همبستگی اسلامی با مصر و محکومیت اظهارات دروغین «نتانیاهو» درباره محور فیلادلفیا

کشورها و شخصیت‌های عربی اسلامی امروز همبستگی خود را با مصر و محکومیت اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره محور فیلادلیفا را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان ها و کشورها و شخصیت‌های عربی و اسلامی اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره محور فیلادلیفا را اعلام کردند.

«سید عمار حکیم»، رئیس جریان حکمت ملی عراق در بیانیهای اعلام کرد: ما به شدت اظهارات دروغین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر صهیونیستی را محکوم می کنیم و همبستگی خود را با جمهوری مصر اعلام می کنیم.

حکیم اعلام کرد: ما دوباره از جامعه بین المللی می خواهیم همه راه‌های موجود را برای فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور آتش بس در غزه و شروع بازسازی این منطقه و بازگرداندن آوارگان انجام دهد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: این رفتارها برای ادامه حملات صهیونیستی و جنگ علیه غزه و نسل کشی ملت فلسطین و تلاش برای اجرای برنامه‌های توسعه طلبانه اش است.

حکیم تاکید کرد: این اظهارات نتانیاهو درباره مرز رفح با مصر دروغ و کذب و بهانه ای است که اشغالگران برای جلوگیری از تلاش‌های هدفمند برای آتش اتخاذ شده است.

وزارت خارجه عمان امروز در بیانیه ای همبستگی این کشور با مصر و محکومیت اظهارات  نتایناهو درباره محور فیلادلفیا در نوار غزه را اعلام کرد.

در این بیانیه نسبت به نتایج تحریک هدفمند برای تضعیف تلاش‌های میانجی‌گری مصر، قطر و آمریکا به منظور دستیابی به آتش بس دایمی که به رنج فلسطینی‌ها پایان دهد و از تمام حقوق مشروع شان بهره مند شوند و دولت مستقل خود را ایجاد کنند، هشدار داد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای نیز همبستگی کامل با مصر را اعلام و اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را محکوم کرد.

قطر در این بیانیه ادعای نتانیاهو درباره قاچاق سلاح به نوار غزه از مرزهای مصر را رد کرد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد: اظهارات نتانیاهو در قبال مصر تنها تلاشی برای پریشان کردن افکار عمومی اسرائیل و جلوگیری از تلاش‌های مشترک میانجی گری با هدف آتش بس در نوار غزه و تبادل گروگان‌ها و بازداشت شدگان است.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: رویکرد رژیم اشغالگر اسرائیل مبتنی بر تلاش برای جعل حقایق و گمراه کردن افکار عمومی جهان با تکرار اکاذیب و دروغ‌هاست که در نهایت منجر به سرکوب تلاش‌های صلح و گسترش چرخه خشونت در منطقه خواهد شد.

وزارت امور خارجه قطر بر ضرورت تقویت تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ملزم ساختن اسرائیل به پایان فوری حملات وحشیانه خود به نوار غزه و زمینه سازی برای رسیدگی به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه تاکید کرد.

در همین حال، وزارت امور خارجه عربستان اظهارات اسرائیل در مورد محور فیلادلفیا و تلاش‌های بیهود برای توجیه تداوم نقض قوانین و هنجارهای بین‌المللی توسط اسرائیل را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای بر همبستگی و ایستادن خود در کنار جمهوری مصر در برابر این اتهامات اسرائیل تاکید کرد.

عربستان سعودی نسبت به پیامدهای این اظهارات تحریک آمیز و عواقب آن در تضعیف تلاش‌های میانجی‌گری مصر، قطر و ایالات متحده آمریکا برای دستیابی به آتش بس دائمی و تشدید خطرناک تنش در منطقه هشدار داد.

در این بیانیه عربستان بر اهمیت پایان دادن به رنج مردم فلسطین و ضرورت تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی برای دستیابی حق ذاتی خود در تعیین سرنوشت و برپایی کشور مستقل خود درمرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

درهمین حال، وزارت امور خارجه کویت بر همبستگی خود با مصر و محکومیت اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر اسرائیل، تاکید کرد.

کویت همچنین بر حمایت خود از مصر در برابر دروغ‌های اشغالگر تاکید کرد و از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت خواست تا به حملات و تجاوزات مستمر این کشور علیه کشورهای منطقه پایان دهند.

وزارت امور خارجه کویت همبستگی خود با مصر را اعلام کرد واظهارات نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل در تلاشی مذبوحانه برای درج نام مصر با هدف انحراف توجه‌ها از جنایات مرتکب شده نظامیانش محکوم کرد.

«جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، همبستگی و حمایت کامل خود را از مصر دربرابر اظهارات تحریک آمیز نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد.

البدیوی تاکید کرد: هدف تحریف چهره مصر و اهانت به نقش پیشگامی  و بزرگ این کشور در منطقه و تلاش‌های درخشان و روش آن در میانجی‌گری برای حل بحران غزه است.

وی گفت: مصر نقش محوری در تقویت ثبات منطقه ای و بین المللی با تلاش مستمر برای دستیابی به آرامش و آتش بس در نوار غزه و کاهش رنج و درد ملت فلسطین از زمان شیوع بحران ایفا کرده است.

وی همچنین بر مخالفت کامل این شورا نسبت به این گونه اظهارات غیرمسئولانه که در خدمت صلح در منطقه نیست بلکه به افزایش تنش و بدتر شدن اوضاع کمک می کند، تاکید کرد.

این شورا اعلام کرد: بر ضرورت پایبندی اسرائیل به اصول بین المللی و توافقنامه های امضا شده و همچنین توقف رویکرد تهاجمی‌اش در غزه و تمام مناطق فلسطینی تاکید کرد.

البدیوی دوباره همچنین حمایت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از مصر در تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این کشور برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه و همکاری مشترک برای دستیابی به اهداف والا که کشورهای عربی و اسلامی را در مواجهه با چالش‌های مشترک گرد هم می‌آورد، اعلام  کرد.

محمد بن عبدالکریم عیسی، دبیرکل انجمن جهان اسلام در بیانیه ای نیز اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا را محکوم و این اظهارات را تلاش بیهوده برای توجیه نقض مستمر قوانین بین المللی و تضعیف تلاش‌ها برای آتش بس دانست.

وی تاکید کرد: این انجمن به طور کامل در کنار مصر دربرابر همه ادعاهای اسرائیل قرار دارد.

عیسی از جامعه بین الملل خواست برای پایان دادن تراژدی انسانی وحشتناک در فلسطین اقدام جدی انجام شود و تدابیر موثر و قابل لمسی برای تضمین این حملات وحشیانه مستمر اتخاذ شود.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اظهارات بنیامین نتانیاهو درباره مصر را با توجیه حضور غیرقانونی نیروهای اشغالگر اسرائیل در محور صلاح الدین«فیلادلفیا» غیر مسئولانه دانست.

وی تاکید کرد: اظهارات فرار از مسئولیتش برای برهم زدن توافق آتش بس و طولانی کردن حمله نظامی اسرائیل ونسل کشی، قحطی و محاصره و آوارگی اجباری مردم فلسطین در نوار غزه است.

ابراهیم طه همبستگی این سازمان با مصر و حمایت از نقش تاریخی این کشور در حفظ صلح و امنیت و ثبات در منطقه را اعلام کرد.

وی از جامعه بین المللی خواست تا مسئولیت خود را در قبال اعمال آتش بس فوری و کامل و تضمین عقب نشینی کامل اسرائیل و نیروهای اشغالگراز محور فیلادلفیا و همه مناطق نوار غزه و اجرای قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل بپذیرد.

طه همچنین نمایش نقشه نخست وزیر اسرائیل که خالی از کرانه باختری است، محکوم کرد و آن را امتداد سیاست نژادپرستانه و غیرقانونی اسرائیل مبتنی بر انکار موجودیت و حق مشروع ملت فلسطین و تلاش برای شهرک سازی غیر قانونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دانست که راه حل دو کشور را تضعیف می کند.

کد خبر 1779871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha