صدور فتوای تحریم ورود یهودیان به مسجدالاقصی

به دنبال تصمیم جنجالی بن گویر مبنی بر ساخت کنیسه در مسجدالاقصی، خاخام‌های ارشد یهودی فتوایی برای ممنوعیت ورود به مسجدالاقصی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، پس از اظهارات «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل به رادیو ارتش که در آن وی تمایل خود را برای ایجاد کنیسه یهودی در مسجد الاقصی را  اعلام کرده بود، «یاتید نئمان» روزنامه رسمی یهودیان ارتدکس غربی (حریدیم) فتوایی به زبان عربی و عبری منتشر کرد و در آن یهودیان را از ورود به مسجدالاقصی منع کرد.

این فتوا پس از موجی از انتقادات از اظهارات ایتامار بن گویر صادر شده است که این وزیر افراطی خواستار ساخت کنیسه یهودی در مسجدلاقصی شده است و گالانت، وزیر دفاع آن را «غیر مسئولانه» دانسته و گفته است که این اقدام باعث تضعیف موقعیت اسرائیل می‌شود.

در متن این فتوا آمده است: «ورود به مسجدالاقصی حرام است و این نظر همه فقها و فتواهای یهود در طول اعصار بوده است وهیچ تغییری نکرده و هنوز هم هست و تا کنون هم در حال اجرا است.»

چندین روزنامه عبری با تصویر و کاریکاتور از مواضع افراطی وزیر امنیت ملی اسرائیل انتقاد کردند، اما روزنامه «حریدیم» با انتشار تصویری از وی به عنوان «شعله ور کردن آتش» یاد کرد.

در همین حال، روزنامه «یدیعوت آحارونت» کاریکاتور بن گویر را منتشر کرد که در آن به نظر می رسد او از بالکن خانه به بیرون نگاه می کند و بنزین را روی آتش می‌ریزد، در حالی که عبارت تئودور هرتزل را تکرار می کند: «اگر می خواهید، این یک اسطوره نیست.»

کد خبر 1779049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha