مدارس خراسان جنوبی مهیای حضور ۱۹۰ هزار دانش آموز

موسوی‌نژاد از آمادگی مدارس خراسان جنوبی برای حضور دانش‌آموزان در اول مهرماه خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور و آغاز سال تحصیلی ۱۹۰ هزار دانش‌آموز در استان راهی مدرسه می‌شوند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حاشیه چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به آمادگی استان برای بازگشایی مدارس، گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های آموزش و پرورش پروژه مهر است که در آغاز مهرماه و سال تحصیلی جدید شروع می‌شود و تاکنون جلسات متعددی برگزار شد و تلاش کردیم تمام شرایط برای شروع فعالیت مدارس فراهم باشد.

پیش‌بینی حضور ۱۹۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید

وی افزود: همزمان با شروع سال تحصیلی ۱۹۰ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در ۱۹۰۰ مدرسه سال تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مهرماه سال جاری ۱۸ هزار دانش آموز در خراسان جنوبی وارد پایه اول ابتدایی می شوند، ادامه داد: با توجه به اینکه هزار و ۴۸۰ نفر نیروی جدید وارد آموزش و پرورش استان شدند امیدواریم سال تحصیلی جدید را در حالی شروع کنیم که دانش‌آموزی بدون معلم نماند.

نواختن زنگ شکوفه‌ها در ۲۷ شهریورماه

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه زنگ شکوفه‌ها امسال ۲۷ شهریور نواخته می‌شود که روز آغاز به کار مدارس برای کلاس اولی‌ها است، عنوان کرد: همچنین سال تحصیلی جدید هم روز یکشنبه اول مهر آغاز خواهد شد و زنگ مهر در دبیرستان دوره دوم پسرانه آیت‌الله طالقانی در مرکز استان نواخته می‌شود.

وی از نواختن زنگ نماز و و زنگ ایثار به مناسبت گرامیداشت دوران دفاع مقدس در ابتدای مهر ماه خبر داد و افزود: مهمترین وظیفه ما در حوزه مدارس، اقامه نماز است و تمام مدیران موظف به برنامه‌ریزی منظم برای اقامه نماز جماعت دانش‌آموزی در مدارس هستند.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه نظارت و تایید سرویس مدارس برعهده شهرداری‌ها است در ادامه گفت: تمام مدارس هیات امنایی شرایط خودشان را دارند و شهریه آنان براساس دستورالعمل کشوری تعیین می‌شود.

موسوی‌نژاد در پاسخ به گلایه والدین در خصوص دریافت شهریه خارج از این مصوب توسط برخی از مدارس هیات امنایی، عنوان کرد: مدارس نباید مبلغی بیشتر از شهریه مصوب  و هزینه فوق برنامه دریافت کنند اما اگر والدین کمک کنند موجب ارتقای وضعیت آموزشی در مدارس خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر مدارس شهریه‌ای بیشتر از سقف تعیین شده دریافت کنند، اولیای دانش‌آموزان می‌توانند به اداره رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان مراجعه کنند تا این موضوع رسیدگی شود.

کد خبر 1781224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha