خدمات هلال احمر به زائران اربعین نسبت به گذشته بیشتر بود

سراج با اشاره به همکاری دو کشور ایران و عراق در خدمات رسانی به زائران اربعین گفت: زحمات و خدمات جمعیت هلال احمر در اربعین امسال نسبت به گذشته بیشتر و بهتر شده بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، محمد سراج، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس که به دعوت رئیس جمعیت هلال احمر کشور به منظور بازدید از مراکز هلال احمر در عراق و نحوه خدمات‌دهی آنان به زائرین در جریان پیاده‌روی عظیم اربعین به عراق سفر کرده بود با اشاره به سفر اخیر خود و نمایندگانی از کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس به کشور عراق، به دعوت رئیس جمعیت هلال احمر کشور، به منظور بازدید از مراکز هلال احمر در عراق و نحوه خدمات‌دهی آنان به زائرین در جریان پیاده‌روی عظیم اربعین، عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری خوبی که بین دستگاه‌های خدماتی و دولتی دو کشور انجام شده بود، زحمات و خدمات جمعیت هلال احمر در اربعین امسال نسبت به گذشته بیشتر و بهتر شده بود که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: مجموعه هلال احمر ایران زحمت کشیده و پایگاه‌هایی در کشور عراق -چه در نجف، چه در مسیر راهپیمایی اربعین و چه در کربلا- پیش‌بینی کرده بود و با هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های خدمت عراقی و دستگاه‌های عتبه علوی، عتبه حسینی و عتبه عباسی انجام داده بودند، سطح و گستره خدمات بسیار عالی بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه هماهنگی و همکاری‌ها در سطح بسیار خوبی بود، اضافه کرد: بعضاً پزشک‌های ایرانی در بیمارستان‌های نجف و کربلا بودند و از اماکن و بیمارستان‌های عراق استفاده می‌کردیم و هم‌افزایی و هماهنگی مجموعه عراقی به دلیل تلاش هلال احمر ایران بسیار عالی بود.

سراج ادامه داد: از طرف دیگر برای اینکه بتوانند بحث‌های درمانی را خوب انجام دهند، هماهنگی‌هایی در داخل خاک ایران و مجموعه‌های بیمارستانی، پزشک‌ها و داروخانه‌ها در استان‌های مختلف در سراسر کشور -به‌ویژه استان‌های مرزی انجام شده بود که در آنجا پایگاه داشته و آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه درمجموع کارها بسیار ارزشمند بود، اضافه کرد: امسال همچنین نسبت به سال گذشته تعداد فوتی‌های اربعین تقریبا نصف شده بود که این‌ موارد بر این موضوع دلالت دارد همکاری‌هایی که مجموعه هلال احمر ایران و دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان داشتند، سطح بهتری داشته که جای تقدیر هم دارد. البته بیشتر از این هم می‌توان کار انجام داد و امیدواریم که برای سال‌های آتی با هماهنگی‌های بیشتر پوشش و خدمات بیشتری داشته باشیم.

سراج با اشاره به افزایش خدمات جمعیت هلال احمر ایران به زائران اربعین نسبت به سال‌های گذشته، گفت: از جمله سال گذشته آمبولانس‌های هلال احمر هنگام انتقال بیمار یا مجروحی به مرز یا داخل شهرها، ساعت‌ها در گیت‌های بازرسی متوقف می‌شدند که خوشبختانه امسال با توافقات و هماهنگی‌هایی که با نیروی بسیج مردمی عراق انجام شده بود، همواره یکی از این نیروهای عراقی در پایگاه‌های امدادی هلال احمر مستقر بود و درصورت انتقال مجروح یا مریض، آمبولانس را همراهی می‌کرد، بنابراین بدون معطلی از ایست‌های بازرسی عبور می‌کردند و در مدت زمان کم‌تری نسبت به سال‌های گذشته بیماران را به مرز یا بیمارستان‌ها می‌رساندند. بنابراین هماهنگی‌ها از این جهت بسیار عالی و ارزشمند بود.

وی با اشاره به هماهنگی خوبی که دولت و دستگاه‌های عراق با جمعیت هلال احمر ایران در راهپیمایی اربعین امسال داشتند، اعلام کرد: ما نمایندگان به همراه رئیس جمعیت هلال احمر ایران، یک دیدار و نشست هم با رئیس جمعیت هلال احمر عراق داشتیم و آنجا از مجموع زحمات دوستان ما در هلال احمر ایران تقدیر کردند؛ که همه این‌ها نشانگر  یک هماهنگی بسیار جانانه‌ بود که بین دو کشور انجام شده بود.

کد خبر 1779046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha