مهم‌ترین هدف رسالت پیامبر (ص)، رساندن فردی و اجتماعی انسان به هدف خلقت اوست

حجت الاسلام علی کریمی گفت: رتبه اول بودن پیغمبر (ص) رتبه مهمی است یعنی سرور همه انبیاء و اوصیا و حلقه آخر اتصال بین خلق و خدا پیامبر اکرم (ص) است هیچ شکی در این نیست که مهم‌ترین هدف مستقیم رسالت، نورانیت انسان و جامعه بشری و رساندن فردی و اجتماعی او به هدف خلقتش در سایه‌ تهذیب نفس و معرفت الله و شناخت حقایق عالم است که در پرتو عقیده، حُسن خُلق و عمل صالح میسر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام علی کریمی در خطبه های نماز جمعه آسمینون ضمن تسلیت ۲۸ صفر رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: در عالم هستی حقیقتا شخصیتی به عظمت پیامبر اسلام (ص) خلق نشده است.
امام جمعه آسمینون افزود: این رتبه اول بودن پیغمبر (ص) رتبه مهمی است یعنی سرور همه انبیاء و اوصیا و حلقه آخر اتصال بین خلق و خدا پیامبر اکرم (ص) است هیچ شکی در این نیست که مهم‌ترین هدف مستقیم رسالت، نورانیت انسان و جامعه بشری و رساندن فردی و اجتماعی او به هدف خلقتش در سایه‌ تهذیب نفس و معرفت الله و شناخت حقایق عالم است که در پرتو عقیده، حُسن خُلق و عمل صالح میسر می شود.
وی بیان کرد: خط مقابل امام حسن(ع)، خط نفاق بود نه خط کفر، خط نفاق خیلی دشوار است امام اینجا نرمش قهرمانانه کرد امید به آینده، تصمیم بر سازندگی آینده تاریخ، امام صلح را  پذیرفت البته مردم تحلیل سیاسی نداشتند بعد از ماجرای صلح، امام حسن مجتبی (ع) مورد انتقادات فراوانی قرار گرفتند و امام هم به اقتضای شرایط زمانی و مخاطبین، حکمت این تدبیر و تصمیم را تبیین و تحلیل می‌فرمودند.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در تبیین و تحلیل آن حضرت به خوبی مشهود می باشد، نوع نگاه و تحلیلی است که حضرت در تبیین‌های خود دارند، که می‌شود این نگاه و تحلیل را، «نگاه راهبردی» و «تحلیل راهبردی» نامید.
خطیب جمعه آسمینون با تسلیت شهادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: امام هنگام عبور از نیشابور حدیث معروف قدسی که بحث ولایت پذیری و شرط وارد شدن در دژ ولایت پذیری بود را برای مردم خواندند.  
 وی ضمن سفارش به تقوا الهی، عنوان کرد: تقوا انسان را از اسارت، بندگی هوا و هوس آزاد می کند و طمع، حسد، شهوت و خشم را از گردن انسان بر می دارد.
حجت الاسلام کریمی با اشاره به نامه ۳۵ نهج البلاغه و وصیت امام به فرزند خود، ابراز کرد: هرگاه او را بخوانی صدایت را می شنود چون با او به راز نیاز بر خیزی رازت را بداند پس نیازت را به سوی او می بری، از خزائن رحمتش چیزهایی را می خواهی که غیر او را عطا کردنش قدرت نیست و دعا کلید پیروزی و  وسیله گشودن قفل های رستگاری است و بهترین دعا، دعایی است که از سینه پاک و قلب با تقوا برخیزد.

کد خبر 1779240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha