سنگ‌تمام در خدمت به میهمانان امام رضا(ع)

این روزها در جاده‌های منتهی به مشهدالرضا(ع)، به هر طرف که می‌روی، منزل به منزل موکب‌های پذیرایی برپاشده و خیل مردمان خونگرم و مهمان‌نوازی را می‌بینی که مشتاقانه برای خدمت به زائرین امام رئوف(ع) سنگ تمام گذاشته و از جان ودل پذیرای میهمانان حضرت ثامن‌الحجج (ع) هستند.

خبرگزاری شبستان مشهد| جاده‌های منتهی به مشهدالرضا این روزها شاهد دو شیوه عاشقی و عرض ارادت به ساحت قدسی سلطان سریرارتضا، امام مهربانی‌ها، علی ابن موسی‌الرضا(ع) است، یکی میهمانی، یکی میزبانی.

 از یک سو خیل عظیم زائرینی که رنج سفر را به شوق رسیدن به هشتمین قبله آمال‌شان به جان می‌خرند و پای در مسیر دلدادگی می‌گذارند و از سوی دیگر خادمینی که در جای جای این مسیرها و جاده‌ها، در شهرها و روستاها، دل از دنیا بریده و از بذل مال و جان برای استقبال و پذیرایی و  خوش‌آمدگویی به میهمانان ولی نعمت‌شان دریغ نمی‌کنند.

میزبانی از زائرین رضوی در موکب شهدای بخش رادکان چناران 

این روزها از هر طرف که می‌روی منزل به منزل موکب‌های پذیرایی برپاشده و خیل مردمان خونگرم و مهمان‌نوازی را می‌بینی که نه تنها از خراسان که از جای جای ایران اسلامی و حتی دیگر کشورهای مسلمان، مشتاقانه برای خدمت به زائرین امام رئوف(ع)، هرآنچه دارند برای این ضیافت بی‌ریا نذر کرده و با هر بضاعتی قدمی برای ابراز ارادت به آقا برداشته و سفره ای برای میزبانی برطبق اخلاص پهن کرده‌اند. 

موکب شهدای رادکان چناران یکی ازاین وعده‌گاه های دلدادگی است که با همت و غیرت مردمان خونگرم این منطقه از خراسان برپا شده است. 

میزبانی از زائرین رضوی در موکب شهدای بخش رادکان چناران 

علی ناصری، بخشدار رادکان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص این موکب گفت: در دهه پایانی ماه صفر، شهر رادکان پذیرای خیلِ عظیم زواری بود که به عشق امام مهربانی ها با پای پیاده فرسنگ ها راه را طی کرده تا در ایام شهادت امام مهربانی‌ها به پابوسی شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بروند.

 وی ادامه داد: موکب شهدای رادکان نیز یکی از ایستگاه های جامع خدمت رسانی در مسیر زایرین پیاده است که از تاریخ ۸ شهریور تا زمان عبور آخرین گروه از زائرین آقا از این محور در محل ورودی جاده رادکان برپا شده و با افتخار به زایرین امام هشتم(ع) خدمت رسانی کرده است. 

میزبانی از زائرین رضوی در موکب شهدای بخش رادکان چناران 

وی با بیان اینکه این موکب توسط ستاد گرامیداشت مناسبت های بخش رادکان برپا شده افزود: خادمان رادکانی همانند دیگر خدام شهرهای همجوار در موکب همه روزه با سرو صبحانه، نهار، میان وعده، چای، شربت، میوه و... پذیرای عاشقان اهل بیت (ع) بودند.

بخشدار رادکان در خصوص آمار خدمت رسانی در این موکب عنوان کرد: خدمت رسانی به زوار پیاده امام رضا (ع) انجام گرفت و برآورد می‌شود، قریب به ۶۰۰۰ زائر در این موکب از خدمات مختلف ارائه شده بهره‌مند شدند.

میزبانی از زائرین رضوی در موکب شهدای بخش رادکان چناران 

 ناصری همچنین با اشاره به ارائه خدمات متنوع فرهنگی و مذهبی در این موکب خاطرنشان کرد: در این موکب خدمات بهداشتی و درمانی نیز با تلاش‌های نیروهای جمعیت هلال احمر به همراه خدمات ماساژ به زائرین پیاده ارائه شده است.

وی با اشاره به فراهم کردن امکان اقامت زائرین در فضایی‌ متفاوت در این موکب گفت: برای اسکان زائرین از ظرفیت چادرهای عشایری منطقه نیز استفاده شد و در این ایام هم برای استراحت شبانه بانوان و هم برادران خدمات مورد نیاز مهیا شد. 

میزبانی از زائرین رضوی در موکب شهدای بخش رادکان چناران پایان پیام/

کد خبر 1779813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha