بچه‌های مسجد زائران امام رضا(ع) را در خانه‌های خود اسکان می‌دهند

رجب‌پور با اشاره به خدمت رسانی بچه های مسجد جواد الائمه(ع) مشهد به زائران امام رضا(ع) گفت: همان گونه که بچه های مسجد در اربعین حسینی در شهرکاظمین به زائران پدر و پسر امام رضا(ع) خدمت رسانی نمودند، در روزهای پایانی صفر نیز  منازل شخصی شان را برای اسکان زائران آماده می‌کنند.

«مهدی رجب‌پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره تدارک قرارگاه اربعینی امام رضا(ع) وابسته به ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای سه روز پایانی ماه صفر، اظهار کرد: علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری در مسجد جواد الائمه(ع) واقع در میدان شهدای مشهد، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روزهای ۲۸ و ۳۰ صفر همراه با عزاداری که یکی از برنامه های اصلی و پرمخاطب ما است، پیش بینی شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» مشهد بیان کرد: بخشی از امکانات و تجهیزات موکب امام رضا(ع) را که در اربعین به کشور عراق  ارسال شده بود به مشهد منتقل کرده‌ایم، تا میزبان زائران رضوی باشیم، تلاش داریم با همان امکانات که میزبان زائران پدر و پسر امام رضا(ع) بودیم از زائران امام هشتم(ع) هم پذیرایی کنیم.

اسکان زائران ثامن الحجج(ع)

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته بچه‌های مسجد طرح آماده کردن منازل شخصی خود برای میزبانی از زائران اما رضا(ع) در پایان ماه صفر را کلید زدند، تصریح کرد: بچه های مسجد با این اقدام تلاش می کردند که تا شبیه به آنچه را که در ایام اربعین توسط برادران عراقی رقم می‌خورد، در مشهدالرضا(ع) و برای زائران حضرت ثامن الحجج(ع) هم انجام دهند، این اقدام سال گذشته یعنی آماده کردن منازل شخصی بچه های مسجد برای میزبانی از زائران امام رضا(ع) با استقبال گسترده روبرو شد.

برپایی ایستگاه صلواتی و معرفت‌بخشی

رجب‌پور از برپایی ایستگاه صلواتی و برپایی خیمه های معرفتی و بصیرتی توسط بچه های مسجد و ۴۰ خادم مسجدی خبر داد و تأکید کرد: برپایی‌ ایستگاه صلواتی همراه با عزاداری به مدت سه شب، توزیع شربت، چای و آب معدنی میان زائران رضوی از جمله خدمات پیش‌بینی شده در روزهای پایانی ماه صفر است.

مسئول قرارگاه اربعینی امام رضا(ع) وابسته به ستاد کانون‌های مساجد با اشاره به خدمات بچه های مسجد در مراسم پیاده روی اربعین، گفت: اعضای کانون و خادمان موکب از ۲۰ روز قبل از اربعین حسینی درشهر کاظمین مستقر شدند و تا دو روز پس از اربعین به زائران خدمت رسانی نمودند، خدمات ارائه شده در محورهای پذیرایی سه وعده صبحانه، نهار و شام به همراه میان وعده و نوشیدنی‌های سرد و گرم بوده است. همچنین این کانون در محورهای فرهنگی، شعرخوانی، نقاشی، تعزیه خوانی، اجرای سرود و شعر آئینی، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم عزاداری و زیارت اربعین و قرائت دسته جمعی به زائران خدمات ارائه کردند.

گفتنی است، مجموعه کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) تحت نظر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان رضوی از سال ۱۳۷۰ رسما فعالیت خود را آغاز کرد و برنامه‌های متعددی را با توجه به نیاز هر دوره در دستور کار خود داد. توجه به ذائقه مخاطب با در نظر گرفتن نسل جدید در امور فرهنگی، تاسیس کتابخانه، فعال شدن گروه سرود، ارایه خدمات آموزشی، ارایه طرح‌های مختلف ملی از جمله طرح ملی «سلام بر امام» و قرائت زیارت امین‌الله، چهارشنبه‌های امام رضایی، برپایی موکب در شهر کاظمین، حضور فعال در فضای مجازی در قالب پایگاه اطلاع رسانی کانون جوادالائمه (سراج)، برگزاری اردوهای مختلف از جمله دیگر فعالیت های جانبی کانون محسوب می‌شود.

کد خبر 1779434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha