پرونده قضایی در ایام اربعین نداشتیم

جهانگیر گفت: زائران ایرانی اربعین با تمهیدات لازم قانونی وارد خاک عراق شدند و کمترین مسئله در این خصوص داشتیم و تا الان گزارش و پرونده قضایی به ما نرسیده است.

جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در پاسخ به این سوال که  آیا در ایام اربعین پرونده قضایی میان دو کشور تشکیل شده است یا خیر؟، اظهار کرد: برای اینکه کمترین مشکل قضایی را با دولت عراق داشته باشیم پیش بینی ها و تمهیدات لازم را کردیم تا زائران بدون رعایت قوانین و مقرارت وارد خاک عراق نشوند، الحمدالله این اتفاق افتاد و زائران با تمهیدات لازم قانونی وارد خاک عراق شدند و تا الان گزارش و پرونده قضایی به ما نرسیده است.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد توصیه های قضایی به زائران عتبات عالیات، بیان کرد: ما نه تنها به زائران عتبات عالیات در عراق بلکه به تمام هموطنان عزیزمان که به هر کشوری مسافرت می کنند توصیه می کنیم علاوه بر حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی رعایت قوانین و مقرارت کشور جمهوری اسلامی و کشور متبوع را بکنند. زیرا هموطنان ایرانی بعنوان نمایندگان کشور ایران در آن کشور حاضر می شوند و باید شان ایرانی و ایرانی بودن را در دنیا پاس بدارند.

جهانگیر گفت: امیدواریم با رعایت اصول اخلاقی و اصول قانونی شاهد آن باشیم که همانگونه که ملت ایران در داخل بعنوان یک ملت الگو شناخته شده اند، تک تک ایرانیان در هر گوشه دنیا نماینده واقعی برای ملت ایران باشند.

کد خبر 1781217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha