وفاق ملی دستمایه فیلمسازان در ساخت فیلم قرار بگیرد

مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وفاق ملی باید به عنوان موضوع در جشنواره های فرهنگی و هنری لحاظ شود، گفت: وفاق ملی می تواند دستمایه فیلم سازان در ساخت فیلم باشد.

«علی تن»، مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان  درباره نقش اصحاب فرهنگ و هنر در ایجاد وفاق ملی گفت: رییس جمهور دولت چهاردهم گام های اساسی برای تحقق وفاق ملی را برداشتند؛ دکتر پزشکیان شعارهایی که در زمان انتخابات اعلام کردند و صحبت ها و حرکت هایی که در دولت جدید اتفاق می افتد همه بر وفاق ملی تاکید دارد، رییس جمهور منتخب در عمل هم ثابت کردند که به این حرف ها و گفته ها ایمان دارند و تلاش می کنند این اتفاق بیفتد.

مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: انتخاب کابینه و وزرا اولین گام رییس جمهور دولت چهاردهم برای تحقق وفاق ملی بود.

تن با اشاره به مسئولیت همه آحاد جامعه فرهنگی و هنری برای تحقق وفاق ملی گفت: همه بخش های حوزه فرهنگ و هنر رسالت عظیمی دارند، باید همه با هم کمک کنیم که این اتفاق پررنگ تر و ویژه تر در کشور نمایان شود و همه گروه ها، دسته ها، افراد، احزاب، نهادها و سازمان ها باید دست در دست یکدیگر بدهند تا این مهم به سرانجام برسد؛ در این شرایط قطعا وفاق ملی به نفع کشور است.

مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمند خوشنویس یادآور شد: یکدلی همه مسئولان برای یک هدف مشترک که آن هم ایجاد وفاق ملی است بر اصحاب فرهنگ و هنر تاثیر بسیار زیادی دارد و می تواند آنها را در خلق آثاری با این موضوع ترغیب کند.

تن خاطر نشان کرد: البته نقش صدا و سیما در ایجاد وفاق ملی پر رنگ تر است، این رسانه باید پای کار بیاید و از همه ظرفیت خود در راستای تحقق وفاق ملی استفاده کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دستگاه های فرهنگی و هنری باید تمام توان خود را برای این موضوع بگذارد.

وی افزود: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و صاحبان قلم باید برای رسیدن به اهداف بزرگ وفاق ملی قلم فرسایی کنند، اثر خلق کنند، مصاحبه کنند و اعلام آمادگی کنند. هر کسی به سهم خود و به هر شکلی برای تحقیق وفاق ملی مورد نظر دکتر پزشکیان گام بردارد.

مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمند خوشنویس با اشاره به اینکه وفاق ملی باید به عنوان موضوع در جشنواره های فرهنگی و هنری لحاظ شود، گفت: وفاق ملی می‌تواند دستمایه فیلم سازان در ساخت فیلم باشد، از طرفی در برگزاری جشنواره های هنری و دوسالانه های هنری وفاق ملی به عنوان یک موضوع گنجانده شود تا آثاری با این مضمون خلق شود.

تن تاکید کرد: اگر همه دست به دست هم دهیم و از این فرصت به دست آمده به نحو مطلوب استفاده کنیم، قطعا این وفاق ملی محقق می شود.

کد خبر 1778907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha