طرح «سه میم» رونق بخش فعالیت های اوقات فراغت کانون فاطمیه بجنورد

فعالیت های اوقات فراغت تابستانی کانون فاطمیه مسجد سید الشهدا(ع) بجنورد، در قالب طرح "سه میم" توانست علاوه بر آموزش ارزش های مسجد محور به کودکان و نوجوانان و ترسیم تابستانی مسجدی، گوی سبقت را از مساجد مطرح کشور برباید و در این باره به عنوان مسجد برتر تقدیر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ کانون فرهنگی و هنری فاطمیه مسجد سید الشهدا(ع)، یکی از مساجد فعال فرهنگی در شهر بجنورد با همیاری اهالی مسجد، فضایی آموزشی و جذاب برای کودکان و نوجوانان را در فصل تابستان فراهم آورده و گام های تربیت محور در ایام فراغت دانش آموزان را شکل داد.

آموزش روانخوانی و روخوانی قرآن، حفظ و صوت و لحن، آموزش مداحی آموزش فعالیت های هنری و ورزشی و حضور گروهی نوجوانان، آزمون حفظ قرآن کریم ویژه دختران، مجری گری و فن بیان و آموزش نقاشی روی شیشه ویترای از جمله کلاس های برگزار شده این کانون مسجد است.

نوجوانان در این کانون به صورت زمانبندی شده و گروهی در بخش دختران و پسران در این آموزش ها و کلاس ها حضور پیدا کردند و از آموزش های اساتیدی همچون حجت الاسلام محمدی، معروف به شیخ ربنای خراسان شمالی، حجت الاسلام رنجبر، از اساتید کار تربیتی و آموزش به  کودکان و نوجوانان، محمدرضا ایزی از مداحان و ذاکران برجسته اهل بیت(ع) و همچنین طیبه خاکشور  بهره بردند.

بازی های دسته جمعی و فعالیت های ورزشی در مسجد و آموزش کار گروهی و فرهنگی نیز در قالب طرح سه میم اجرا شد، به طوری که این حرکت های ارزشمند و مسجدی،  به تقدیر از مسجد سید الشهدا به عنوان «مسجد برتر» در دومین آیین ملی تکریم فعالان مساجد کشور که با عنوان آیین ملی "مثل ابراهیم" ۳۱ مردادماه، همزمان با روز جهانی مسجد  به اجرا در آمد،  منجر شد.

اختتامیه طرح «سه میم» عصر ۲۵ شهریور ماه و به مناسبت  هفته وحدت در محل مسجد و حسینیه  سید الشهدا(ع) بجنورد و با حضور خانواده ها برگزار شد.

طرح «سه میم» یک فرآیند تربیتی است که در اثر هم‌افزایی مسئولان مدرسه، خانواده­‌ها و اعضای هیات‌امنای مسجد محله، زمینه ارتباط دانش‌­آموزان و اولیای آنان با مسجد محله را فراهم می­‌کند و در حقیقت این طرح بر ضرورت برقراری تعامل پویا و سازنده میان «مدرسه، مسجد و منزل» تأکید دارد.

کد خبر 1781682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha