تمیزکاری کاشی‌های مسجد امام اصفهان ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تمیزکاری و شستشوی کامل کاشی‌های مسجد امام(ره) واقع در میدان نقش جهان اصفهان ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

«امیر کرم‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به جرم گیری کاشی های مسجد تاریخی امام اصفهان اظهارداشت: تمیزکاری، شستشو و پاک سازی آن در ماموریت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته تا بر زیبایی این بنا افزوده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه بیش از پنج دهه این کار انجام نشده، افزود: با گذشت این سال ها غبار، جرم و کثیفی بر کاشی کاری های ساختمان آن نشسته که بر زیبایی بنا تاثیر منفی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این کار در بخشی از شبستان آغاز شده اما اجرای کامل شستشو نیازمند بودجه و اعتبار بوده که برآورد اولیه آن ۸۰ میلیارد ریال پیش بینی شده و در حال پیگیری تامین آن هستیم.

کرم زاده با بیان اینکه کاشی کاری در این مسجد یکی از ویژگی های منحصر به فرد است، تصریح‌کرد: نباید این وضعیت رها شود بلکه تمیزکاری آن جلوه های هنری را نمایان کرده و بر زیبایی مسجد می‌افزاید.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر هفت میلیون کاشی کاری هفت رنگ استفاده شده که کمتر در دیگر مساجد کشور چنین وضعیتی دیده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه در بخشی از این مسجد کارگاه های مرمت مثل گنبدها ایجاد شده بوده، گفت: همین اقدامات منجر به کثیفی کاشی‌ها شده که باید تمیزکاری انجام بشود.

وی یادآورشد: تمیزکاری و شستشوی آن به واسطه امکانات و تجهیزات پیشرفته انجام خواهد شد تا خسارت هم وارد نشود.

کد خبر 1780906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha