رئیس کمیته امداد تاکید کرد:

حفظ کرامت دانش آموزان نیازمند با اجرای عدالت آموزشی 

تجلیل از دانش‌آموزان پذیرفته شده تحت پوشش کمیته امداد در مدارس سمپاد و نمونه دولتی
حفظ کرامت دانش آموزان نیازمند با اجرای عدالت آموزشی 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هر قدمی که برای اجرای عدالت آموزشی و ارتقاء آینده‌سازان کشور برداشته می‌شود، برای حفظ کرامت دانش آموزان تحت حمایت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سید مرتضی بختیاری در دومین رویداد تجلیل از برگزیدگان دانش‌آموزان پذیرفته شده در سمپاد و مدارس نمونه دولتی کمیته امداد که امروز جمعه(۱۶ شهریور) در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد بیان کرد: افتخار می‌کنم نوکر این فرزندان هستم و اگر هر قدمی برای اجرای عدالت آموزشی و ارتقا آینده سازان کشور برداشته می‌شود، برای حفظ کرامت شما است.

رئیس کمیته امداد خطاب به دانش آموزان سمپاد گفت: شما در پیشگاه خداوند مقرب هستید و خوشا به سعادت شما که در روز شهادت امام رضا(ع) در جوار ایشان حضور داشتید.

وی افزود: علامه حلی شخصیت بزرگی بود، کار ارزشمند این موسسه قطعا در عدالت آموزشی به ما کمک خواهد کرد.

بختیاری با اشاره به قیام ۱۷ شهریور و کشتار مردم در سال ۱۳۵۷ گفت: در این روز چند هزار نفر به شهادت رسیدند و پیام این خونها برای شما درس خواندن و برای مسئولان نوکری است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گفت: بر اساس این بیانیه در عدالت آموزشی و اجتماعی در برخی جاها دچار عقب ماندگی هستیم و شما دانش آموزان با خوانش این بیانیه، نسبت به آنچه در آن است جامه عمل پوشانید و امید ما به شما دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور است.

وی در پایان گفت: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با کمک موسسه علامه حلی، به کمیته امداد در بخشهای مختلف از جمله خیرین داشته باشد. 

حفظ کرامت دانش آموزان نیازمند با اجرای عدالت آموزشی 

حمایت کمیته امداد از ۳۰ هزار دانش‌آموز مستعد آزمون سمپاد و مدارس نمونه دولتی

حجت الاسلام علی جعفری، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی ره نیز در این رویداد گفت: دستاوردهای اقدامات کمیته امداد برای دانش آموزان نیازمند در حوزه توانمندسازی تربیتی، فرهنگی، شخصیتی، حرفه‌ای و آموزشی بسیار گران‌سنگ بوده است.

وی اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری بسیار کم در حوزه عدالت آموزشی دستاوردهای بزرگی می‌توان برداشت کرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد گفت: این حرکت برای حمایت از حدود سالانه ۳۰ هزار دانش‌آموز مستعد آزمون سمپاد و انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۹۳۰ دانش آموز تحت حمایت در مدارس سمپاد کشور تحصیل می کنند در حالی که در سالی که این کار شروع شد شاید ۱۰۰ دانش آموز ما در این مدارس تحصیل می کردند.

جعفری با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز کمیته امداد در مدارس نمونه دولتی پذیرفته شده‌اند، اظهار کرد: عمده تلاش آن توسط موسسه علامه حلی است و کمیته امداد فقط نقش تسهیل‌کننده از طریق تعامل با این موسسه داشته است.

وی تصریح کرد: حدود ۴۰۰ دانش‌آموز در سمپاد و ۳۰ هزار دانش‌آموز در مدارس نمونه دولتی قبول شدند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد آمادگی دارد، در صورت همکاری دست اندرکاران این حوزه، با تامین هزینه کمتر تمام دانش‌آموزان دهک‌های یک تا ۴ علاقه‌مند به سمپاد را تحت پوشش این پروژه بیاورد، گفت: در صورت حمایت بعد از سه سال، ۵۰ هزار دانش‌آموز از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز سمپاد از دهک یک تا ۴ خواهند بود.

حفظ کرامت دانش آموزان نیازمند با اجرای عدالت آموزشی 

همت بلند دانش آموزان سمپاد کمیته امداد در فتح قله های موفقیت

الهام یاوری، رئیس سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد) نیز در این رویداد بیان کرد: این نخستین گام از موفقیت‌های بسیار پرشمار است، شما با همت بلند نشان دادید که تپه‌های کوچک مشکلات از قله‌های بلند تصمیم انسان‌ها بسیار کوچک است.

وی خطاب به دانش آموزان مستعد، گفت: شاید هدف شما موفقیت‌های بیشتر در کسب مدارک تحصیلی و امکانات مالی باشد اما کافی نیست شما بسیار باهوش‌تر از آن هستید که با این موفقیت‌ها قانع شوید.

انتهای پیام

کد خبر 1780001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha