کنگره ادبیات پایداری در تبیین نظریه مقاومت نقش‌آفرین است

سردار امیریان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین نظریه مقاومت؛ تصریح کرد: کنگره ادبیات پایداری در این رابطه می‌تواند نقش ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار مهدی امیریان، یکشنبه(۱۸ شهریور) در نشست خبری رونمایی از یازدهمین کنگره ادبیات پایداری که به‌ صورت‌ ویدئو کنفرانس با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد؛ به تاریخچه این کنگره از سال ۸۳ اشاره و تصریح کرد: در سال ۸۴ دبیرخانه دائمی کنگره در دانشگاه شهید باهنر کرمان تشکیل شد.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: تاکنون ۱۰ دوره کنگره برگزار و ماحصل آن بیش از هزار و ۱۰۰ مقاله‌ای است که به دبیرخانه ارسال و داوری شده است.
وی اظهار کرد: این کنگره اثر بسزایی در رویکرد علمی و پژوهشی بر موضوع ادبیات پایداری دارد.
سردار امیریان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند نظریه مقاومت را تبیین کنید؛ تصریح کرد: کنگره ادبیات پایداری در این رابطه می‌تواند نقش ایفا کند.
وی ابراز امیدواری کرد: مسیر فعلی کنگره با قوت و فعالیت بیشتر باید طی شود.

دکتر احمد امیری خراسانی، دبیر علمی کنگره ادبیات پایداری هم با گزارشی اجمالی از آنچه در ۱۰ دوره کنگره انجام شده؛ افزود: امروز ۴۰ موسسه آموزش عالی در کشور این رشته را در سطح کارشناسی ارشد دارد و به دنبال ارتقای آن در سطح دکتری هستیم.
وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ یازدهمین دوره کنگره دوسالانه ادبیات پایداری در کرمان برگزار می‌شود.
امیری خراسانی از برنامه‌ریزی برای انجمن علمی استادان ادبیات پایداری خبر داد و اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار مقالات برگزیده را در قالب "نامه پایداری" منتشر کرده است.
وی ادامه داد: بحث مقاومت و پایداری با خلقت انسان شروع می‌شود و هرجا ظلم و ستمی باشد طبیعتاً کسانی در مقابل آن قیام کرده و نتیجه آن پایداری است؛ کشور ایران همواره مورد تاخت و تاز بوده و کسانی هم در مقابل آن ایستاندند.
امیری خراسانی با اشاره به اینکه محور مقاومت بخشی از ادبیات پایداری است و مسائل غزه باید مکتوب شود؛ در پایان گفت: قرآن بزرگترین منشور مقاومت است.

کد خبر 1780181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha