وفاق ملی پایان دو قطبی سازی، گروه بندی و یارکِشی است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: در وفاق ملی سهم خواهی، باج خواهی ممنوع است و تنها ملاک و ضابطه در گزینش افراد، شایسته سالاری و تعهد است و همچنین وفاق ملی به معنای پایان دو قطبی سازی، گروه بندی و یارکشی است یعنی خارج از صف بندی ها فقط می بایست در خدمت صادقانه به مردم متمرکز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: در هفته دولت و شروع به کار دولت چهاردهم که دولت وفاق ملی نام گرفته است همه مردم ایران اسلامی انتظار دارند که دولت همچنان مسیر تحقق وفاق ملی را ادامه دهد.
امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: لازمه وفاق ملی تبعیت از مقام معظم رهبری، قانون اساسی، اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی بیان کرد: در وفاق ملی سهم خواهی، باج خواهی ممنوع است و تنها ملاک و ضابطه در گزینش افراد، شایسته سالاری و تعهد است و همچنین وفاق ملی به معنای پایان دو قطبی سازی، گروه بندی و یارکشی است یعنی خارج از صف بندی ها فقط می بایست در خدمت صادقانه به مردم متمرکز شد.
حجت الاسلام تارم بیان کرد: وفاق ملی یعنی همدلی و نزدیک شدن قلوب و دل ها به یکدیگر برای شرکت در مسابقه خدمت صادقانه به ملت و اجتناب از حاشیه و حاشیه سازی هاست.  
خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه وفاق ملی استفاده از همه ظرفیت ها بدون توجه به گرایش های سیاسی قومی و مذهبی با شاخص تعهد و تخصص است، ابراز کرد: وفاق ملی یعنی صادق بودن با مردم و همفکری و دست یافتن به بالاترین تفاهم با مردم و آزمون تاب آوری ملی و بین المللی مسئولان است یعنی مردم سال ها نمره تاب آوری ملی را کسب کرده اند و اکنون نوبت مسئولین است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار هفته دولت با رییس جمهوری و هیئت دولت برنامه دولت چهاردهم را تشریح فرمودند؛ اظهار کرد: ۱_شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های انسانی و طبیعی کشور ۲_انتخاب همکاران جوان، مومن، انقلابی، متعهد و پر انگیزه ۳_حکمرانی خردمندانه با مراجعه به کارشناسان ۴_ حضور در بین مردم و رفتن به سفرهای استانی همان شیوه شهید رییسی ۵_ تهیه پیوست عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم دولت ۶_ رعایت اولویت ها در کارهای زیرساختی ۷_ حکمرانی قانونمند در فضای مجازی دست یابی به فن آوری و لایه های زیرساختی هوش مصنوعی ۸_ جدی گرفتن تولید ملی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی ۹_ تلاش پیری زودهنگام جمعیت کشور ۱۰_ امید نبستن به دشمن و منتظر موافقت دشمنان نماندن برای برنامه ها ۱۱_ رسیدگی هر چه بیشتر به معنویت خود در دوران مسئولیت، انس با قرآن، دعا و نماز، نماز شب از جمله رهنمودهای ایشان به دولت چهاردهم بود.
حجت الاسلام تارم با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید خاص و ویژه ای بر مسئله مهم عدالت داشتند، عنوان کرد: در عدالت عقب افتاده ایم توسعه باید براساس عدالت باشد توزیع ناعادلانه ثروت و درآمد عمومی کشور نمونه بی عدالتی است.
خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: عدالت به معنای توزیع فقر نیست بلکه عدالت نیاز واقعی جامعه است قشر محروم در انواع خدمات باید در اولویت باشند و اولویت های دولت یک راه حل مشکلات اقتصادی از تهران به ذیل اجرای کامل برنامه های بالادستی شروع می شود نه نسخه های غربی و دست ساز غرب، پنج ماه از سال گذشته و دولت چهاردهم در هفت ماه باقی مانده باید شعار سال را در رأس برنامه های خود قرار دهد و تدابیر فوری و عملیاتی برای اجرای این نیاز مهم اقتصادی و جبران عقب ماندگی ها در این زمینه تدبیر کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از الزامات اقتصادی دولت ایجاد هماهنگی کامل در ستاد و بدنه تیم اقتصادی است که ما همواره از این عدم هماهنگی در تیم اقتصادی متضرر شده ایم و مردم متضرر شده اند باید در این زمینه هماهنگی کامل وجود داشته باشد.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: در بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری مهار تورم، حل ناترازی های اقتصادی، ارتقای ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم از اولویت های دولت چهارم باید باشد و همچنین وزرای کشور و وزیران اقتصاد دولت در انتخاب استانداران که به منزله رییس دولت در هر استانی بسیار مهم هستند و در اجرای برنامه های دولت و همچنین مدیران کل دقت های لازم را به خرج دهند.
امام جمعه جیرفت بیان کرد: اسراییل غاصب همچنان به نسل کشی، تخریب اردوگاه ها، مدارس و بیمارستان های غزه ادامه می دهد و آمریکای جنایتکار هم به عنوان بزرگترین پشتیبان از این رژیم کوک کش همچنان حمایت می کند و آتش بسی که مطرح می کنند در حقیقت خریدن زمان برای کشتار و جنایت بیشتر مردم مظلوم غزه و فلسطین است.
وی با بیان اینکه سازمان های بین المللی همچنان در مقابل جنایات رژیم صهیونسیتی سکوت اختیار کرده اند، عنوان کرد: امروز شاهد اعتراض عمومی در تمام جهان هستیم با آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در آمریکا دانشجویان نسبت به نسل کشی در غزه و کمک های فراوان آمریکا به اسرائیل تحصن و اعتراض کردند که با سرکوب شدید پلیس مواجه شدند اما به هر حال این سرکوب ها بی نتیجه خواهد بود و نمی توانند برای همیشه زبان آزادی خواهان را ببندند.
 حجت الاسلام تارم اضافه کرد: در انگلستان، فرانسه و دیگر کشورها نیز این وضعیت حاکم است که قطعا حاکمان اروپا و آمریکا در مقابل ملت و نسل جوان شان با چالش مواجه می شوند که چاره ای جزء دست برداشتن از حمایت های همه. جانبه از باند تبهکار اسرائیل ندارند
 خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: امروز جهان به ویژه جهان اسلام باید به پا خیزد و شر باند تبهکار اسرائیل را از سر اسلام و مردم مظلوم غزه و فلسطین کوتاه کند.
وی با بیان اینکه وضعیت داخلی اسرائیل وخیم است، عنوان کرد: اسرائیل همچنان در انتظار وعده صادق دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این انتظار از هر اقدام عملی برای آنها کُشنده تر است اما در عین حال ان شاء الله این انتقام و خون خواهی در زمان مناسب با روش مناسب انجام خواهد شد.
حجت الاسلام تارم گفت: از مسئولین استان، کشور، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از استاندار و بانک کشاورزی و بیمه درخواست داریم که به داد کشاورزان و نخل داران جنوب کرمان که تمام دارایی خودشان را در طوفان شدید از دست دادند، برسند.
امام جمعه جیرفت تاکید کرد: باید هر چه سریع تر مسئولین به کمک کشاورزان بشتابند زیرا جنوب کرمان قطب کشاورزی است و قطعا متضرر شدن کشاورزان بر بازار و تجارت نیز تاثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 1779261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha