امام رضا(ع) مثل خورشید طلوع کردند

حجت الاسلام بخشش با بیان اینکه امام رضا(ع) مثل خورشید طلوع کردند و عقاید نادرست را تصحیح کرد گفت: مردم در آن دوران در حال بی‌دین شدن بودند ولی خوشبختانه کتاب‌های نفیسی از کارهای امام رضا(ع) تدوین و ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت اسلام محمدرضا بخشش_ جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در هشتمین یادواره شهدای بخش طاهرگوراب روستای کوده‌بل، با تسلیت شهادت امام رضا(ع) به مسئله خودسازی اشاره کرد و گفت: سیره زندگی شهدای ما نیز الگو گرفتن از اهل بیت(ع) و در راستای خود سازی بوده است.

وی با بیان اینکه، حضور در عرصه سیاست از دلایل پذیرش ولایت‌عهدی امام رضا(ع) بود افزود: امام هشتم در گفت‌وگو با حاکمان و در برابر مردم، مدافع اصول و مبانی اسلام بود.

حجت الاسلام بخشش اظهار کرد: روایت‌هایی  از توسل شهدا و خانواده آنها به امام رضا(ع) داریم که نشان می دهد چه ارادت ناب و خالصی به سلطان خراسان داشتند و با آن حس و حال راهی جبهه می شدند.

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) هنگام ارتباط با دیگران و نقش‌ و جایگاهی که دارند فرموده است «با حاکم با احتیاط همنشینی کن، با دوسـت هـمراه با تواضـع، با دشمن همراه با هوشیاری و پرهیز و با عمـوم مـردم با خوشـرویی رفتار کن» و این نوع رفتار بر گرفته از، ادب، و کمال آنحضرت است.

حجت الاسلام بخشش با تاکید بر رعایت حال یکدیگر نیز تصریح کرد: امام رضا(ع) می فرمودند «یکی از مهم‌ترین واجبات اخلاقی هر مسلمانی این است که هرگاه کار نیکویی کرد خرسند و کار اشتباهی کرد استغفار کند و ازین رو شهدا نیز، تلاش می کردند همواره رضایت دوستان و اطرافیان خود را جلب کرده و موجب کدورت خاطر کسی نشوند.

وی ادامه داد: همه‌ ائمّه رئوف هستند اما امام رضا(ع) را با رأفت بیشتری می شناسیم و بیانش می کنیم زیرا زوّار بیشتر متوجه مهربانی آنحضرت شده اند، حرم حضرت رضا که مشرّف می‌شوید، این را در نظر بگیرید در آن عصر پر ماجرا حضرت رضا(ع) اگر نبودند دین اسلام صدمه برمی‌داشت.

حجت الاسلام بخشش، خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) مثل خورشید طلوع کردند و عقاید نادرست را تصحیح کرد زیرا  مردم در آن دوران در حال بی‌دین شدن بودند ولی خوشبختانه کتاب‌های نفیسی از کارهای امام رضا (ع) تدوین و ماندگار شد.

کد خبر 1779865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha