وظیفه داریم شیرینی و حلاوت اربعین را به دیگران بچشانیم

آبفروش گفت: اربعین یک اردو، سفر و کوچ تمدنی و یک نقطه‌ای حساس در زندگی تک تک ما است و ما وظیفه داریم شیرینی و حلاوت اربعین را به دیگران بچشانیم.

«رحیم آبفروش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه برای چندمین بار در سال‌های مختلف در جمع اعضای اربعینی استان کهگیلویه و بویراحمد و هیئتی حضور پیدا می‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان‌های مختلف حضور پیدا کردم، ولی در چنین استانی حضور در جمع اربعینی ها مایه فخر و مباهات است.

دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها گاهی خواهران را از سفر اربعین طرد می‌کنند و باید قدر چنین اتفاق مبارک را بدانیم، خواهران ویژه‌تر و خاص‌تر قدر چنین اتفاقی را بدانند، گفت: نوجوانان دهه هشتادی نیز باید قدر این ماجرا را بیشتر بدانند، زیرا در شهرهای دیگر می‌گویند دردسر دارد،! بچه مردم را کجا می‌خواهید ببرید؟.

وی ادامه داد: نقاط مزیت کاروان و جمع فطرس در این کاروان همین‌ها هستند که این کار با تدبیر و درایت صورت گرفت تا خواهران و نوجوانان دهه هشتادی نیز در این راهپیمایی عظیم حضور پیدا کنند.

آبفروش افزود: هر کدام از این افراد که در این راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کردند خانواده‌ای را به عنوان عقبه و پشتیبان دارند و جماعتی از اقوام، دوستان، آشنایان و همسایگان چشم انتظار برگشت این افراد بودند.

دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین بیان کرد: کاروان پیاده‌روی این استان در کشور کم نظیر است و بسیاری از شهرهای متمول، بهره‌مند و دارا کاروانی مثل این استان ندارند.

وی ضمن تاکید بر اینکه افق حرکت کاروان فطرس نباید مختص به این حضور باشد، یادآور شد: ما باید همه شهر را اربعینی کنیم و نه تنها شهر یاسوج، بلکه کل استان کهگیلویه و بویراحمد به همت و برکت اقدام این کاروان، باید اربعینی شود.

آبفروش خاطرنشان کرد: یاسوج باید تبدیل به اربعین شهر و کاروان فطرس نیز باید بتواند یاسوج را به کاروانشهر تبدیل کند و همه شهر با این کاروان همراه شوند.

دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین اظهار کرد: ما باید به نقطه‌ای برسیم که هیچ شهروندی در شهر نباشد، مگر اینکه دل خود را با اربعین گره بزند و این نیازمند همت این کاروان است.

وی با اشاره به اینکه همه اهالی شهر یاسوج یا باید زائر و یا خادم باشند، افزود: برای زائر شدن، یک بار فرصت دارند، اگر زائری برای بار دوم خادم نشده باشد، درجا می‌زند.

آبفروش با اظهار به اینکه ما در اربعین تلاش می‌کنیم که توشه سال و همچنین عمر خود را از ارباب دریافت کنیم، گفت: اربعین یک اردو، سفر و کوچ تمدنی و یک نقطه‌ای حساس در زندگی تک تک ما است و ما وظیفه داریم شیرینی و حلاوت اربعین را به دیگران بچشانیم.

دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین خاطرنشان کرد: دهه هشتادی‌های ما به نیابت از همه مظلومان تاریخ رشد می‌کنند، قد می‌کشند و قامت راست می‌کنند و به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌روند.

وی با اشاره به اینکه این سفر یک سفر تمدنی بوده و با همه سفرهای دیگر متفاوت است، ادامه داد: سفر اربعین با همه سفرهای کربلا هم متفاوت بوده و اگر انسان ۱۰۰ مرتبه به کربلا رفته باشد ولی در اربعین حضور ندارد، زائر اولی محسوب می‌شود.

آبفروش تاکید کرد: انسان در اربعین حسینی خود را به سیل خروشان آزادگان عالم وصل می‌کند و در آخرالزمان نشانه ایمان و مومن بودن را تسخیر می‌کند.

دبیر جامعه فعالان مردمی اربعین افزود: روز اربعین شهر باید رنگ و بوی سیدالشهدا علیه السلام بگیرد جماعتی که توفیق و حضور در پیاده‌روی اربعین را ندارند دور ماندگان از اربعین هستند و نمی‌توان گفت جاماندگان اربعین هستند.

وی گفت: ما نتوانستیم به درستی جایگاه زنان را در مکتب عاشورا تعریف کنیم و نتوانستیم به درستی فریاد بزنیم که حامی حقوق زنان در تاریخ ما هستیم و برای زنی که ۱۴۰۰ سال قبل ظلم شد، مجلس روضه می‌گیریم؛ ما حامی حقوق زنان هستیم نه دنیای غرب، ما از غرب طلبکار هستیم.

کد خبر 1779000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha