برگزاری مسابقه رادیویی نماز در سیره پیامبر(ص)

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی از برگزاری مسابقه نماز در سیره پیامبر(ص) خبرداد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امرالله سبحانی‌نیا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست های ما در ستاد اقامه نماز، ترویج و تبلیغ معارف نماز است که تلاش کردیم چه در حوزه عملیاتی و اجرا و چه در حوزه فرهنگ سازی و تبیین از تمام فرصت ها وظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات ستاد اقامه نماز در ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: در ایام اربعین یکی از برنامه های ما تولید محتوای متناسب برای ترویج نماز بود که با همکاری مرکز تخصصی قم برای زائران اربعین حسینی طراحی و تولید شد و در اختیار زائران کاروان‌های اربعین قرار گرفت. همچنین با اعزام طلاب خبره در مسیر پیاده روزی اربعین تلاش کردیم ضمن ایجاد تعامل بهتر بین زائران با روحانیون، تبلیغ را برای ترویج نماز موثرتر کنیم.

ترویج نماز در دهه آخر صفر

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در خصوص برنامه های این ستاد در دهه آخر صفر برای زائرین پیاده رضوی گفت: در ایام دهه آخر صفر در گام اول برنامه بازدید از مساجد بین‌راهی منتهی به مشهد را برای بهبود ارائه خدمت به زائران امام رضا(ع) در دستور کار قرار دادیم که در دو مرحله در ۲۸ صفر و پایان صفر انجام شد و طی این بازدیدها تلاش کردیم که بهداشت، سیستم سرمایشی، برگزاری نماز جماعت و حداقل امکانات رفاهی برای زائران فراهم شود.

وی همچنین بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در دهه پایانی صفر انجام شد چاپ و توزیع کتاب «چهل حدیث اجتماعی» بود که این کتاب مشتمل بر چهل حدیث کوتاه از ائمه معصوم(ع) در خصوص آداب و زندگی اجتماعی است وبرای اولین بار در ماه مبارک رمضان به چاپ رسیده بود و مجددا در این ایام نیز منتشر و بین زائرین رضوی توزیع شد.

طرح «نماز در کلام پیامبر(ص)»

حجت الاسلام سبحانی‌نیا با اشاره به برگزاری یک مسابقه ویژه که برای ماه ربیع در نظر گرفته شده گفت: با عنایت به ورود به ماه ربیع که ولادت ختم رسل، نبی مکرم اسلام(ص) در آن واقع شده، طرح «نماز در کلام پیامبر(ص)» در قالب مسابقه «نماز در سیره پیامبر(ص)» را با همکاری رادیو زیارت و و دستگاه های اجرایی استان برای عموم مردم طراحی کرده و در این ماه اجرا می کنیم.

وی تصریح کرد: علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۵ لغایت ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ به صورت روزانه محتوای مسابقه را از طریق رادیو زیارت و یا در پیام رسان ایتا به آدرس namaz_khorasan_razavi دریافت کرده و پاسخ صحیح را به همراه ذکر نام و نام خانوادگی و شهرستان به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۸۸۸۸ تا ساعت ۲۴ همان روز ارسال نمایند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به جوایز این دوره ادامه داد: به دو نفر از برگزیدگان مسابقه روزانه به قید قرعه هدیه نقدی دو میلیون ریالی تقدیم خواهد شد.

وی در خصوص موج دسترسی به مسابقه توضیح داد: فرکانس رادیو زیارت در مراکز استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، و شهر شیراز FM: ۹۹.۵ MHZ ؛ د رتهران بزرگ FM: ۸۹.۵ MHZ و در قم FM: ۹۹.۱ MHZ  است. همچنین ساعت پخش از رادیو زیارت در طول شبانه روز عبارتند از ۲:۵۰ بامداد؛ ۵:۲۰ صبح؛ ۶:۳۰ صبح؛ ۱۰:۱۵ صبح؛ ۱۱:۱۵ ظهر؛ ۱۷:۴۵ عصر؛ ۲۲:۴۰ شب است.

حجت الاسلام سبحانی‌نیا خاطر نشان کرد: رادیو نمای زیارت در سراسر کشور از طریق دستگاه دیجیتال قابل دسترسی است و علاوه بر آن برای دسترسی به صوت و سوالات مسابقه هم شرکت کنندگام می توانند به کانال ستاد در ایتا مراجعه کنند. البته باید عزیزان توجه داشته باشند که سوال هر قسمت را باید تا پایان همان روز جواب بدهند.

وی در پایان تاکید کرد: چهار مسابقه دیگر نیز در دستور کار ستاد اقامه نماز خراسان رضوی قرار دارد که در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد که دو مورد از آنها در خصوص نماز در سیره امام سجاد(ع) و نماز و سبک زندگی است.

کد خبر 1780229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha