بازسازی مسجد قدیمی «ابوغنام» در مصر به زودی پایان می یابد

فرماندار کفر الشیخ از اتمام کار مرمت و بازسازی مسجد قدیمی «ابوغنام» در شهر بیلا در ماه سپتامبر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوطن ، سرلشکر دکتر «علا عبدالمعطی» فرماندار کفر الشیخ، از اتمام کار مرمت و بازسازی مسجد قدیمی «العارف بالله سیدی سالم البیلی ابو غانم» معروف به مسجد ابوغنام در شهر بیلا در ماه سپتامبر خبر داد.

وی افزود: کار بازسازی بر اساس مطالعات مشاوره ای، مهندسی و باستان شناسی با پیگیری کلیه جزئیات مسجد و با همکاری مشترک وزارتخانه های اوقاف، گردشگری و آثار باستانی و اجرای سازمان عربی صنعتی سازی انجام شد. فرماندار کفر الشیخ ادامه داد: مرمت مسجد قدیمی«ابو غنام» در شهر بیلا به موقعیت گردشگری مهم در استان کفر الشیخ و حفظ میراث اسلامی و اهمیت و جایگاه قدمت آن برمی گردد.

عبدالمعطی ادامه داد: پس از اتمام  کارهای مرمتی، مسجد قدیمی ابوغنام به شکوه تاریخی خود برمی گردد و شاهدی بر عظمت میراث اسلامی در مصر باقی می ماند.

 فرماندار کفر الشیخ گفت: کار بازساز یشامل تأسیسات زیربنایی در سراسر پروژه از جمله استحکام بخشی، عایق کاری و ساخت و ساز، و همچنین کار بر روی شبکه برق داخلی و خارجی، شبکه آب آشامیدنی و فاضلاب است . همچنین پنجره‌ها و درها و سقف‌های چوبی مسجد نیز مرمت و استحکام بندی شد. همچنین تعویض و نوسازی وضوخانه ها و سرویس‌های بهداشتی، بازسازی و نوسازی مناره مسجد انجام شد. ستون‌های مرمری و سنگی داخل مسجد با استفاده از جدیدترین روش‌های مکانیکی شستشوی و تمیز شد.

فرماندار کفر الشیخ گفت: کارها به سرعت در حال انجام است تا برای افتتاح این مسجد آماده شود. این مسجد به دلیل ارزش منحصر به فرد تاریخی، باستان شناسی و مذهبی آن اهمیت دارد.

کد خبر 1778783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha