وجود علمای تقریبی یکی از مولفه های وحدت در گلستان است

حجت الاسلام دیلم گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، وجود علمای تقریبی و در راس آن آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان یکی از مولفه های وحدت در استان گلستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه های هفته وحدت گفت: برنامه های هفته وحدت امسال با توجه به اتفاقات فلسطین و غزه با شعار محوری «وحدت امت اسلامی، نجات مردم غزه مظلوم» برگزار می شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: یکی از مولفه های ایجاد وحدت در استان گلستان موضوع اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که وجه مشترک شیعه و سنی است.

وی ادامه داد: وجود علمای تقریبی و در راس آن آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان از دیگر مولفه های وحدت در استان است که مردم شیعه و سنی گلستان زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم دارند.

حجت الاسلام دیلم به استفاده از اهل سنت در انتصابات در مجموعه های دولتی و ارگان ها هم اشاره کرد و گفت: شایستگان اقوام و مذاهب باید در نظام مورد استفاده قرار گیرند.

وی اظهارداشت: در ترکمن صحرا اهل سنت گلستان دارای نماینده در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند و تعامل خوبی بین این نمایندگان با مردم و مسئولان برقرار است.

رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در یکی از روستاهای استان (گلیداغ) مردم شیعه و سنی با وحدت و مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

وی در ادامه مرکز اسلامی را متولی مسجد، مدرسه و نمازجمعه خواند و گفت: همزمان با هفته وحدت برنامه های زیادی از سوی این مرکز پیش بینی شده است.

حجت الاسلام دیلم، برگزاری چند برنامه محوری در شرق و غرب استان و دیدار اعضای ستاد وحدت با نماینده ولی فقیه در گلستان خبر داد و افزود: مراسم استانی جشن هفته وحدت و ولادت حضرت محمد(ص) با حضور آیت الله قمی، معاون ارتباطات بین المللی دفتر مقام معظم رهبری صبح فردا (یکشنبه ۲۵ شهریور) در حوزه علمیه عرفانیه شهرستان آق قلا به مدیریت آخوند رهبر برگزار می شود.

وی گفت: همچنین در عصر فردا مراسمی با حضور اعضای شورای اداری استان و ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی با سخنرنی آیت الله قمی در جامعه المصطفی گرگان برگزار می شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان، اعزام سخنران در نمازهای جمعه، جشن خانواده طلاب، روحانیون و ائمه جماعت و نشست نخبگانی با موضوع وحدت و محوریت غزه و اعزام علما و اندیشمندان استان به کنفرانس وحدت اسلامی و دیدار با مقام معظم رهبری در ۱۷ ربیع را از دیگر برنامه های هفته وحدت برشمرد.

کد خبر 1781186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha