حرم شاهچراغ(ع) میزبان کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

حقیقی نیک از برگزاری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) آبان ماه امسال در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) خبر داد.

امیرعباس حقیقی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس از برگزاری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) خبر داد و گفت: این کنگره با محوریت قرآن، فرهنگ، هنر و رسانه فراخوان داده است.

وی به دیگر محورهای این کنگره اشاره کرد که شامل شخصیت و سیره قرآنی امام خامنه‌ای(دام‌ظله)، مرجعیت قرآن، قرآن و اهل‌بیت(علیهم السلام)، علوم قرآنی، تفسیر و معارف قرآن، ترجمه، تدبر و انس با قرآن، قرائت و حفظ قرآن، فعالیت های قرآنی، سبک زندگی قرآنی، قرآن و نظام‌سازی و تمدن‌آفرینی، مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قرآن و انقلاب، دولت و جامعه‌سازی، مبانی قرآنی حکومت‌داری و رهبری امام خامنه‌ای(دام‌ظله)، قرآن، هنر، رسانه و تبلیغ، قرآن و علوم طبیعی و انسانی(سیاست، مدیریت، تربیت، روانشناسی، اجتماعی، حقوق و...) و مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امام خامنه‌ای(دام‌ظله) می شود.

مدیر روابط عمومی آستان مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همچنین قرآن و مستشرقان و غرب، مبانی قرآنی شعارهای انقلابی، استکبارستیزی و مقاومت در اندیشه امام خامنه‌ای(دام‌ظله)، روش‌شناسی تفسیر و زن و خانواده را دیگر محورهای این کنگره عنوان کرد.

حقیقی نیک با اشاره به اینکه این کنگره ۲۳ آبان ۱۴۰۳ در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام برگزار می شود، گفت: افتتاحیه کنگره نیز از ساعت ۸:۳۰ صبح شبستان امام خمینی(قدس سره) انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین سخنرانی‌ها و پنل علمی این کنگره نیز  از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

کد خبر 1781181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha