کشورهای اسلامی به دنبال الگو گیری از برنامه محفل هستند

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به پخش برنامه محفل از رسانه ملی گفت: امروز برنامه محفل افتخار جمهوری اسلامی ایران بوده و سایر کشورهای اسلامی به دنبال الگوبرداری از این برنامه پرمخاطب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام روح الله حریزاوی، ظهر امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان  با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ماموریت های امروز سازمان تبلیغات اسلامی و گروه های مردمی جهاد تبیین است گفت: امروز با توجه به شرایط جامعه و تهاجم فرهنگی دشمن جهاد تببین یک ضرورت است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه یکی ازدستاوردهای و برکات انقلاب اسلامی تربیت جوانانی نخبه، مبلغان جوان، مدحان و گروه هایی جهادی است افزود: امروز از ساختارها عبور کرده‌ایم و ما در جهاد تبیین اسیر ساختارها نیستیم و اگر قرار بود که در ساختارها بمانیم انقلاب پیش نمی‌رفت.

کشورهای اسلامی به دنبال الگو گیری از برنامه محفل هستند

حجت‌الاسلام حریزاوی  با بیان اینکه قرآن راهنما و چراغ روشن زندگی ما است تصریح کرد: بحمد الله طی یک سال گذشته در حوزه قرآنی اتفاقات خوبی در کشور افتاد که مهمترین آن برگزاری پویش زندگی با آیه ها و برنامه محفل بود که در این پویش تعداد بالایی از خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوانان و کودکان با مفاهیم قرآن آشنا شده و ۲ میلیون حافظ قرآن کریم به کشور اضافه شد.

وی با اشاره به پخش برنامه محفل از رسانه ملی گفت: امروز برنامه محفل افتخار جمهوری اسلامی ایران بوده و سایر کشورهای اسلامی به دنبال الگوبرداری از این برنامه پرمخاطب هستند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ امروز نیازمند اعتبار و دیده شدن است تصریح کرد:  دولت باید به حوزه فرهنگ نیز مانند دیگر بخش ها توجه ویژه  داشته باشد چرا که فرهنگ زیر ساخت سایر حوزه ها در جامعه است.

کشورهای اسلامی به دنبال الگو گیری از برنامه محفل هستند

در ادامه آیت الله حبیب الله شعبانی نیز  با بیان اینکه در عرصه فرهنگی نه باید اسیر ساختارها شویم، گفت: کار فرهنگی با بخش‌نامه جلو نمی‌رود و مدیر باید دستش باز باشد و گرفتار ساختارها نشود، ساختارها بازدارنده هستند و اگر مدیر می‌خواهد در عرصه فرهنگی موفق باشد باید از ساختارها عبور کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با تاکید بر همکاری سازمان تبلیغات با سایر دستگاه‌ها و مجموعه ها افزود: اگر می‌خواهیم در عرصه تبلیغ موفق باشیم باید کار را به مجموعه‌های مردمی بسپاریم و مردم باید کار اصلی را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه امروز ساماندهی بهتر هیئت‌های مذهبی  یک ضرورت است با تاکید بر تدبیر و برنامه‌ریزی بهتری در مراسمات مذهبی تصریح کرد: همدان ظرفیت‌های فراوانی در مسائل مذهبی دارد اما خروجی خوبی نمی‌بینیم.

کشورهای اسلامی به دنبال الگو گیری از برنامه محفل هستند

شعبانی ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام ارتقایی ابراز  امیدواری کرد: مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان بتواند در مسیر جهاد تبیین گام های ارزشمندی را برای استان همدان بردارد.

 حمیدرضا حاجی‌بابایی  نیز با اشاره به جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی در مسائل فرهنگی اظهار کرد: امروز موضوع جهاد تبیین و تبلیغ از اهمیت بالایی برخوردار است.

 نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع جهاد تبیین  و لزوم مبانی انقلاب برای مردم گفت:  نیاز است  خدمات جمهوری اسلامی ایران را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم.

کشورهای اسلامی به دنبال الگو گیری از برنامه محفل هستند

وی با بیان اینکه  باسازمان تبلیغات اسلامی نقش مهمی را در این راستا دارد  و باید در میدان جهاد تبیین  نقش‌آفرینی کند افزود:  در حوزه مسائل فرهنگی نیازمند ساماندهی هستیم و باید از جزیره‌ای کار کردن خودداری کنیم

کشورهای اسلامی به دنبال الگو گیری از برنامه محفل هستند

حاج بابایی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های مذهبی از جمله اعتکاف، برنامه های قرآنی و ... برنامه های فرهنگی ارزشمندی هستند یادآور شد: با این وجود نیازمند ترویج بیشتر برنامه های  فرهنگی و مذهبی بیشتری هستیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به افزایش اعتبارات فرهنگی گفت: در سال ۱۴۰۳ برای نخستین بار اعتبارات فرهنگی را چندین برابر در بودجه افزایش دادیم  گفت:  علاوه به آنچه خود دولت پیشنهاد داده بود هرجایی که احساس کردیم بودجه فرهنگی نیاز به افزایش دارد چندین برابر انجام شد.

کشورهای اسلامی به دنبال الگو گیری از برنامه محفل هستند

در ادامه حجت الاسلام رضا غلامی روشن نیز ضمن تقدیر از خدمات و زحمات مدیر کل قبلی تبلیغات اسلامی همدان  گفت: از امروز خود را خادم نهضت تبلیغات اسلامی استان همدان می‌دانم و دست تمام گروه‌های مردمی فرهنگی را می‌بوسم.

کشورهای اسلامی به دنبال الگو گیری از برنامه محفل هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان  با تاکید بر اینکه همه تلاش خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامیخواهم داشت تاکید کرد: در این از گروه‌های فرهنگی و مردمی، هیئت‌های مذهبی، مداحان و مجامع قرآنی استان همدان می‌خواهم که ما را در مسیر جهاد تبیین کمک کنند.

در این آیین از خدمات حجت الاسلام مهدی ارتقایی تقدیر و حجت الاسلام رضا غلامی روشن به عنولن مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 1779558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha