این مسجد کانون نشاط است

امیریان گفت: برای برگزاری کلاس‌های آموزشی کانون فرهنگی‌هنری شهید نظامعلی بیرامی، اولویت اول استفاده از توان بچه مسجدی‌ها است و بچه‌های مسجد بدون دریافت هزینه و به صورت تبرعی در برگزاری کلاس‌های کانون فرهنگی‌هنری همکاری می‌کنند.

«مرتضی امیریان»، مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید نظامعلی بیرامی» در جوار مسجد قمربنی هاشم علیه‌السلام کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان به اجرای طرح «مسجد کانون نشاط۲» اشاره و بیان کرد: در محله و اطراف مسجد قمربنی هاشم علیه‌السلام، جمعیت نسل جوان و نوجوان از تراکم بالایی برخوردار است و بر این اساس تربیت نسل‌ جوان، نوجوان و نیروهای اجرایی در اولویت و دستور کار کانون فرهنگی هنری شهید نظامعلی بیرامی قرار گرفته است.
 وی افزود: طرح «مسجد کانون نشاط۲» با همکاری کانون تخصصی خواهران فدک به منطور انسجام و ارتقا بخشی برنامه‌های کانون با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت در محورهای قرآن، عقیدتی، احکام، تقویت دروس درسی و ... آغاز شده و کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
مدیر کانون فرهنگی هنری شهید نظامعلی بیرامی کرمانشاه با بیان اینکه تقویت رویکرد تربیت محور، کادرسازی و توانمندسازی نیروی انسانی از اهداف برگزاری برنامه‌های مختلف در کانون‌ فرهنگی هنری شهید نظامعلی بیرامی است، اظهار کرد: کلاس‌های  آموزشی بر اساس نیازهای محله و مسجد برگزار می‌شود و جذابیت و بانشاط بودن کلاس‌ها حائز اهمیت است.
امیریان تأکید کرد: در تابستان امسال برای برگزاری کلاس‌های آموزشی درسی در مقطع و پایه ۶ و۷ هماهنگی لازم با یکی از مدارس دخترانه نزدیک مسجد صورت گرفت و ۳۰۰ دانش آموز این دو مقطع در این مدرسه با هزینه‌ای ناچیز(۵۰ هزارتومان) در کلاس‌های آموزشی با همکاری بهترین نیروهای آموزش‌وپرورش که به صورت تبرعی با کانون فرهنگی هنری شهید نظامعلی بیرامی همکاری دارند، شرکت کردند. 

این مسجد کانون نشاط است

بهینه سازی اوقات فراغت
وی با اشاره به این مهم که در طول سال برنامه‌های متنوعی توسط کانون فرهنگی هنری  شهید نظامعلی بیرامی مسجد قمربنی هاشم علیه‌السلام برگزار می‌شود، گفت: تمرکز کانون فرهنگی‌هنری بر برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در تابستان با هدف پرکردن و بهینه سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است.
وی با اشاره به  برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، شامل روخوانی، تجوید صوت و لحن حفظ در تابستان امسال برای بیش از ۱۵۰ نفر یادآور شد:  از این تعداد ۶۵ نفر آقا و ۸۵ نفر خانم در کلاس‌های آموزشی قرآن شرکت کردند که تعداد شرکت کننده‌ها نسبت به سال گذشته از افزایش دو برابری برخوردار است.
 وی با اشاره به همکاری قاری‌های استانی و کشوری با کانون فرهنگی‌هنری شهید نظامعلی بیرامی گفت: از ظرفیت  آرش سورسوری قاری استانی و کشوری که از بچه‌ها و اعضای مسجد است در برگزاری کلاس‌های قرآن استفاده می‌شود و این مهم به صورت محفل انس با قرآن در طول سال و هفته یک شب برگزار می‌شود.
 وی تعداد اعضای کانون فرهنگی هنری شهید نظامعلی بیرامی کرمانشاه را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه بیشترین اعضا را خواهران به خود اختصاص داده‌اند، گفت: برای برگزاری کلاس‌های آموزشی اولویت اول استفاده از توان بچه مسجدی ها است، بچه‌های مسجد بدون دریافت هزینه و به صورت تبرعی در برگزاری کلاس‌های کانون فرهنگی‌هنری همکاری می‌کنند.
وی بهینه سازی ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان را از دغدغه‌های پیش رو برشمرد و افزود: با توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان، برنامه‌ریزی برای برگزاری تفریحات سالم، ایجاد محیط شاد برای دانش‌آموزان و برقراری ارتباط بیشتر قشر جوان و نوجوان با مسجد در دستور کار کانون فرهنگی‌هنری قرار گرفت.

این مسجد کانون نشاط است

جذب جوان و نوجوان به مسجد
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط و بر اساس توان موجود، مسابقات تفریحی، ورزشی شامل کوهنوردی، دارت، تنیس روی میز و ...برای بچه‌های مسجد و دانش آموزان پیش بینی شده است  و در این راستا برای رشته‌های فوتبال و فوتسال سالنی کرایه شده و برای رشته‌های دارت، تفنگ بازی، تنیس روی میز نیز از فضای مسجد استفاده می‌شود.
وی جذب و ارتباط جوانان و نوجوانان با مسجد و کانون فرهنگی هنری را از دیگر اهداف پیش رو عنوان کرد و گفت: این مهم با ارتباط‌گیری صحیح و دادن مسئولیت شامل مکبری، موذنی و ...  به قشر جوان و نوجوان در دستور کار قرار دارد.
 وی به برگزاری اردوهای درون استانی اشاره کرد یادآور شد: در ایام تابستان برپایی اردوهای تفریحی و بازدید از مجموعه تاریخی بیستون پارک شرقی و ... در دستور کار قرار گرفت و بچه ها در این اردوها شرکت می‌کنند.
این مسجد کانون نشاط است
کد خبر 1779934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha