تروریسم در قامت اسرائیل و آمریکا

ایالات متحده آمریکا و اسرائیل بر ارزش‌های مشترک مبتنی بر امپریالیسم و استعمارگری و رویکردی برپایه تروریسم، نسل کشی و پاکسازی نژادی تکیه دارند. از اولین لحظات عملیات طوفان الاقصی، اسرائیل و غرب از کلمه «تروریسم» به سرعت برای حمله به جنبش مقاومت فلسطین استفاده کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: «ما به تروریسم متهم هستیم، اگر نخواهیم بمیریم، زیر بلدوزرهای اسرائیلی، که خاک ما را زیر و رو می‌کند، تاریخ ما را زیر و رو می‌کند، انجیل ما را زیر و رو می‌کند، قرآن ما را زیر و رو می‌کند، خاک پیمبران ما را زیر و رو می‌کند، اگر گناه ما این است، چه زیباست «تروریسم»!، ما به تروریسم متهم هستیم، اگر نخواهیم نابود شویم، به دست مغولان... و یهودی‌ها و بربرها، اگر سنگی بیندازیم به شیشه‌ی «شورای امنیت» که قیصر بزرگ برآن احاطه یافته است، موافقم با تروریسم!، تا زمانی که دنیای جدید میان آمریکا و اسرائیل عادلانه تقسیم شده است!» این کلمات گزیده‌ای از اشعار «نزار قبانی» شاعر سوری است که به خوبی جنایات اسرائیل و دنیای تقسیم شده جدید بین آمریکا و اسرائیل به عنوان مدعیان مبارزه با تروریسم را وصف کرده است.

سازندگان تروریسم امروز نتوانستند مقاومت را با تروریسم در یک ظرف قرار دهند. مسئله فلسطین در خط مقدم برنامه بین المللی بازگشته است و مقاومت به عنوان روش قانونی برای مقابله با استعمار صهیونیستی معرفی می‌شود، بنابراین استعمار همان تروریسم و مقاومت همان آزادی است.

برهمین اساس، در اینجا به مناسبت روز جهانی مبارزه با تروریسم نگاهی به مدعیان دروغینی می کنیم که شیپیور مبارزه با تروریسم را در دست گرفتند، اما در کنار تروریست‌ها و در مقابل قربانیان تروریست قرار دارند.

صنعت تروریسم

صنعت تروریسم در عصر جهانی شدن یکی از مهم‌ترین محصولات صهیونیسم است که ساختار نظام جهانی را از پایان جنگ سرد و ظهور دوران تک قطبی آمریکا شکل داده است، جایی که مفهوم تروریسم برای مقابله با هرگونه مقاومتی که در مقابل هژمونی امپریالیسم آمریکا و کنترل استعمارصهیونیسم قرار گیرد، اختراع شد.

تروریسم به اصطلاحی برای دشمنی با اسلام به عنوان بربریت و خشونت و ارتجاع در مقابل تمدن غرب و دکترین سرمایه داری لیبرال پیشرفته تبدیل شد.

پس از حملات ۱۱ سپتامبر، سیاست جنگ علیه تروریسم به یک ارزش مشترک بین امپریالیسم آمریکا و استعمار اسرائیل تبدیل شد.

صنعت تروریسم در عصر جهانی شدن یکی از مهم‌ترین محصولات صهیونیسم است که ساختار نظام جهانی را از پایان جنگ سرد و ظهور دوران تک قطبی آمریکا شکل داده است، جایی که مفهوم تروریسم برای مقابله با هرگونه مقاومتی که در مقابل هژمونی امپریالیسم آمریکا و کنترل استعمارصهیونیسم قرار گیرد، اختراع شد.

این درحالی است که ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در واقع بر ارزش‌های مشترک مبتنی بر امپریالیسم و استعمارگری و رویکردی برپایه تروریسم، نسل کشی و پاکسازی نژادی تکیه دارند.

استعمارگری صهیونیست با شهرک سازی در فلسطین براساس بنیادهای تروریستی خشونت برپا شد. به طوری که صهیونیست‌های یهودی در تشکیل گروه‌های سازماندهی شده دخالت داشتند و انواع اقدامات تروریستی و انواع نسل کشی، کشتارهای سیستماتیک و پاکسازی نژادی را علیه فلسطینی‌ها مرتکب شدند.

اگر بگوییم که اختراع تروریسم یک صنعت پررونق  و محبوب در عصر تک قطبی بودن آمریکا بود، با نزدیک شدن به عصر چندقطبی، تروریسم در شرف شکست و رکود است.

از اولین لحظات عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در داخل شهرک‌های صهیونیستی در غلاف نوار غزه، کلمه «تروریسم» به پرکاربردترین کلمه در میان سران رژیم صهیونیستی به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل تیدیل شده است.

پس از آن، کلمه تروریسم به سرعت بر لبان حامیان غربی صهیونیستی به ویژه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا تکرارشد و این جمله که «حماس داعش است» به عبارتی رایج بر زبان سران غرب و رسانه‌های غرب تبدیل شد. اما حقیقت چیز دیگری است.

حقیقت با فاصله گرفتن از هفتم اکتبر و ادامه جنایات رژیم صهیونیستی برای بسیاری در جهان روشن شد که حماس یک جنبش آزادیبخش ملی است که با موجودیت رژیم استعمارگر صهیونیستی مبتنی بر نسل کشی، پاکسازی قومی و نژادی و تروریسم مخالف است و رژیم صهیونیستی از تروریسم در سرکوب مقاومت ملت فلسطین استفاده می‌کند.

اختراع تروریسم یک صنعت پررونق  و محبوب در عصر تک قطبی بودن آمریکا بود، با نزدیک شدن به عصر چندقطبی، تروریسم در شرف شکست و رکود است.

«توماس سوارز» نویسنده کتاب «دولت تروریسم: چگونه تروریسم اسرائیل مدرن را ایجاد کرد»می گوید: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۳۷ همزمان با اقدامات اوباش نازی که یهودیان اروپایی را به وحشت انداخته بودند، تقریبا هرروز اقدام به ترورکرده است. به طوری که گروه‌های صهیونیستی جناح ایرگون علیه غیرنظامیان فلسطینی در ۱۴ نوامبر ۱۹۳۷ دست به کشتار زدند که در نتیجه انفجارهای مکرر و حمله با مسلسل و نارنجک  به کافه‌های فلسطینی و عابران و خودروها و اتوبوس‌های فلسطین و پرورشگاه‌ها، مدارس، فروشگاه‌ها، بازارها و محله‌های عرب یکشنبه سیاه را خلق شد.

گروه های یهودی با غارت روستاهای عربی به کاشت مین اقدام کردند، آنها روستاییان محاصره شده را به سبک نازی اعدام کردند. ایرگون با تهدید قطع دستان فلسطینی ها که علیه یهودیان قبام کرده بودند، چهره تروریست را نمایان‌تر کردند.

از زمان اعلام تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در سال ۱۹۴۸، اسرائیل بدترین نوع تروریسم توتالیتر را علیه  فلسطینی‌ها به اجرا درآورد،«هانا آرنت» فیلسوف سیاسی و تاریخ‌نگار آلمانی-آمریکایی می گوید که تروریسم جوهره هژمونی توتالیتر است و اردوگاه کار اجباری نهاد مرکزی واقعی سازمانی توتالیتر است. بنابراین رژیم استعماگر صهیونیستی متشکل از گروهی از باندهای تروریستی است که به ارتشی تبدیل شد که دولت مبتنی برآن ساخته شد و بنابراین دولت ملت سازی رژیم صهیونیستی برپایه ارتش و باند است.

ریشه‌های تروریسم یهودی معاصر به جنبش‌های افراطی و افراد تندرویی برمی گردد که در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ قرن بیستم در فلسطین می گشتند. با ادامه جنگ صهیونیسم علیه غزه، «موشه شارت» دومین نخست وزیر اسرائیل در خاطرات خود آورده است که سران اسرائیل در سال ۱۹۵۵ به آنها ثابت کردند که اشغال غزه هرگز هیچ مشکل امنیتی را حل نمی کند. رژیم صهیونیستی بر اساس زور و تروریسم پایه گذاری شد که با آغاز جنگ با هر طرف درگیر تنش و تخریب و خشونت را ایجاد کرد.

یکی از بهانه‌های مهم اسرائیل و متحدانش به ویژه آمریکا برای صدور مجوز رسمی ترور و قتل فلسطینی‌ها و اقدامات خشونت طلبانه، امنیت این رژیم است، به طوری که آمریکا برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود در سرزمین شان را انکار می کند. به طوری که این بهانه به عنوان یک اقدام مشروع برای نقض قطعنامه‌های بین المللی علیه اسرائیل است. رژیمی که رویکرد قتل و نسل کشی، نابودی و اخراج فلسطینی‌ها را پیش گرفته است و عملیات تلافی جویانه را به بدترین شکل حتی ترور در بیرون از مرزهای اشغالی و در کشورهای دیگر را توجیه و حق خود می داند و متحدان غربی این رژیم نیز ازحمایت آن شانه خالی نمی کند.

تروریسم جوهره هژمونی توتالیتر است و اردوگاه کار اجباری نهاد مرکزی واقعی سازمانی توتالیتر است. بنابراین رژیم استعماگر صهیونیستی متشکل از گروهی از باندهای تروریستی است که به ارتشی تبدیل شد که دولت مبتنی برآن ساخته شد و بنابراین دولت ملت سازی رژیم صهیونیستی برپایه ارتش و باند است.

از دهه ۸۰ قرن گذشته، بنیامین نتانیاهو خود را به عنوان پدر واقعی صنعت تروریسم جهانی مطرح و نظریه تروریسم بین المللی را به نفع امپریالیسم آمریکا ترویج کرد. به طوری که «جورج شولتز» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا می گوید که فعالیت نتانیاهو و کتابش درباره تروریسم، تاثیر تعیین کننده‌ای در شکل گیری سیاست خارجی آمریکا از آغاز دهه هشتاد داشته است. یعنی تبدیل جنگ تمدن‌های مذهبی و قومی به دکترینی آینده برای جنگ‌های ایالات متحده آمریکا در جهان.

برهمین اساس مفهوم «تروریسم بین المللی» محصول سیاسی و ایدئولوژیکی جدیدی است که توسط بنیامین نتانیاهو و پدرش پرفسور «بنزیون نتانیاهو» در اواخر دهه ۷۰ قرن گذشته ابداع شد. این محصول در ابتدا به عنوان یک تهدید وجودی جدید برای انسانیت معرفی شد. اما با کشته شدن جاناتان، برادر نتانیاهو در عملیات عنتیبی در ۱۹۷۹ که به عنوان فرمانده واحد زبده ارتش اسرائیل بود، یک شبه به نمادی برای مردم آمریکا تبدیل شد و خانواده نتایناهو از این موضوع بهره برداری کردند و این خانواده به آمریکایی پیشنهاد کردند که از پتانسیل عاطفی عظیم این ترور برای «جنگ با تروریسم» استفاده کنند و جنگ علنی علیه مسلمانان با عنوان اینکه تروریست هستند، شکل گرفت و در رسانه‌ها و محافل بین المللی تصویری دروغین از مسلمانان به نمایش درآورند تا بتواند به راحتی اقدامات خشونت طلبانه خود را در اقصی نقاط جهان به بهانه مبارزه تروریسم انجام دهند.

تروریسم در قامت آمریکا

در سال ۱۹۶۴، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که قایق‌های جنگی ویتنام به دو ناوشکن آمریکایی در خلیج تونکین شلیک کردند. در نتیجه این حمله ادعایی، آمریکا جنگ علیه ویتنام را اعلام کرد که جان میلیون‌ها ویتنامی در جنگ گرفته شد. این جنگ درحالی به پایان رسید که خشونت سربازان آمریکایی در این جنگ در حد معیارهای قرون وسطایی و وحشی گری بود.

مقامات آمریکا در سال ۲۰۰۳ به بهانه مبارزه با تروریسم  با متهم کردن بغداد به داشتن سلاح کشتار جمعی، ارتباط با القاعده و مشارکت در حملات ۱۱ سپتامبر به عراق حمله کردند و  فجایع غیرانسانی و انکارنشدنی را در این کشور رقم زدند. بعدها آمریکا این اتهامات را کنار گذاشت و بر اشتباه خود اعتراف کرد. با این حال، دروغ‌های آمریکا جنگ‌های ویرانگری را دهه‌های مختلف در منطقه ایجاد کرد که بیشتر نسل کشی بوده است.

در عملیات طوفان الاقصی که خسارت‌های معنوی و مادی و انسانی بی سابقه‌ای به اسرائیل وارد آمده است، آمریکا و متحدانش رسانه‌های خود را برای مظلوم سازی و فریب دادن جهان به کار گرفتند و چهره حماس را به عنوان تروریست نشان دهند که نه تنها اسرائیل بلکه کل جهان غرب را تهدید می کند. بنابراین باید با حماس درخور تروریست رفتار شود. اما با ادامه جنگ اسرائیل علیه غزه و تخریب زیرساخت‌های غزه و نسل کشی ورق به نفع فلسطینی‌ها برگشت.

رسانه‌های غرب دیگر نمی توانستند به مانند گذشته افکار جهان را بیش از این فریب دهند، به همین دلیل آزادیخواهان جهان و حامیان فلسطین تظاهرات‌های گسترده ای را آغاز کردند، این درحالی است که مقامات غربی، سرکوب گسترده تظاهرکنندگان و ممنوعیت کمک‌های مالی ازکشورهای مختلف از جمله آلمان و اتریش را در راس کار خود قرار دادند و در کنار رژیم تروریستی اسرائیل قرار گرفتند.

پس از عملیات طوفان الاقصی آمریکا و متحدانش رسانه‌های خود را برای مظلوم سازی و فریب دادن جهان به کار گرفتند و چهره حماس را به عنوان تروریست نشان دهند که نه تنها اسرائیل بلکه کل جهان غرب را تهدید می کند. اما با ادامه جنگ اسرائیل علیه غزه و تخریب زیرساخت‌های غزه و نسل کشی ورق به نفع فلسطینی‌ها برگشت.

آمریکا در طول این سال‌ها همیشه در کنار تروریست‌ها یا رژیم‌های تروریستی قرار دارد یا تولید کننده تروریست مانند داعش برای ناامن کردن منطقه خاورمیانه به منظور بقای اسرائیل است.

مقامات آمریکا و حتی اروپایی درحالی حماس یا حزب الله یا شخصیت‌های مختلف مبارز علیه اسرائیل را در فهرست تروریسم قرار می‌دهند که خود این کشورها میزبان سران تروریست هستند. به عنوان مثال آمریکا یا فرانسه در کنار سران منافق همچون مریم رجوی قرار گیرند و حتی آنها تغذیه مالی و رسانه‌ای می کنند، کسانی که دستانشان به خون هزاران ایرانی آلوده است و برای ناامن کردن ایران تلاش می کنند.

آمریکا در حالی داعیه دار مبارزه با داعش است که به ترور «سردار قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در خاک عراق اقدام می کند، کسانی که برای نابودکردن داعش و تروریست در منطقه می جنگیدند تا امنیت را برگرداندند.

سپر انسانی

برای ارتش اشغالگر اسرائیل، همه غیرنظامیان فلسطینی به سپر انسانی تبدیل شدند. به طوری که هر غیرنظامی فلسطینی به هدف مشروع برای قتل تبدیل می شود، اسرائیل بمباران پناهگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مدارس و مساجد به عنوان مکان‌های اسکان تروریست و انبار سلاح و سکوهای پرتاب موشک در چارچوب جنگ‌های نامتقارن توجیه می کند. این توجیهی برای پوشش همه جنایات غیر اخلاقی است که در جنگ‌های آمریکایی- اسرائیلی مرتکب می شوند.

«مادلین آلبرایت» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا درباره مرگ ۵۰۰ هزار کودک عراقی پس از جنگ اول خلیج فارس می گوید: به نظر من بهای مناسبی بود.

اسرائیل بمباران پناهگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مدارس و مساجد را این گونه توجیه می کند این مکان‌ها به عنوان مکان‌های اسکان تروریست و انبار سلاح و سکوهای پرتاب موشک است. این توجیهی برای پوشش همه جنایات غیر اخلاقی است که در جنگ‌های آمریکایی- اسرائیلی مرتکب می شوند.اما با این وجود، غرب و اسرائیل نتوانستند ذهن آگاه امروز مردم جهان را فریب دهند و هر روز شاهد گسترش حمایت مردمی در میان طیف‌های مختلف از سیاستمدار تا هنرمند باشیم.

برهمین اساس می توان گفت که سازندگان تروریسم امروز نتوانستند مقاومت را با تروریسم در یک ظرف قرار دهند. مسئله فلسطین در خط مقدم برنامه بین المللی بازگشته است و مقاومت به عنوان روش قانونی برای مقابله با استعمار صهیونیستی معرفی می‌شود، بنابراین استعمار همان تروریسم و مقاومت همان آزادی است.

کد خبر 1779208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha