگ ملی و مقاوم که شریف و بزرگ بود، شایسته این القاب است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: باید به ملت مقاوم لبنان و ساکنان جنوب و بقاع و ضاحیه که بار اصلی را در این درگیری به دوش دارند، به خاطر صبر و استقامت شان درود بفرستیم. به طور مشخص بایدبه طرفداران مقاومت می گوییم اجر بزرگ در آخرت و دنیا دارند. همچنین به برادران مجاهد و مخلص در خط مقدم که این خطر را به جان خریدند و به مجاهدان و حامیان در یمن، عراق و کرانه باختری درود می فرستیم.

سید حسن نصرالله درباره حوادث اخیر گفت:  همانطور که همه می دانند، دشمن اسرائیلی ساختمانی در ضاحیه جنوبی بیروت با عبور از خطوط قرمز، هدف قرار داد که شمار زیادی از غیرنظامیان و فواد شکر به شهادت رسید و تا این مرحله از تشدید تنش با لبنان پیش رفت.  مقاومت نیز به خاطر تثبت معادلات، تصمیم خود را برای پاسخ به این حمله اعلام کرد.

وی افزود: ما تلاش های زیادی در این زمینه انجام دادیم و  خونهای زیادی ریخته شد. به هرحال ممکن است خیلی ها سوال مطرح شود که پاسخ می دهیم. امروز ما عملیات نظامی گسترده که انجام دادیم، عملیات امروز را عملیات «روز اربعین» نامیدیم زیرا در این روز انجام دادیم.

نصرالله درباره عوامل متعدد به تاخیر افتادن پاسخ، گفت: پس از تشییع شهید محسن، آماده پاسخگویی بودیم، اما همانگونه گفتیم پاسخ بخشی از مجازات است و به زمان نیاز داشتیم تا بررسی کنیم . اولا حجم آماده باش فنی و هوایی و دریایی و میدانی رژیم صهیونیستی و حتی آمریکایی در اوج آماده باش بودند و عجله عملیات را با مشکل مواجه می کرد. دوم اینکه همانگونه در شب هفت شهید محسن گفتیم این آماده باش و خستگی معنوی و روحی برای این رژیم مفید بود و ادامه دارد و خواهد داشت، زیرا آنها منتظر پاسخ یمن و ایران نیز هستند.

وی ادامه داد: باید می دیدیم که محور مقاومت چگونه جواب می دهند، آیا قرار است همه با هم پاسخ دهند یا هر محور خودش پاسخ دهد و چهارمین مسئله این بود ۱۵ آگوست بود که آمریکا وارد مذاکره شدآمریکای منافق به سمت جنگ منطقه ای و منافقانه حرکت می کرد،به همین دلیل حقیت امر این است که به مذاکرات فرصت دهیم و فرصت کافی را دادیم و مشخص شد نتانیاهو شروط جدید دارد و آمریکا همراه آن است و نتیجه بررسی و مشورت ها این شد که عملیات ها جداگانه انجام شود. هر طرفی از محور تشخیص دهد که چه زمانی و چگونه پاسخ دهد و مذاکرات هم ادامه دار است و آمریکایی ها اگر صادق باشند، این جنگ را متوقف می کند اما شریک نتانیاهو است. واضح است که مذاکرات طولانی است و نتانیاهو شروع به تحمیل شرایط جدید به مقاومت در غزه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان مقاومت لبنان تشخیص دادیم که نباید بیشتر پاسخ به طول بکشد و به دلیل جنگ روانی علیه مقاومت که به راه افتاد،  نتیجه این ملاحظات این شد که پاسخ امروز باشد.

دبیرکل حزب الله گفت: ما ضوابطی را برای پاسخ تعیین کرده‌ایم، ما تصمیم گرفتیم که هدف نظامی باشد نه غیر نظامی یا زیر ساختی. هدف باید به ترور فواد شکر مرتبط باشد.

وی افزود: در نتیجه ما یک هدف بزرگ و اولیه را برای عملیات در عمق اسرائیل در نزدیکی تل آویو تعیین کردیم که ویژگی‌های بالایی داشتند و این هدف گلیلوت که در آن ۸۲۰۰ واحدقرار دارد، یک پایگاه اطلاعات نظامی است و در آن تعدادی زیادی افسر و سرباز است و بسیاری از ترورها، فتنه ها و فریبکاری‌هایی که در این منطقه رخ می دهد، از آنجا مدیریت می شود.

نصرالله گفت: پایگاه گلیلوت در ۱۱۰ کیلومتری مرزهای لبنان و ۱۵۰۰ متری محدوده شهر تل آویو قرار دارد.

وی گفت: علاوه بر پایگاه گلیلوت،  پایگاه «عین شیما» را دایره هدف قرار دادیم که ۷۵ کیلومتر با لبنان و با تل آویو ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. تعدادی  پایگاه‌های نظامی، چه در شمال فلسطین اشغالی و چه در جولان اشغالی سوریه، برای فرسایش گنبدهای آهنین و رهگیر هدف قرار گرفتند و پهپادها فرصت یافتندتا به سمت هدف خود عبور کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: باتوجه به تسلیحات استفاده شده، تصمیم گرفته شد که همه پایگاه‌ها در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه با موشک‌های کاتیوشا ، هدف قرار دهیم و تصمیم این بود که ۳۰۰ موشک کاتیوشا که در پایگاه‌ها توزیع شد، پرتاب شود و این تعداد کافی بود. دوم اینکه این تعداد برای مشغول کردن گنبد آهنین کافی بود.

سید حسن نصرالله افزود: سلاح دیگر، سلاح پهپادها با اندازه و حجم مختلف است که بخشی از آنها به سمت پایگاه گلیلوت هدایت شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: ما روز اربعین امام حسین(ع) را برای اجرای عملیات صبح امروز پس از نماز صبح انتخاب کردیم و پس از بررسی لازم مجاهدین، ساهت 5:15 این عملیات آغاز شد.

سید نصرالله افزود: در عملیات امروز، ما برای اولین بار پهپاد از منطقه بقاع پرتاب کردیم و باوجود مسافت از مرز فلسطین عبور کرد. هیچ سکوی پرتابی قبل از عملیات آسیب ندید و سکوهای پهپادها نه قبل از عملیات و نه بعد از آن هدف هیچ حمله ای قرار نگرفت.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: هدف نظامی مشخص، پایگاه اطلاعات نظامی «امان» و «واحد 8200» در «گلیوت» و هدف دیگر، پایگاه پدافند هوایی در «عین شیمیا» است. داده های ما تایید می کند که تعداد قابل توجهی از پهپادها به این دو هدف رسیده است، اما دشمن کتمان می کند، اما این روزها و شب ها حقیقت رخ داده را فاش خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما در این عملیات می خواستیم 300 موشک پرتاب کنیم، اما 340 موشک پرتاب کردیم و دشمن هیچ کدام را خنثی نکرد.

نصرالله تاکید کرد: روایت صهیونیست ها در مورد آنچه اتفاق افتاده پر از دروغ است که این مسئله نشان دهنده میزان ضعف این نهاد است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: صحبت های دشمن در مورد انهدام موشک های راهبردی و دقیقی که برای هدف قرار دادن تل آویو آماده شده بودند، دروغ در دروغ است، اما در این عملیات  نخواستیم از این سلاح استفاده کنیم. به همین دلیل، به هیچ یک از موشک‌های راهبردی و دقیق آسیب نرسید.

وی تاکید کرد: بسیاری از دره‌ها از نظر دشمن حاوی سکوهای موشک بالستیک و تاسیسات قابل انهدام اس، فواد شکر، مدتی پیش این دره‌ها و تاسیسات را تخلیه کرد و آنچه امروز صبح بمباران شد، دره هایی خالی و  تخلیه شده بود که موشک‌های راهبردی در آن وجود نداشت.

نصرالله افزود: نیم ساعت قبل از زمان عملیات، اسرائیلی ها حملات خود را در جنوب آغاز کردند، این رژیم اطلاعات اطلاعاتی نداشت، بلکه به دلیل حرکت مجاهدین برای تکمیل کارشان بود. ما با شکست اطلاعاتی اسرائیل و شکست در اقدام پیشگیرانه مواجه هستیم و عملیات ما طبق برنامه ریزی دقیق انجام شد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد صحنه‌ای بودیم که بیانگر شجاعت مقاومت در اتخاذ این تصمیم بود. مقاومت تصمیم گرفت و اقدام کرد. دشمن تل آویو و فرودگاه ها را بست و پناهگاه ها را فقط به خاطر استفاده از کاتیوشاها و پهپادها باز کرد.

نصرالله گفت: این اولین عملیات بزرگی است که مقاومت در غیاب فواد شکر، فرمانده ارشد نظامی انجام داد و هیچ نقصی در آن وجود نداشت. دشمن در پاسخ صبح امروز خود جرأت نکرد غیرنظامیان را هدف قرار دهد زیرا مقاومت و محیط مقاومت وجود دارد.

وی افزود: مرحله اول اصابت 340 موشک به مواضع شمال و مرحله دوم عبور از پهپادها در انواع و اندازه های مختلف به سمت عمق این رژیم بود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: ما نتیجه کتمان و پنهان کاری دشمن درباره جریان دو پایگاه مورد هدف را دنبال خواهیم کرد و اگرپاسخ راضی کننده بود پاسخ به جنایت ترور را کافی می دانیم و اگر کافی ندیدیم، حق پاسخ را تا اطلاع ثانوی برای خود محفوظ می داریم.

نصرالله تاکید کرد: عملیات امروز ما ممکن است برای طرف فلسطینی یا طرف عربی به خاطر مذاکرات مفید باشد. این پیام به دشمن و متحد آمریکایی این رژیم است که هر گونه امیدی برای خاموش کردن جبهه‌های پشتیبان با وجود فداکاری‌هابه ویژه لبنانی‌ها ناامیدانه است.

وی ادامه داد: ما مردمی هستیم که نمی‌توانیم ذلت را بپذیریم و سرخم کنیم . ما با عقل و سلاح، پهپاد و موشک بالستیک پنهان برای یک روز که ممکن است فرا رسد، می‌جنگیم. دشمن باید ماهیت لبنان را درک کند و مراقب باشد و لبنان دیگر ضعیف نیست و باید دشمن بداند که روزی توانست با یک گروه موسیقی حمله کند، به پایان رسیده است، بلکه ممکن است روزی برسد که ما با یک گروه موسیقی به اسرائیل حمله کنیم.

کد خبر 1778693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha