اردوی جهادی دانشجویان امام صادق(ع) در مناطق محروم رشتخوار

۶۰ نفر از دانشجویان جهادگر گروه عبادالرحمن دانشگاه امام صادق(ع) به مدت ۱۰ روز در چند روستای محروم در شهرستان رشتخوار خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

علیرضا عمیق، مسئول واحد عمرانی این گروه جهادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق علیه السلام از سال ۹۸ تا کنون، در چهار عرصه عمرانی، فرهنگی، پزشکی و رصد پیشرفت روستایی  به صورت جهادی مشغول به فعالیت است.

وی افزود: در جدیدترین اردوی جهادی این قرارگاه که هم اکنون در روزهای پایانی آن قرار داریم؛ ۶۰ نفر از دانشجویان گروه جهادی عبادالرحمن دانشگاه امام صادق(ع) شهر تهران، برای اولین بار در مناطق کم برخوردار شهرستان رشتخوار خراسان رضوی حضور یافته و به مدت ده روز در حوزه عمرانی و فرهنگی فعالیت خواهند کرد.

اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان در مناطق محروم رشتخوار

مسئول واحد عمرانی این گروه جهادی افزود: در این ده روز فعالیت این گروه در روستاهای محروم جنگل، حوض کرم، دوچاهی، علیا و سفلی در حوزه مرمت ۵ پروژه ساختمانی و برگزاری کلاس های فرهنگی آموزشی، ورزشی، برای کودکان و نوجوانان و توزیع کمک های معیشتی انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه این خدمات جهادی با کمک کمیته امداد و بسیج سازندگی صورت گرفته عنوان کرد: منطقه هدف ما در ابتدای فعالیت گروه منطقه خوزستان و هویزه بوده اما امسال در خدمت مردم خوب روستایی شهرستان رشتخوار در خطه خراسان هستیم.

عمیق در پایان با اشاره به تلاش این گروه برای اتمام عملیات عمرانی  پروژه های در دست انجام گفت: تلاش می کنیم در طول این ده روز عملیات ساختمانی آغاز شده به پایان برسد ولی اگر کار ما نیمه تمام ماند انشالله ادامه کار توسط گروه های جهادی دیگر انجام خواهد شد.

اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان در مناطق محروم رشتخوار

گفتنی است، ازجمله فعالیت‌های فرهنگی این گروه جهادی می توان به جذب و ساماندهی کودکان و نوجوانان منطقه، تشکیل حلقه های معرفت و تدریس علوم دینی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات فوتبال در سطح روستا، تهیه و تنظیم نماهنگ های کوتاه و همچنین مستند از پیشرفت کار عمرانی، تشکلیل حلقه های قرائت قرآن، برگزاری نماز جماعت، هیئت و مراسمات مذهبی، برگزاری سخنرانی‌های مذهبی توسط روحانیون هجرت، برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به ممتازین مسابقات و حلقه‌های معرفت؛ و در بخش فعالیت های عمرانی ساخت و تعمیر منازل روستایی و در حوزه پزشکی با پایش سلامتی و تامین و تحویل دارو های مورد نیاز جهت درمان و در حوزه  فعالیت بخش رصد پیشرفت روستایی با بررسی چالش های فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی روستا و بررسی ایده های عملی برای حل و فصل مشکلات به مردم مناطق محرم اشاره کرد.

کد خبر 1781346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha