فرد زاویه دار با امامین انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی از مسیر امام زمان (عج) منحرف است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: هر فردی با هرگونه ادعا و صحبتی که با امامین انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی زاویه داشته باشد اما ادعای امام زمانی داشته باشد بداند که از مسیر حق، حقیقت و امام زمان (عج) منحرف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر (عج)، گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید؛ بالاترین اعمال امت من، انتظار فرج امام عصر (عج) است.
امام جمعه جیرفت افزود: انتظار فرج نشستن در کنار و این که بگوییم ما منتظر امام عصر (عج) هستیم و دست روی دست بگذاریم نیست بلکه انتظار از صنف عمل است، انتظار یعنی عمل صالح، اقامه نماز، کمک به بندگان خدا و محرومین، کمک به تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: دستاورد امام راحل، خون شهدای عزیز، این نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از بهترین زمینه سازان ظهور امام عصر (عج) است.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: آن کسی که ادعای امام زمانی بودن دارد اما اگر خدایی ناکرده رابطه اش با نظام و انقلاب به ویژه امامین انقلاب خوب نباشد بداند او ضد امام زمان (عج) و ضد انتظار فرج آن حضرت است.
خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: این انقلاب به برکت خون شهدا و هدایت های نایب امام زمان (عج) آن بت شکن بزرگ خمینی کبیر (ره) و در استمرار با هدایت های مدبرانه و حکیمانه امام حاضرمان و نائب امام عصرمان امام خامنه ای (مدظله العالی)، بزرگترین زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) است.
وی عنوان کرد: هر فردی با هرگونه ادعایی و صحبتی که با امامین انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی زاویه داشته باشد اما ادعای امام زمانی داشته باشد بداند که از مسیر حق، حقیقت و امام زمان (عج) منحرف شده است.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: یکی از اموری که مقام معظم رهبری تاکید بر اهمیت آن دارند کار کارشناسی، مشورت با متخصصان، انجام امور بدون نظامات کارشناسی است، رییس جمهور هم در تبلیغات شان و هم در زمان انتخاب شدنشان نسبت به بحث کار کارشناسی و کارشناسان متخصص تاکید خاص و ویژه کردند.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: مقام معظم رهبری به تبعیت از روایات یک پیوست برای وجوه کارشناسی ذکر کرده اند و می فرمایند؛ در انتخاب کارشناس گاهی اوقات در مواردی ته نشین های ذهنی غلط یک کارشناس با ادبیات و لباس کارشناسی به میدان می آید آن وقت مشکل درست می کند و آن نظرات غلط حاکم بر ذهن کارشناس را با خصوصیات اخلاقی او را به شما تحمیل می کند بنابراین مراجعه به کارشناس باید با این پیوست و دقت باشد که کارشناس علاوه بر این که کارشناس است واقعا متخصص است باید واقعا هم متعهد باشد، انسان شجاع باشد انسان ترسو، حریص، بخیل و تنگ نظر نباشد انسان خیرخواه شخص مورد مشورت و جامعه و مردم باشد.
وی ابراز کرد: امیرالمومنین علی (ع) نیز در این مورد می فرماید؛ با بخیل و آدم ترسو مشورت نکن از آدم بزدل نظر کارشناسی نگیر، با آدم حریص مشورت نکن چون آدم حریص آن حرص خودش را به تو منتقل می کند.
حجت الاسلام تارم تصریح کرد: این خُلقیات کسی که طرف مشورت ماست می تواند در رای مشورتی او اثر بگذارد و کار دست ما بدهد بنابراین کارشناسان باید مومن و از بُن دندان معتقد به توانمندی ملت، جوانان و ظرفیت های داخلی نظام مقدس جمهوری باشند به این که «ما می توانیم» اعتقاد داشته باشند و صادق، امین و خیرخواه باشند.
خطیب جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: اولین سفر خارجی رییس جمهورمان به کشور همسایه عراق و عتبات عالیات را به فال نیک می گیریم و این سفر هوشمندانه انتخاب شده است زیرا ما با مردم و دولت عراق مشترکات فراوان تاریخی، اسلامی، مذهبی و افتخارات مشترک نسبت به قبور ائمه اطهار (ع) و آثار به یادگار مانده از حضرات معصومین (ع)  در آن سرزمین داریم.
وی اظهار کرد: سفر رییس جمهور به اقلیم کردستان همان طور که گفتند اولین سفر یک رئیس جمهور به این اقلیم است این سفر ارزشمند است زیرا باعث امید و وحدت بیشتر دو ملت و امت ایران و عراق و دو دولت خواهد شد.
حجت الاسلام تارم اضافه کرد: ان شاء الله نتیجه این سفر برای دو کشور مثمر ثمر و دارای فواید بسیاری باشد و در نتیجه ما شاهد گسترش روابط مان با کشورهای اسلامی و همسایه ها باشیم.
امام جمعه جیرفت یادآور شد: اروپا همچنان بر ادعاهای بی دلیل خود اصرار دارد که ایران به روسیه در جنگ با اوکراین موشک ارسال کرده است ادعایی که هیچ شاهد و دلیلی ندارد زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی اصلا اهل پنهانکاری نیست بلکه هر آنچه که بخواهد انجام دهد با صداقت، شجاعت اعلام می کند اما در این زمینه نظام اعلام کرده است که ما هیچ گونه موشک و سلاحی به روسیه نداده ایم و سیاست ما مخالف با این جنگ است.
وی ابراز کرد: عامل جنگ روسیه و اوکراین، اروپا به ویژه آمریکای جنگ افروز و جنایتکار است ما از جنگ حمایت نمی کنیم بلکه ما مخالف این جنگ هستیم اما از طرف دیگر شما که اینقدر بر روی مسئله ثابت نشده ارسال موشک، تحریم هایی را هم بر علیه این مردم و این نظام وضع می کنید چرا کشتارهای وحشیانه و حمله به مدارس، بیمارستان ها و اردوگاه ها در غزه که توسط صهیونیست ها انجام می شود را نادیده می گیرید.
حجت الاسلام تارم افزود: چرا مقرارت بین المللی را نادیده گرفته آید و لال شده اید، مردم مظلوم غزه که با اسلحه های شما اروپا و آمریکا کشته می شوند چرا این سیاست های دوگانه را دنبال می کنید، بیایید با مردم خودتان و جهان صادق باشید اینقدر به دنبال سیاست بازی و سیاست کاری نباشید.
خطیب جمعه جیرفت با اشاره به حضور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در شهرستان جیرفت و استان کرمان، اظهار کرد: جا دارد از نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی که دبیر و عضو این کمیسیون هستند تشکر کنیم که برای تقویت زیرساخت های امنیتی جنوب کرمان این کمیسیون را دعوت کردند.
وی ادامه داد: روز گذشته نشست شورای تامین هشت شهرستان جنوبی کرمان با حضور این کمیسیون برگزار شد و در ادامه امروز در کرمان این نشست با حضور مسئولین عالی رتبه کشور سردار رادان برگزار می شود ان شاء الله تصمیمات خوبی برای امنیت منطقه جنوب کرمان گرفته شود.
حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: مسائل و موضوعات متعددی در نشست شورای تامین هشت شهرستان جنوبی کرمان با کمیسیون امنیت ملی مطرح شد و اعضای کمیسیون اذعان و اعتراف کردند که در مجلس شورای اسلامی اگر در آینده استقلال جنوب مطرح شود ما همه با قولی که به حق و درستی رییس جمهور شهید به مردم جنوب کرمان دادند، موافقت خواهیم کرد و رای مثبت به استقلال جنوب خواهیم داد.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی هستیم، ابراز کرد: ان شاء الله بازاریان و کسبه با رعایت عدل و انصاف کمک و مساعدت کنند تا گرانی و گران‌فروشی در شهرستان ها نباشد و مردم ما که در این روزگار سخت اقتصادی بسر می برند بتوانند لوازم مورد نیاز فرزندانشان را خریداری کنند.
وی گفت: از دادستان جوان و انقلابی قاطع تشکر می کنم که با کمک فرماندار و شورای اصناف به بحث تنظیم بازار ورود پیدا کردند.

کد خبر 1780863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha