برگزاری نشست علمی بررسی ظرفیت‌های گسترش فرهنگ و هنر ایرانی در فضای مجازی

سومین نشست علمی ششمین همایش سواد فضای مجازی با محوریت «ظرفیت‌های گسترش فرهنگ و هنر ایرانی در فضای مجازی با تاکید بر توسعه، اخلاق، هویت ملی و شخصیت ایرانیان» ۱۹ شهریور به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سومین نشست علمی ششمین همایش سواد فضای مجازی با محوریت «ظرفیت‌های گسترش فرهنگ و هنر ایرانی در فضای مجازی با تاکید بر توسعه، اخلاق، هویت ملی و شخصیت ایرانیان» روز دوشنبه -۱۹ شهریور- به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) برگزار می‌شود.

در سومین نشست علمی ششمین همایش سواد فضای مجازی، سعید پورابوالقاسم رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ظرفیت‌های گسترش فرهنگ و هنر در عصر هوش مصنوعی، داود نعمتی انارکی عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما با موضوع کارکردهای فضای مجازی در عرصه گسترش فرهنگ و هنر، مهناز رونقی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی درباره چیستی فرهنگ و بازاندیشی سیاستگذاری رسانه‌ای در فضای مجازی با رویکرد انتقادی، امیدعلی مسعودی استاد تمام ارتباطات و رسانه دانشگاه سوره با موضوع ظرفیت‌های فضای مجازی برای توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی و حمیدرضا حسینی‌دانا رئیس اندیشکده راهبردی رسانه‌ها و فضای مجازی به عنوان دبیر جلسه سخنرانی می‌کنند.

پیش تر، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری ششمین همایش سواد فضای مجازی با محوریت فرهنگ در عصر هوش مصنوعی در ۲۳ آبان امسال خبر داده است.

همایش سواد فضای مجازی با محوریت سواد فضای مجازی و فرهنگ در عصر هوش مصنوعی با همکاری دانشگاه‌های ارتباطات و رسانه کشور برگزار می‌شود.

به گفته سعید پورابوالقاسم، رسالت همایش افزایش مسوولیت‌پذیری عمومی در حوزه سواد فضای مجازی و با تاکید بر جایگاه و اهمیت «نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسوول و افراد آگاه» است.

محورهای مورد نظر همایش در یازده سرفصل توسط هیات علمی همایش و با تایید نهایی سیدمحسن بنی‌هاشمی دبیر علمی همایش تعیین شده است.

از جمله این محورها می‌توان به ساختارها و تکنیک‌های آموزش سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی، ظرفیت های فرهنگ و هنر در عصر فضای مجازی و هوش مصنوعی، کودکان و نوجوانان و هوش مصنوعی اشاره کرد.

متخصصان، پژوهشگران و فعالان حوزه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی علاقمند به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات و تحقیقات خود را بر اساس محورهای فراخوان همایش که در سامانه اینترنتی ششمین همایش سواد رسانه‌ای اعلام شده است، چکیده مقالات را تا یکشنبه ۱۵ مهرماه و متن کامل مقالات را تا شنبه ۵ آبان در پایگاه همایش بارگذاری کنند.

کد خبر 1780080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha