گذری بر زندگی «شهید محمود کاوه» در «فرزند کردستان»

مستند «فرزند کردستان» همزمان با سالروز شهادت سردار سرلشکر «شهید محمود کاوه»   امروز یکشنبه یازدهم شهریور از رادیو ایران پخش می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مستند «فرزند کردستان» به تهیه کنندگی شیرین بغدادی و اجرای فاطمه میناخانی، یکشنبه ۱۱ شهریور ساعت ۱۳:۳۰ مروری بر زندگی و رشادت های «شهیدکاوه» دارد.

 «شهید محمد کاوه» تمام وجود خود را وقف انقلاب و خود را «فرزند کردستان» معرفی کرده بود، روحیه انسان دوستی او به قدری در اطرافیان اثر گذاشته بود که با وجود تبلیغات سوء دشمنان و ایجاد جو مسموم علیه او و یگان تحت امرش، هنگامی که یازدهم شهریور ۱۳۶۲ در عملیات کربلای ۲ سردار شهید شد، مردم مهاباد با پای برهنه در تشیع پیکر پاک و مطهرش بر سر و سینه می‌زدند و اشک می‌ریختند.


شیرین بغدادی، تهیه کننده رادیویی درباره مستند «فرزند کردستان» گفت: روحیه اطاعت‌پذیری و ولایت‌مداری، هوش سرشار، چابکی در عملیات‌ها، مسلح بودن به سلاح تقوا و اخلاق حسنه، شجاعت و بی‌باکی، ساده زیستی و صمیمیت با نیروها از ویژگی‌های شخصیتی «شهید محمود کاوه» بود.

شیرین بغدادی خاطر نشان کرد: سردار سرلشکر «شهید محمود کاوه» با اینکه در مقابله با ضد انقلاب، سازش ناپذیر، جسور و با شهامت بود، در همان حال با بسیجی هایش برخوردی بسیار متواضعانه و توأم با صفا و صمیمیت داشت و تواضع او باعث شده بود محبوبیت خاصی در بین نیروها داشته باشد، تا آنجا که بر قلب نیروهای بسیجی و سپاهی فرماندهی می‌کرد و به عبارتی او مصداق بارز تلفیق «محبت» و «قاطعیت» در امر فرماندهی نظامی بود وسرانجام روح بلند «شهیدمحمود کاوه» بعد از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در یازدهم شهریور ۱۳۶۵ در ۲۵ سالگی در حاج عمران به ملکوت اعلا پیوست و شربت شهادت نوشید.

پایان پیام/

کد خبر 1779473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha