همه مردم مسلمان به دنبال تحقق تمدن اسلامی هستند/ غزه مظهر وحدت امت اسلامی

آیت الله قمی گفت: همه مردم مسلمان علی رغم اختلاف در مذاهب، قومیت ها و نژادها امروز به دنبال تحقق و بازسازی تمدن اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله محسن قمی امروز (دوشنبه ۲۶ شهریور) در جشن بزرگ میلاد رسول اکرم (ص) و گرامیداشت هفته وحدت در مسجد عرفانی شهرستان آق قلا با اشاره به اینکه برگزاری این مجالس سبب خوشحالی قلب امام حاضر و ولی امر می شود، گفت: برگزاری چنین مجالسی علی رغم تمام تلاش دشمنان ضمن نمایش وحدت، تفرقه ها را به وحدت تبدیل کند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، استان گلستان را یکی از امن ترین استان های کشور خواند و افزود: این استان رنگین کمان اقوام و مذاهب مختلف است که مردمان آن با صمیمت، محبت و با اعتقاد کنار هم جمع می شوند و این مراسم را برپا می کنند.

گلستان نماد وحدت در جهان اسلام است

وی ادامه داد: استان گلستان جزو امن ترین استان ها و نماد وحدت در جهان اسلام است و اگر بخواهند برای نمونه ای از وحدت و اتحاد در بین مذاهب و اقوام شهری را مثال بزنند، این استان و شهر آق قلاست.

آیت الله قمی با اشاره به نعمت ها و عوامل وحدت در استان گلستان، گفت: بهره مندی مردم استان از هوش سیاسی و بلوغ فکری اولین عامل وحدت در استان است.

وی افزود: علی رغم همه تلاش های دشمنان این استان مصونیت دارد و همچنان به عنوان دژ وحدت باقی مانده است.

آیت الله نورمفیدی عامل وحدت در گلستان

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، دومین عامل وحدت در استان را وجود آیت الله نورمفیدی به عنوان شخصیتی تقریبی، فهیم، مدبر و مورد اعتماد حضرت امام و رهبری بیان کرد و ادامه داد: وجود ایشان یک غنیمت در کنار علمای اهل سنت یک غنیمت است.

وی با بیان اینکه وجود این علمای بزرگوار سرمایه ای برای حفظ وحدت و انسجام در استان است، گفت: سومین عامل وحدت در گلستان، وجود مقبره یک شخصیت اهل سنت مختومقلی فراغی است. ایشان در دیوان خودش از حادثه عاشورا، ائمه اظهار و امام رضا(ع) یاد کرده اند.

آیت الله قمی در ادامه افزود: افتخار ما این است که عضو امت پیامبری هستیم که وقتی دختران را زنده به گور می کردند و وجود دختر را ننگ می دانستند در قرآن این پیامبر سوره مریم و نسا و کوثر آمد. امت پیامبری هستیم که دست کارگری را جلوی جمع بلند کرد و بوسه زد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) آدم بی دغدغه و بی خیالی نبودند، گفت: ما امت پیامبری هستیم که وقتی نماز صبح می خواند مردم برای بیان حوائج خود مراجعه می کردند و به همه با صبر گوش می کرد و همه را با زبان خودش قانع می کرد.
 

در جهان اسلام بیداری ایجاد شده است

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: امت پیامبری هستیم که این امت بیشترین منابع گاز و نفت و مس و طلا را دارند و بسیاری از مناطق سوق الجیشی جهان را دارد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن فهمیده که در جهان اسلام یک بیداری ایجاد شده است، گفت: همه مردم مسلمان علی رغم اختلاف در مذاهب، قومیت ها و نژادها امروز به دنبال تحقق و بازسازی تمدن اسلامی هستند. لذا دشمنان ما به شدت تلاش می کنند تا در بین مسلمانان تفرقه بیاندازند تا این ایده تمدن اسلامی محقق نشود.

آیت الله قمی با اشاره به اینکه امروز دشمن تمام تلاش خود را در ایجاد تفرقه می داند، افزود: یک مدرکی اخیرا از دولت آمریکا به دست ما رسیده که دولتمردان آمریکایی می گویند ایران توانسته با اقداماتی تحریم ها را دور بزند. یکی از این اقدامات ایجاد روابط با کشورهای اسلامی و همسایه بوده است.

غزه مظهر وحدت امت اسلامی

وی، غزه را مظهر وحدت امت اسلامی خواند و گفت: همه جهان اسلامی و حتی غیر اسلامی یکپارچه از غزه حمایت می کنند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهارداشت: قلدری رژیم اشغالگر به حدی رسیده است که نتانیاهو جواب تلفن دبیرکل سازمان ملل را نمی دهد.

وی با بیان اینکه برگزاری این مجلس وحدت در ادامه دادن آرمان های بزرگ پیامبر گرامی اسلام کمک می کند، تاکید کرد: باید پیامبر(ص) را الگوی خودمان قرار دهیم.

آیت الله قمی خاطرنشان کرد: در داخل کشور بر اساس این وحدت پیشرفت های بزرگی هم داشته ایم. البته مشکلاتی همچون؛ مشکل تورم، گرانی، اشتغال، کاهش ازدواج، افزایش طلاق و حاشینه نشینی هم وجود دارد و باید بقیه راه را هم تلاش کنیم و به پیش برویم.

وی گفت: ما جزو کشورهایی هستیم که یک درصد جمعیت حهان را داریم اما هفت درصد منابع زیرزمینی دنیا برای ایران است و از ۸۵ درصد منابع طبیعی مون استفاده نکردیم.
جوانان مسلمان باید تاریخ ساز باشند

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: از ۳۷ میلیون هکتار اراضی قابل کشاوری در کشور فقط در ۱۸ مییلون هکتار کشاورزی می شود.

وی با اشاره به امکانات فراوان در کشور، گفت: نیروهای جوان مهمترین امکانات کشور است. باید بر اساس وجود سرمایه هایی همچون ۱۴ میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان همت و تلاش کنیم.

آیت الله قمی خطاب به جوانان حاضر در این مراسم افزود: شما جوانان بدانید که این کشور از آن شماست و قدر امکانات و جوانی خودتان را بدانید.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) از شما جوان مسلمان انتظار دارد تا شما تاریخ را بسازید نه اینکه ساخته تاریخ باشید، تاکید کرد: شما جوانان تاثیرگذار در عرصه بین الملل باشید نه اینکه در کشورهای اروپایی برای نوع صحبت کردن، پوشش و برخوردتان تصمیم گیری کنند.

کد خبر 1781366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha