کنگره بین المللی نهج البلاغه برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان؛ از برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه در اصفهان خبر داد و گفت: این کنگره از سری برنامه های چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت و برای چهارمین دوره در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه امامت و مهدویت، دکتر پیام نجفی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه چهار سال است دبیرخانه کنگره نهج البلاغه در اصفهان راه اندازی شده است افزود: کنگره بین المللی نهج البلاغه در حوزه علمی و پژوهشی فعالیت می‌کند و شعباتی هم در سراسر کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی برنامه هایی که در استان اصفهان در حال اجراست و موسسه امامت و مهدویت هم پشتیبانی خوبی از آن داشته است موضوع نهج البلاغه است اظهار داشت: در تیرماه سال گذشته کنگره بین المللی نهج البلاغه با حضور ۲۵۰۰ نفر میهمان داخلی و خارجی در سطح گسترده ای در سالن اجلاس سران اصفهان برگزار شد.

نجفی با بیان اینکه کنگره جهانی نهج البلاغه؛ بزرگترین کنگره در موضوع نهج البلاغه محسوب می شود تصریح کرد: این برنامه در قالب جشنواره امامت و مهدویت برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان زیادی از جمله کانون های دانشجویی در برگزاری کنگره جهانی نهج البلاغه فعال بودند افزود: بیشترین بار اجرایی برگزاری این کنگره برعهده دانشجویان است. هم چنین در قالب طرح نشاط حدود ۳۰۰۰ دانشجو در کارگاه‌های نهج البلاغه در محل مدرسه عالی نهج البلاغه شرکت کردند و استقبال خوبی از این برنامه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان؛ با اشاره به اینکه دانش آموزان نیز در کنگره جهانی نهج البلاغه شرکت می کنند گفت: بخش دانش آموزی جشنواره فعال است و دانش آموزان می توانند در کنگره نهج البلاغه شرکت کنند.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه نمایند.


کد خبر 1781577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha