امروز به روحیه مسئولیت‌پذیری و رعایت بیت المال دوران جنگ نیازمندیم

سرتیپ دوم صادقی گویا گفت: امروز مسئولان باید روحیه دفاع مقدس را در خود و دیگران حفظ کنند که اگر حفظ نکنند نتیجه آن حیف و میل بیت المال و عدم انجام وظیفه و راندمان ضعیف کار و صرف بیهوده بیت‌المال است.

سرتیپ دوم «نجاتعلی صادقی گویا» از پیشکسوتان دفاع مقدس در مورد استفاده از تجارب و الگوهای دفاع مقدس  در گفتگو با خبرگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: ما می توانیم در مورد استفاده از تجارب دفاع مقدس کلمه بی نهایت  را بکار ببریم زیرا تمام لحظات، مکان و نیروی انسانی حاضر در این دفاع تجربه هستند، و این تجارب در وجود نیروها و رزمندگان دفاع مقدس که این دفاع را درک کردند وجود دارد و این امر خودبخود بدون دستور به اجرا درآمده  است و هنوز نمی توانیم ادعا کنیم که از تمام تجارب دفاع مقدس استفاده کردیم و هنوز تجارب زیادی از دفاع مقدس وجود دارد که از آن غفلت کردیم و نپرداختیم.

وی ادامه داد:  معتقد با تجارب دفاع مقدس هستم و این تکلیف را برای خودم قائل بودم و کتابی را در سال ۱۴۰۰ به قلم خودم و نشر ایران سبز منتشر کردم که با حمایت هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی به نام «درسهای ۸ سال جنگ تحمیلی» نوشتم و در آنجا گفتم در هر یک از موضوعات دفاع مقدس که ۶۲ مورد را مطرح کردم تجارب ارزنده ای وجود دارد. در این کتاب عنوان شد که در هریک از موضوعات دفاع مقدس علم چه گفته است و ما در عمل چه کردیم و اشکالات چه بوده است و راه حلهای و پیشنهادات چه بوده است.

این یادگار دفاع مقدس در مورد ویژگی های فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: تمام فرماندهان و رزمندگان از بسیجی، سپاهی، ارتشی و … همه در یک کلمه مشترک بودند و آن وظیفه بود و هرکس وظیفه خود را در علم و عمل تعریف کرده بود؛ برای انجام وظیفه باید علم مورد نظر را داشته باشیم و هم عمل درست انجام دهیم، معتقدم شهدا  و بعد از آن  رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.

وی در مورد اینکه امروز به چه درسهایی از دفاع مقدس باید بپردازیم گفت: امروز باید به تمام تجربیات دفاع مقدس بپردازیم و ببنیم در کجا نقطه قوت یا ضعف داشتیم، و روز به روز راه تکاملی در استفاده از این تجربیات را ادامه دهیم و این راه ادامه دارد و پایان پذیر نیست.

فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس تصریح کرد: معتقدم لابه لای این کتاب‌های دفاع مقدس خاطرات زیادی پیدا می شود که ما از روحیات آن فاصله گرفتیم که یکی از این موضوعات بحث بیت المال  و وظیفه است که امروز در عبور از برخی سازمان‌ها و نهادها می بینیم که واقعا با این آموزه و رفتار فاصله گرفتیم و این فاصله گرفتن مطلوب نیست امروز مسئولان باید روحیه دفاع مقدس را در خود و دیگران حفظ کنند  که اگر حفظ نکنند نتیجه آن حیف و میل بیت المال و عدم انجام وظیفه و راندمان ضعیف کار و صرف بیهوده بیت المال است.

کد خبر 1781597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha