امروز به برکت راهنمایی های امام و رهبری در فضایی که آرزوی پیامبران بود، نفس می کشیم

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا گفت: امروز به برکت راهنمایی های امام و رهبری عزیز و مجاهدت های رزمندگان اسلام، ما در این فضایی که آرزوی پیامبران و ائمه اطهار بود نفس می کشیم و باید قدر این نعمت را دانست و برای هر لحظه آن شکر گذار درگاه الهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد با توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: امام حسن عسکری (ع) ما را به تقوای الهی و ایجاد ورع وصیت می نمایند و می فرمایند: "أُوصیکُمْ بِتَقْوَی اللّهِ وَ الْوَرَعِ فی دینِکُمْ" که این تقوا یعنی همان ملکه ای که باعث می شود در مقابل انسان و گناه سدی مستحکم ایجاد گردد تا انسان در منجلاب گناه و شهوات نفسانی دنیوی غرق نگردد.
امام جمعه موقت عنبرآباد افزود: بنابر فرمایش قرآن کریم، تقوا باعث می شود در سختی ها و مشکلات از سوی پروردگار راه نجاتی برای انسان ایجاد شود و باعث می شود تا تحمل و ظرفیت انسان به کمال برسد و در مواقع حساس خویش را نبازد و شیطان بر او چیره نشود.  
وی از مهم‌ترین مصادیق تقوا از زبان پیامبر (ص) را حفظ آبروی دیگران دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید؛ هر کس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.  
حجت الاسلام فضیلتی نیا با اشاره به ۱۸ شهریور روز جهانی مبارزه با بی سوادی، اضافه کرد: همگی باید تلاش کنیم تا ریشه بی سوادی از جامعه کنده شود زیرا پیشرفت کشور در گرو سواد است.
خطیب موقت نماز جمعه عنبرآباد با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، خاطرنشان کرد: از این رو که ائمه اطهار (ع) مانند پدری دلسوز برای ما هستند ما را به زینت بودن برای خودشان سفارش می کنند و می فرمایند؛ «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً».
وی تصریح کرد: زینت بودن یعنی دقیقا آنچه را که این حضرات از ما می خواهند همان باشیم تا وقتی دیگر مذاهب ما را به قضاوت می نشینند جزء خوبی مکتب و صاحبان آن چیزی نبینند.
حجت الاسلام فضیلتی نیا بیان کرد: امام در بخشی از وصیت خویش ما را به راستگویی و ادای امانت ولو اینکه طرف مقابل مسلمان نیز نباشد سفارش می کند و در روایات، دیندار واقعی را به راستگو و امانتدار بودن معرفی می کند و شخص دروغگو را دشمن خداوند متعال معرفی کرده است.
امام جمعه موقت عنبرآباد ابراز کرد: از جمله امانت هایی که امروز دست ما می باشد این نظام ولایی و انقلاب جمهوری اسلامی است که با مشقت زیاد و خون شهدای عزیزمان بدست آمده است بنابراین نباید به این نعمت و امانت الهی خیانت کرد.
وی اظهار کرد: از سال ۱۳۴۲ که جرقه های انقلاب زده شد، پای این انقلاب چند صد هزار نفر به درجه شهادت نائل شدند و هنوز هم که عمری از انقلاب می گذرد روزی نیست که شهیدی در راه آن نداده باشیم پس باید در حفظ این امانت بزرگ الهی خیلی مراقب بود.
حجت الاسلام فضیلتی نیا خاطرنشان کرد: این انقلاب آرزوی انبیاء، ائمه اطهار و اولیای خداوند متعال بود که هیچگاه بدین مستحکمی و قدرت اسلام واقعی برایشان محقق نشد چرا که بنابر دلایل متعدد پذیرش برای مردم آن زمان وجود نداشت اما امروز به برکت راهنمایی های امام و رهبری عزیز و مجاهدت های رزمندگان اسلام، ما در این فضایی که آرزوی پیامبران و ائمه اطهار بود نفس می کشیم و باید قدر این نعمت را دانست و برای هر لحظه آن شکر گذار درگاه الهی بود.  
خطیب موقت نماز جمعه عنبرآباد عنوان کرد: از دیگر سفارشات امام عسکری (ع) به حُسنِ همسایه داری بود که نقل از اصحاب پیامبر (ص) رحمت و مغفرت است که ایشان چنان به همسایه داری امر فرمودند که ما گمان بردیم شاید همسایه از همسایه ارث می برد.
وی اضافه کرد: پیشوای یازدهم امام حسن عسکری (ع) وصیت فرمودند؛ تا مسلمین بر سر جنازه یکدیگر حاضر شوند و مریضانشان را عیادت کنند و این از دستورات اسلامی است چرا که همه این موارد برمی گردد به بحث صله رحم که از واجبات دین ما محسوب می شود.
حجت الاسلام فضیلتی نیا با انتقاد از قیمت بالای پوشاک در عنبرآباد، ابراز کرد: با توجه به شروع فصل تحصیلی و مدارس جا دارد اتاق اصغاف بیشتر نظارت کرده و با گران فروشان این عرصه برخورد جدی کنند.
 امام جمعه موقت عنبرآباد از برگزار کنندگان مراسم آخر ماه صفر و پیاده روی روز شهادت امام رضا (ع) در  مردهک تشکر کرد.

کد خبر 1779970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha