عقب نشینی ارتش صهیونیستی از جنین

ارتش اشغالگر صهیونیستی امروز به طور کامل از شهر جنین و اردوگاه آن در کرانه باختری عقب نشینی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (جمعه ۱۶ شهریور۱۴۰۳) به طور کامل از شهر جنین و اردوگاه آن در کرانه باختری عقب نشینی کرد.ارتش اشغالگر ده روز پیش بزرگ‌ترین عملیات نظامی اسرائیل در جنین را از سال ۲۰۰۲ آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین( وفا)، خروج نیروهای اشغالگر پس از نیمه شب پنجشنبه از مجاورت بیمارستان دولتی جنین و بیمارستان ابن سینا آغاز شد.

خبرگزاری وفا به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که خودروهای ارتش صهیونیستی نیز در ساعات اولیه بامداد امروز از مقابل ساختمان الریان در پشت بیمارستان که سربازان اسرائیلی به مدت ده روز از آن به عنوان پادگان و مرکز عملیات نظامی استفاده می کردند، عقب نشینی کردند. این عقب نشینی قبل از خروج از همه مناطق است.

رسانه‌های فلسطینی همچنین به نقل از «نضال عبیدی» شهردار شهر جنین در کرانه باختری اعلام کردند: پس از عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از شهر و اردوگاه جنین، حرکت برای بازسازی این شهر را آغاز کردیم.

وی امروز در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه اشغالگران خطوط آب و برق جنین را قطع کردند، گفت: دولت فلسطین برای بازسازی شهر و اردوگاه به کمک خارجی نیاز دارد.

عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر جنین و اردوگاه آن که از ۱۰ روز پیش آغاز شد، منجر به شهادت ۲۲ فلسطینی از جمله زن و کودک و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر دیگر بر اثر گلوله های اشغالگران شد که جراحت شماری از آنها شدید است.

در جریان این عملیات، بولدوزرهای اسرائیلی به حفاری گسترده در خیابان های این شهر و اردوگاه اقدام کردند که منجر به تخریب زیرساخت ها و تعداد زیادی از مغازه ها شد.

کد خبر 1779960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha